Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014, 14:15 
Condottiërre

Berichten: 908
De nieuwe release van Flying Frog production zou eind November verkrijgbaar zijn. Ik kijk er alvast naar uit. Er staan al redelijk wat videos op BGG waar je een beeld kan krijgen van het spel.

Er komen 2 core sets uit: City of the Ancients en Swamps of death, elk met hun eigen verhaal en eigen vijanden en heroes.

Fortune and Glory en A Touch of Evil vallen zowel bij mezelf als bij mijn vrouw en een aantal van onze vrienden goed in de smaak. De manier waarop FFP spellen in mekaar steekt ligt ons wel. Als je niet houdt van dice rolling moet je uiteraard zo ver mogelijk wegblijven van hun spellen, maar voor ons bieden ze een leuke afwisseling. Ik hoop van het spel rond de kerstperiode in huis te hebben en vele leuke avonden te beleven. Afgaande op de videos die ik al gezien heb komt dat zeker goed.

Zijn er hier nog enthousiastelingen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014, 16:26 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Bah... Ik wou nog meebacken met iemand als de pledgemanager beschikbaar werd maar ik had dit totaal uit het oog verloren. Blijkt nu dat de pledgemanager vorige week is afgesloten :/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014, 20:30 
Professor Pimpel

Berichten: 200
Woonplaats: Dwingeloo
eateasse schreef:
De nieuwe release van Flying Frog production zou eind November verkrijgbaar zijn. Ik kijk er alvast naar uit. Er staan al redelijk wat videos op BGG waar je een beeld kan krijgen van het spel.

Er komen 2 core sets uit: City of the Ancients en Swamps of death, elk met hun eigen verhaal en eigen vijanden en heroes.

Fortune and Glory en A Touch of Evil vallen zowel bij mezelf als bij mijn vrouw en een aantal van onze vrienden goed in de smaak. De manier waarop FFP spellen in mekaar steekt ligt ons wel. Als je niet houdt van dice rolling moet je uiteraard zo ver mogelijk wegblijven van hun spellen, maar voor ons bieden ze een leuke afwisseling. Ik hoop van het spel rond de kerstperiode in huis te hebben en vele leuke avonden te beleven. Afgaande op de videos die ik al gezien heb komt dat zeker goed.

Zijn er hier nog enthousiastelingen?


Ik heb net met veel bewondering mijn 2 ontvangen coresets uitgepakt! Ik ben echt onder de indruk van het detail en kwaliteit die in dit spel is gestopt. Man, alleen al de adventure books die bijgeleverd zijn zien er fantastisch uit. Ik heb alles van flying frog games in bezit gehad en gespeeld, maar naar mijn idee is het hun (eindelijk) gelukt om met iets heel speciaals op de proppen te komen. Ik ben ook behoorlijk gecharmeerd van de "RPG look and feel" van dit spel. Kan niet wachten om het te gaan spelen en op de expansions die komen gaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014, 01:26 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Kan niet wachten tot de mijne ook toekomen! :wink:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014, 08:05 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wat zijn naar jullie mening de grote verschillen tussen deze FFP spellen en bijvoorbeeld Descent 2.0? Descent valt hier uitermate goed in de smaak, en dit riekt een beetje naar eenzelfde soort spel...


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014, 08:33 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Hoewel ik mijn exemplaren nog niet gehad heb, kan ik zo voor het vuistje weg wel al zeggen dat het beide (SoB en Descent) Dungeon Crawler Games zijn en dat het grootste verschil de setting is. Bij Descent en de meeste andere is de setting Fantasy Medievel terwijl de setting bij SoB net uniek is gezien het Western "with a twist" is en dit naar mijn weten de enige Dungeon Crawler is die deze setting heeft. Zelf vind ik niet zoveel aan Descent omdat hij naar mijn mening niet zoveel afwijkt van de andere spellen in dit genre en dat is ook de reden waarom ik SoB wel van het begin af aan interessant vond en dus ook via Kickstarter gebacked heb. Only time will tell of het een goeie keuze was! :wink:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014, 08:42 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Dan houd ik me aanbevolen voor je antwoord op de vraag als je wat gameplays achter de rug hebt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014, 08:53 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Eerst antwoord op de vraag: Ik heb enkel de spelregels voor SoB gelezen en het is een heel ander spel dan Descent 2.0. Descent is géén dungeon crawler, het heeft enkel het thema maar in sé is het een strategisch skirmish spel. Er is geen exploration en geen verborgen info zoals je in spellen als bijvoorbeeld Hero Quest of WHQ wel hebt. Verder is Descent ook een competitief één tegen allen spel waar SoB een coöperatief spel is waar je samen het spelsysteem uitdaagt.

Ik lees her en der (BGG) dat de kwaliteit van de mini's wel tegenvalt. Minder detail dan Zombicide nog terwijl er tijdens de KS over hoge kwaiteit mini's werd gepraat. Wil daar iemand die zijn pledge heeft ontvangen verder over uitweiden?

Verder wil ik nog steeds een pledge van iemand overnemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014, 22:40 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik vond SoB wel ok, maar minder goed dan Descent in zijn variaties. Ik vond het systeem van encounters in dit spel een beetje gek en de baddies bewegen ook nogal weird (alles naar voren).

Ik ben het wel met Murm3l eens dat Descent 2 een tactical skirmisch game is, maar Descent 1 is wel meer een dungeon crawler (OL kan spawnen).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014, 00:19 
Professor Pimpel

Berichten: 200
Woonplaats: Dwingeloo
Ruud2009 schreef:
Ik vond SoB wel ok, maar minder goed dan Descent in zijn variaties. Ik vond het systeem van encounters in dit spel een beetje gek en de baddies bewegen ook nogal weird (alles naar voren).

Ik ben het wel met Murm3l eens dat Descent 2 een tactical skirmisch game is, maar Descent 1 is wel meer een dungeon crawler (OL kan spawnen).


Leuk om te zien dat meningen zo kunnen verschillen. Ondanks de verschillen verbleekt descent 2.0 t.o.v. SOB wat mij betreft. SOB levert met name een rpg feel af zoals ik nog nooit eerder in bordspelformaat heb meegemaakt. Thematisch vind ik het ook beter en uitgebreider uitgevoerd dan Descent.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014, 00:21 
Professor Pimpel

Berichten: 200
Woonplaats: Dwingeloo
SirWallace schreef:
Ruud2009 schreef:
Ik vond SoB wel ok, maar minder goed dan Descent in zijn variaties. Ik vond het systeem van encounters in dit spel een beetje gek en de baddies bewegen ook nogal weird (alles naar voren).

Ik ben het wel met Murm3l eens dat Descent 2 een tactical skirmisch game is, maar Descent 1 is wel meer een dungeon crawler (OL kan spawnen).


Leuk om te zien dat meningen zo kunnen verschillen. Ondanks de verschillen verbleekt descent 2.0 t.o.v. SOB wat mij betreft. SOB levert met name een rpg ervaring af zoals ik nog nooit eerder in bordspelformaat heb meegemaakt. Thematisch vind ik het ook beter en uitgebreider uitgevoerd dan Descent.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014, 00:57 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ah, dat moet ik verduidelijken. SoB geeft inderdaad meer RPG feel en heeft een sterkere relatie tussen verhaal en spel (ie. meer text/ aankleding rondom het scenario). Dit is leuk, maar vind ik in principe niet noodzakelijk. Omdat SoB volledig coop is, kan dit denk ik ook makkelijker zonder het leven van de overlord te moeilijk te maken.

Mijn probleem met SoB is dat veel van de mechanismen op mij gedateerd overkomen. D6 voor movement? 2x rollen om te zien of je raakt en zo ja welke schade? Dat kan inmiddels gewoon beter.. In mijn optiek betere games bewijzen dat (oa. Descent dus). Deze gedateerde mechanismen in SoB zorgt in mijn optiek voor onnodige downtime en geeft mij de neiging te gaan house-rulen en dat is een first voor mij. Waarom geen base-speed (ie. 3) + roll (d3 bijv) of d6 met 2x4, 2x5 en 2x6 erop? Dan loop je tussen 4 en 6 spaces, al veel beter dan 1-6. Nu stond mijn mannetje continu te limpen en moesten we rondes wachten op achterblijvers.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014, 22:45 
Professor Pimpel

Berichten: 200
Woonplaats: Dwingeloo
Ruud2009 schreef:
Ah, dat moet ik verduidelijken. SoB geeft inderdaad meer RPG feel en heeft een sterkere relatie tussen verhaal en spel (ie. meer text/ aankleding rondom het scenario). Dit is leuk, maar vind ik in principe niet noodzakelijk. Omdat SoB volledig coop is, kan dit denk ik ook makkelijker zonder het leven van de overlord te moeilijk te maken.

Mijn probleem met SoB is dat veel van de mechanismen op mij gedateerd overkomen. D6 voor movement? 2x rollen om te zien of je raakt en zo ja welke schade? Dat kan inmiddels gewoon beter.. In mijn optiek betere games bewijzen dat (oa. Descent dus). Deze gedateerde mechanismen in SoB zorgt in mijn optiek voor onnodige downtime en geeft mij de neiging te gaan house-rulen en dat is een first voor mij. Waarom geen base-speed (ie. 3) + roll (d3 bijv) of d6 met 2x4, 2x5 en 2x6 erop? Dan loop je tussen 4 en 6 spaces, al veel beter dan 1-6. Nu stond mijn mannetje continu te limpen en moesten we rondes wachten op achterblijvers.


Ja daar kan ik inkomen alhoewel dit wel iets is wat vrijwel alle flying frog productions spellen hebben. Nu heb ik wel het idee dat je bij SOB meer manieren hebt om dit te verbeteren. Bijv. je movement kun je verbeteren door een grit token(extra dobbelsteen) te spenderen of je kunt skills aanpassen of uitrusting kopen etc.
Er zijn trouwens nog best wat Ameritrash games die uitkomen die een dobbelsteen gebruiken voor movement.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 00:45 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
O klopt. Ik speelde er laatst nog 1 (Super Fantasy: Ugly Snouts Assault). Maar daar had je toch meer invloed op het bewegen. Ik ben geen fan van Flying Frog, eigenlijk vind ik tot nu toe elk spel dat ik van ze speel niet heel goed, met als triest dieptepunt Fortune and Glory (thematisch ganzenbord).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 10:14 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
En ondertussen zijn mijn dozen ook toegekomen (rest zal pas met de 2e wave verstuurd worden blijkbaar) en alles ziet er, zoals gewoonlijk bij FFG, heel goed uit.

D6 movement system is normaal bij FFG en ik stoor mij daar echt niet aan (het zorgt net in een coop dat je MOET wachten op straglers). D6 to hit en D6 om te zien welke schade, daar ben ik iets minder enthousiast over (dit doet mij teveel denken aan de "strategische" Games Workshop games :lolno: en daar blijf ik liefst zo ver mogelijk van uit de buurt) maar op zich valt het wel mee.

Tot nu toe vind ik de meeste van hun games zeer goed (zowel qua thema als stijl als gamplay) maar ik voeg er wel ineens bij dat ik Fortune and Glory nog niet gespeeld heb (voornamelijk omdat het thema me persoonlijk niets doet. De andere games daarentegen en dan vooral Last Night on Earth en zeker Conquest of Planet Earth vind ik echt de max en speel ik zo vaak ik kan. Conquest of Planet Earth wordt trouwens sinds het verschijnen van de Apocalyps-expantie meer en meer bovengehaald bij ons in de club op een zondagnamiddag omdat dit spel echt wel één tegen allen kan worden en vooral om dat het thema (sci-fi jaren '50) en de humor in het spel best wel door iedereen gesmaakt wordt.

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Shadows of Brimstone  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Jason C. Hill, Shadows of Brimstone



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®