Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





426 berichten | Pagina 1 van 29 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: zo 14 sep 2014, 21:09 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Op bgg zie ik steeds vaker bij spellen dat mensen zelf een foamboard inlay maken voor een spel. Bijv. om ook uitbreidingen in de basisdoos te kunnen stoppen. Mij lijkt dit bijv. ideaal bij oa King of Tokyo. Hebben hier toevallig mensen zelf al inlays voor dozen gemaakt? Graag zou ik hierover wat ervaring over willen lezen. Zoals hoe heb je het aangepakt etc?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 00:11 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Mijn bedoeling is om vanaf volgend jaar ook enkele nieuwe inlays te maken voor mijn favoriete spellen en hun uitbreidingen. In die optiek gaat mijn studententijd als architect eindelijk renderen. Ik ga namelijk maquettekarton en/of balsa gebruiken om mijn ideetjes uit te werken. Dit materiaal is licht en makkelijk te snijden met een cuttermes. In sommige gevallen zal ik waarschijnlijk vilt gebruiken als afwerking. Te verkrijgen in verschillende kleuren en handige afmetingen bij de betere speciaalzaak (hier in België bijv. Lucas Arts).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 08:57 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb het nu 2x gedaan, met zwart foamboard voor King of Tokyo en voor Mageknight. In principe stelt het insert maken weinig voor met de juiste spullen. Ik heb alleeen niet echt een goede lineaal, en heb daarom een laminaathoek gebruikt. Deze is net wat te flexibel en hoog voor foamboard, waardoor je lijnen niet goed recht worden. Daar zou ik nu eigenlijk wel echt in moeten investeren voor ik nog een insert maak. Vergis je sowieso ook niet in de kosten. Foamboard is behoorlijk duur, je hebt een snijtmat nodig en stiekem en je bent er toch wel even zoet mee (kost me een uurtje per easy insert als KoT, met MK was ik behoorlijk langer bezig).

In principe gebruik ik spelden om de insert eerst in elkaar te krijgen. Dan lijm om de verbindingen stevig te houden. De naalden laat ik daarna zitten voor extra stevigheid.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 09:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 168
Woonplaats: Zoetermeer, NL
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat foamboard inlays gemaakt, bv. voor Caverna en Descent.
Voor spellen als Caverna vind ik het echt ideaal, door aparte (removable) trays te maken voor alle resources gaat het opzetten van het spel een stuk sneller.

Ik gebruik 5mm foamboard (http://www.harolds.nl/p/presentatie/foamboard/foamboard_1/foamboard_1), houtlijm en kopspelden om de boel vast te zetten totdat de lijm droog is.
Daarnaast een goede liniaal van metaal en een scherp mesje uiteraard.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 11:28 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik denk hier ook al vaker over na of ik het leuk zou vinden dat te maken, sommige spellen kunnen het ook zeer goed gebruiken (bv mijn escape, alle uitbreidingen in basisdoos door elkaar).

Kan iemand aangeven wat bv de kosten voor het foam zijn voor bv king of tokyo? En werken jullie met "patronen" van bgg, of bedenken jullie zelf?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 11:49 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Ik maak nooit vooraf plannetjes. Ik leg alles in de doos en bouw mijn inlays daarrond. In tegenstelling tot de meesten hier gebruik ik geen spelden maar zet ik meteen alles vast met een hot glue gun.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 13:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 168
Woonplaats: Zoetermeer, NL
missiloon schreef:
Kan iemand aangeven wat bv de kosten voor het foam zijn voor bv king of tokyo? En werken jullie met "patronen" van bgg, of bedenken jullie zelf?

Ik denk dat ik rond de 6 euro aan foamboard kwijt ben voor een gemiddelde inlay. Voor de wat kleinere King of Tokyo doos zal dat dus iets minder zijn.

Ik gebruik bgg vaak om wat eerste ideetjes op te doen, maar maak uiteindelijk meestal een eigen variant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 13:29 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
En waar kan ik dat nou het beste kopen? en welke dikt?

Heb hier enkel Gamma en Karwei, die hebben dat goedje dus niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 15:28 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik koop mijn foamboard bij een verf/kunstenaarswinkel (PetervanGinkel.nl), die zit bij mij in Amsterdam om de hoek. Gebruik net als Arjan ook 5mm. Binnenkort wil ik een insert maken voor Dead of Winter.. koop alleen wel eerst een nieuwe lineaal :P.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 15:39 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Alvast bedankt voor de reacties. Ik zou graag ook foto's zien. Ik ben met name benieuwd hoe de inlays bij King of Tokyo en eventueel 7 Wonders (ik wacht daarbij nog even Babel af) erbij jullie uit zien. Om ideetjes op te doen. Sowieso moet ik rekening houden met kaarten die gesleeved zijn en zo dus meer ruimte nodig hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 16:04 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik kijk zelf vooral hier: http://www.searing.me/robstore

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 16:08 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik zou graag inlays maken voor descent en mage Knight

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014, 20:30 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Woonplaats: Antwerpen, BE
Ik heb er zelf ook al enkele gemaakt voor oa City of Horror, Eldritch Horror + uitbreiding, Lords of Waterdeep + uitbreiding en nog enkele kleinere zoals Smash up en eight miniute empire. Ik koop hier een bord van 70 x 100 cm van 5mm dikte voor net geen 9 euro. Met zo'n bord kan je normaal gemakkelijk voor 2 spellen (formaat City of Horror) gebruiken.

Een gedetailleerd plan maak ik niet. Ik leg de verschillende componenten in de doos en schrijf wat afmetingen op een papiertje. Voor het snijden van foamboard kan je best enkele verschillende metalen meetlatten gebruiken, zelf heb ik er een van 60cm en 20cm. Het snijden doe ik altijd in drie stapjes, telkens een beetje dieper. Nadien steek ik alles in elkaar met spelden om te zien of alles past en er eventueel aanpassing nodig zijn. Als alles in orde is, lijm ik alles met UHU por. De spelden laat ik enkel zitten tot de lijm goed droog is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2014, 13:51 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Ik ga ook een keer beginnen om goede inserts te maken voor mijn games (zeker smallworld mag best alles in 1 doos als het kan 3-4 dozen is wat overdreven.) Carverna heb ik nu opgelost met een paart doosjes van conrad maar dat is niet ideaal dus daar wil ik zeker een goede insert voor maken en voor lords of waterdeep mag ook een stuk netter. Ik zou alleen insert willen maken als er niet een betaalbare oplossing zoals die van broken token.

Maar voor iedereen die het lastig vinden kan je hier inserts bestellen van the broken token. Het lijken goede inserts heb voor verschillende games en niet al te duur 16 euro voor de king of Tokyo of 7wonders.
http://www.thebrokentoken.com/browse-by-game/
Een franse webshop die vrij goedkoop naar Nederland verstuurd:
http://www.philibertnet.com/en/rangemen ... 93519.html

Maar sommige box inserts zijn wel super mooi en het ruimt zo lekker op. Tevens kunnen dan de expansions er makkelijk in zodat je maar 1 doos nodig heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Foamboard inlay
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2014, 13:56 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
mezzin schreef:
Ik ga ook een keer beginnen om goede inserts te maken voor mijn games (zeker smallworld mag best alles in 1 doos als het kan 3-4 dozen is wat overdreven.) Carverna heb ik nu opgelost met een paart doosjes van conrad maar dat is niet ideaal dus daar wil ik zeker een goede insert voor maken en voor lords of waterdeep mag ook een stuk netter. Ik zou alleen insert willen maken als er niet een betaalbare oplossing zoals die van broken token.

Maar voor iedereen die het lastig vinden kan je hier inserts bestellen van the broken token. Het lijken goede inserts heb voor verschillende games en niet al te duur 16 euro voor de king of Tokyo of 7wonders.
http://www.thebrokentoken.com/browse-by-game/
Een franse webshop die vrij goedkoop naar Nederland verstuurd:
http://www.philibertnet.com/en/rangemen ... 93519.html

Maar sommige box inserts zijn wel super mooi en het ruimt zo lekker op. Tevens kunnen dan de expansions er makkelijk in zodat je maar 1 doos nodig heb.

Netjes.

Jammer dat Descent en mage Knight er niet bij ziten. Heb wel LotR LCG en 7 wonders, dus eens kijken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
426 berichten | Pagina 1 van 29 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 29  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Foamboard inlay  

Gebruikers die deze topic waarderen

brasem, gérard, Karatekid, maartend, SvAtje, Tchenko, vae victis1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Tags

foamboard inlay



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®