Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2014, 14:44 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Heb inmiddels door een leuke deal, een 2e core, de resterende force packs van Hoth als Edge of Darkness kunnen kopen voor een prikje.

Ik zal dus zo snel mogelijk een nieuw deck posten :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2014, 19:04 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Goed, zoals beloofd post ik mijn aangepast decks.
Ik beschik nu over 2 core-sets, de volledige Hoth-cycle en Edge of Darkness. (ik heb mij wat laten gaan ;) )

Light Side

Affiliation: Jedi

Objectives:
2X Hoth Operations (38)
2X Journey to Dagobah (4)
2X Attack pattern Delta (59)
2X The Rebel Fleet (11)
1X The Defence of Yavin 4 (8)
1X Draw their fire (12)

Reacties zijn welkom :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2014, 12:14 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Jonas2404 schreef:
Light Side

Affiliation: Jedi

Objectives:
2X Hoth Operations (38)
2X Journey to Dagobah (4)
2X Attack pattern Delta (59)
2X The Rebel Fleet (11)
1X The Defence of Yavin 4 (8)
1X Draw their fire (12)

Leuk speeder-fighter deck!

Heb je deck een beetje doorgekeken. Het is me niet helemaal duidelijk wat het doel is van Journey to Dagobah. Alleen vanwege Red Five? De rest van dat objective-set vind ik niet heel erg bij je deck passen.
The Defence of Yavin 4 heeft sterke combo's met de rest van je deck en zou ik er twee keer in doen.

Daarnaast valt op dat je deck weinig Tactics icons heeft. Dat is niet per se erg, maar wel goed om je dat te realiseren.

Je zou potentieel de Jedi affiliation kunnen droppen en voor Smugglers and Spies gaan. Prepare for Evacuation (49) sluit goed aan. Misschien kun je er nog een vinden? Trust Me (71)?

Ik speel het spel nog niet heel lang, dus vergeef me als ik dingen mis ;)

Succes!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2014, 10:30 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
RvdH83 schreef:
Alleen vanwege Red Five?


Absoluut :D Die heeft me al veel overwinningen bezorgd. Voor de rest geef ik je 100% gelijk. De rest van die objective set, sluit niet echt aan bij mijn deck.

Je stelde voor om Smugglers in te voegen? welke objectives van de rebels zou je dan wegdoen?

Alvast bedankt voor je mening ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014, 01:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Hoi een paar ideeën omtrent Red Five.

Red Five is een zeer goeie killer maar een die wel weinig hitpoints heeft en in een objectif set zit die Jedi affiliation only is. Er zitten nog wel goeie kaarten in dit objectif hoor : onderschat R2D2 niet, gratis resource en kan verdedigen en aanvallen als je tegenstander het niet verwacht. Double strike : 2 maal een character laten aanvallen. Target of opportunity is altijd mooi meegenomen.
Het leuke is ook om hem samen te spelen met de Pilot Luke set.

Een mogelijkheid is om hem te runnen met Smuggler. Meer specifiek:

2x Journey to Dagobah
2x A hero's Resolve
2x Prepare for evacuation

Dit geeft je piloot Luke die goedkoop op de Red five kan gaan zitten. En de set helpt je een beetje bij het winnen van edges.
Prepare for evacuation geeft je twee protectors om je Red Five te beschermen en een kaart om een vehicle buiten strijd te houden.

Omdat we de Jedi affiliation gebruiken zou ik er voor kiezen om een 6-4 verdeling te gebruiken. Dus hebben we nog 4 smuggler objectives nodig. Ideaal is 2x raise the stakes en 2x asteroid sanct. Aangezien de meesten slechts 1 edge set hebben is een van elk natuurlijk ook al goed.
De raise the stakes geeft je blockade runner en een cloud city operative en de asteroid sanc. de falcon om surprise Luke of cloud city operative in spel te brengen en een bamboozle tegen focus heavy characters van je opponent.
Als 2 laatste objectives zou ik Questionable contacts kiezen omdat je met Solo altijd een erg sterk character hebt en deze set geeft je twee zwarte focus icons.

Opmerking : Trust me werkt niet samen met Red Five. Zijn allebei aan een verschillende affiliation only gelinkt.

Een Red Five deck met rebel denk ik over volgende setup:

2x Journey to Dagobah
1x A hero's resolve
2x Jedi Training
2x Hoth Operations
2x Defense of Yavin
1x Rebel Fleet

Je hebt hier twee zware hitters met Rogue 3 / Wedge en Red Five / Luke pilot met een boel kleine fighters. De vreemde eend in de bijt is Jedi Training. Deze laat je niet alleen toe om mee te doen in de Force Struggle, maar geeft je twee fantastische utility kaarten: Jedi Mind Trick en It binds all things. Met de eerste kun je lastige focus tegenstanders als eerste focussen en met It binds all things kun je de trick gaan terughalen. Of je Rebel assault terughalen, of een kapotgeschoten unique unit.
De 1x Rebel fleet is de splash objectif. Ik had ook gedacht aan Alderaan's Promise om op zoek te gaan naar unique units met de Tantive, en Bail Organa met focus icon en manieren om een objectif (hero's resolve) wat langer undamaged te houden.

Dit is waarschijnlijk geen super goed deck, je zult snelheid en de twee utility kaarten hard nodig hebben omdat je twee heavy hitters gemakkelijk neergeschoten of gefocust kunnen worden, maar het is wel erg leuk en een beetje thematisch om Luke en Wedge te zien samenwerken.

Je zou Preparation for Battle kunnen toevoegen om voor de nodige bescherming te zorgen. Probleem is hier opnieuw de jedi only affiliation van Red Five en de verhouding Jedi - rebel die nog minder optimaal wordt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2014, 22:21 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Jonas2404 schreef:
Je stelde voor om Smugglers in te voegen? welke objectives van de rebels zou je dan wegdoen?


Ik heb er nog eens over nagedacht :) en ik zou er zoiets van maken. Je wilt eigenlijk meer Hoth objectives, dus o.a. vandaar de keuze voor Prepare for Evacuation (49).

Affiliation: Smugglers and Spies

2x Prepare for Evacuation (49)
2x Hoth Operations (38)
2x Attack Pattern Delta (59)
2x The Rebel Fleet (11)
1x The Defense of Yavin 4 (8)
1x Draw their fire (12)

of anders toch alleen Rebels. Ackbar is toch ook wel erg goed.

Affiliation: Rebel Alliance

2x Hoth Operations (38)
2x Attack Pattern Delta (59)
2x The Rebel Fleet (11)
2x The Defense of Yavin 4 (8)
2x Draw their fire (12)

Cheers,
Roel

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 19:48 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 7
Woonplaats: Etten-Leur
Red Five werd in mijn 1e spel met Jedi standaard deck tegen Keizerlijke Vloot standaard deck meteen gevangen genomen door een van mijn doelkaarten. Tegenstander werd van tafel geveegd, heel sneu. Joda en Luke en R2D2 zaten allemaal halverwege en onderop de stapel..


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Star Wars LCG  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®