Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




56 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 18:11 
7. Macao (2009)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Als ik me niet vergis, is er nog geen topic om onze ervaringen te posten, dus bij deze:

Op praktisch vlak, durf ik stellen dat de verhuis geslaagd is. De indeling is iets ruimer, vooral de 2dehandsstand komt beter tot zijn recht (joepie 4 spellen verkocht geraakt). De vele vrijwilligers deden zoals gewoonlijk met de glimlach hun taak, parking en catering leek me ook ok.

In de winkel lagen voor mij niet zoveel interessante koopjes, maar dat komt vooral omdat de collectie al groot is en de verzamelwoede al iets ingetoomd. Er ontstond tijdens het spitsuur net voor de middag wel een lange rij aan de kassa, maar na een tijdje bleek die zich op te lossen.
Ik kocht
-Tzolkin-uitbreiding
- Innovation met meteen ook een uitbreiding
- Luchador
- het lang gezochte prachtspel De Vulgari Eloquentia
Voor de club ging La boca mee aan een mooi prijsje.

Een tof element vond ik de promokaarten aan 50 cent voor een goed doel. Ook daar gingen enkele dingetjes mee naar huis.

Qua zelf spelen ging ik voor Orléans en Hyperborea. Beide spellen bevielen me, wie weet komen ze later nog in de collectie.

Tot volgend jaar. Bedankt Forum.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 18:40 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
stefaan schreef:
Op praktisch vlak, durf ik stellen dat de verhuis geslaagd is. De indeling is iets ruimer, vooral de 2dehandsstand komt beter tot zijn recht (joepie 4 spellen verkocht geraakt). De vele vrijwilligers deden zoals gewoonlijk met de glimlach hun taak, parking en catering leek me ook ok.

Dat is ook onze indruk. Een geslaagde verhuis naar een grotere locatie met extra ruimte en -zoals altijd- een gezellige beurs. Ook de nieuwe opstelling van de spellenwinkel is een heuse verbetering.

Onze BSM-uitgeversrally was opnieuw een succes met vele enthousiaste deelnemers, die bij de deelnemende uitgevers op zoek gingen naar de antwoorden op onze zoekwedstrijd.
Dankzij de uitgevers konden wij vandaag twaalf deelnemers gelukkig maken met een spel. Het goede nieuws is dat er morgen opnieuw een beursdag is, met een nieuwe opgave van onze zoektocht.

Op onze BSM-facebookpagina staan heel wat sfeerfoto's. Neem daar zeker ook een kijkje. Hieronder plaatsen wij al een selectie.


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 21:49 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Volgens mij neem ik naar zuiderspel maar even de keukenweegschaal mee :P @ bsm uitgevers rally whaha!

Ik kan helaas niet naar spel maar ik ben benieuwd welke koopjes er zijn bij Adrieansen dit jaar. Iemand?
Ik had Xildur op pad gestuurd voor 2 dingen maar helaas had Adrieansen niet de uitbreiding van Kingsburg, jammer :(

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 22:09 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Praktisch vraagje:

Is betalen aan de ingang en de winkel met cash of is er ook bankcontact?

Ben benieuwd, de dozen en zaken voor de trade staan klaar :crazy:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 22:18 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 164
Woonplaats: Veldhoven
vdbmalmsteen schreef:
Praktisch vraagje:

Is betalen aan de ingang en de winkel met cash of is er ook bankcontact?

Ben benieuwd, de dozen en zaken voor de trade staan klaar :crazy:

Over de ingang ben ik niet zeker, bij de winkel kun je ook met bankcontact betalen. Die rij is echter wel aanzienlijk langer dan de rij voor cash...

_________________
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 01:34 
5. Colosseum (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Mijn bevindingen:

+ positiever
* Gratis parking, die groter is dan in Broechem.
* Meer ruimte om te spelen, grotere 2e hands-stand, geen file meer bij het bekijken van de winkel van Adriaensen (meer een winkel nu, je kan zelf de spellen nemen en naar de kassa nemen).
* Dichtbij stadscentrum van Antwerpen, wat een gezellig dinertje in de stad na een bezoek aan de beurs mogelijk maakt.
* Gemakkelijker te bereiken met openbaar vervoer.

- negatiever
* Parking is nogal hobbelig en smerig (als het geregend heeft)
* Kwaliteit van de zaal is naar beneden gegaan, Waagnatie is een (donkere) ongezellige hal. Wanneer je binnenkomt is de eerste indruk niet zo fraai (verlichting, vloerbedekking, muren, geen ramen). Ook de eet en drink ruimte is alles behalve gezellig. De toevallige bezoeker gaat hier geen aangename indruk aan overhouden.
* Grotere zaal, meer lawaai en geroezemoes (al valt het nogal mee, in Broechem kon het ook lawaaierig zijn)
* Prijzen van spellen zijn zeer onduidelijk aangegeven op een blaadje papier bovenop elk rek. Vaak staat de prijs van de spellen die eronder staan, niet aangegeven. De namen van de spellen op de prijsetiketten zijn haast niet te lezen -> echt een werkpunt dit. Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
* Spellen lijken me willekeurig door elkaar gestald. Als je iets zoekt, moet je vaak vele rondjes lopen.
* 7 eur inkom.
* je moet nu 10% afstaan van je 2e handsspellen die voor je worden verkocht door de organisatie.

= zelfde
* Nog steeds files bij de kassa van Adriaensen.
* Koopjes en interessante prijzen.
* Zeer groot aanbod spellen (ook Duitse en Engelse versies)

Mijn conclusie
Een tegenvaller. Ik had meer verwacht van een verhuis naar Antwerpen. Ik denk niet dat ik nog vaak zal terugkeren. Ik vond het in Broechem gezelliger. Dit is een beurs voor de echte spel-nerd geworden, terwijl het in Broechem toch meer een familiebeurs was waar je ook mindere fanaten zonder schaamte naartoe kon sturen om eens te proeven van spellen. Nu zou ik dat niet meer durven.
Natuurlijk kan je er nog steeds zeer veel spellen uittesten en kopen.

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 10:28 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 156
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Ik ben ook wel benieuwd naar de koopjes ... door de nieuwe locatie is voor mij er heen gaan een pak minder interessant geworden (vroeger zat ik er een heel weekend).

Maar misschien laat ik nog wel iemand voor de koopjes kijken als er interessante dingen tussen staan (hoewel ik het meeste al denk te hebben).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 11:03 
Regenmaker

Berichten: 257
Woonplaats: Wichelen, Belgie
Was voor mij en mijn vriendin de eerste spellenbeurs. En het is heel goed meegevallen.

Ik had een 9-tal items mee voor de inzamelactie, die zijn we dan ook eerst gaan inleveren. Ik had hier ergens gelezen dat zij daar ook enkele special items zouden verkopen. Hier heb ik 2 leader-kaarten van 7wonders gekocht. (Stevie en Louis) een extra kaart voor dixit, een pakje extra kaarten voor king of Tokio (nl), en een campaignbook voor memoir44. Dit alles voor slechts 2,5€.

Vervolgens eens de zaal rond gelopen. Het was enorm druk, en nergens een tafeltje vrij. Dan maar eerst naar de 2e hands stand. De dozen stonden voor ons wat te ver, en volgens mij was er geen lijst, waardoor ik het aanbod niet kon lezen. Hier dan ook niks gekocht.

Dan zijn we afgezakt naar de stand van adriaensens. 1 grote opmerking: maak dat de prijzen duidelijker zijn. Wij hadden bijna een vergrootglas nodig. Ook klopten de etiketten soms niet. Hier hebben we 7wonders, dixit odyssee, hotel Samoa, takenoko, en de pompoentreinjes van ticket to ride gekocht. Op mijn lijstje stond ook nog castle panic en tsuro of the seas, maar deze werden beiden net voor mijn neus weggeplukt. Hele lange file aan de kassa, behalve aan de cash- only rij. Net voldoende op zak, dus langs daar naar buiten.

Nadien nog eens rond gegaan, en hebben toch enkele tafels kunnen scoren.

- Als eerste cartagena. Dit viel me eigenlijk wat tegen. We waren ook maar met 2, dus dit kan het verklaren.
- Daarna machi koro, en dat kon ons echt bekoren. Zie het als een lichte variant van catan. Dobbelen voor grondstoffen ( er is er maar 1 en dat is geld ), en dan gebouwen kopen. Dit zijn we dan nog gaan halen bij adriaensens, ook dankzij de 10% korting na de demo.
- Als derde hebben we colt express gedaan. We hadden het geluk dat er op dat moment nog 2 personen passeerden en wouden meespelen. Dus dit hebben we met 4 gespeeld. De uitleg was nogal onduidelijk, maar het was wel een fijn en vlot spel. Eerst legt iedereen acties neer, deze worden nadien 1 voor 1 uitgevoerd. Bedoeling is om als treinrover zoveel mogelijk buit te halen.
- ten slotte nog een partij legenden van andor. De vriendelijke dame die de uitleg deed, speelde ook mee als derde persoon. Dit spel kon minder bekoren. Op foto 8 van Bart zijn we deze aan het spelen :)

Ondertussen was ook de uitslag van de BSM rally er. Hier jammer genoeg niet in de prijzen gevallen.

Het enige spel waar ik echt naar uitkeek om op de beurs te spelen, was Black Fleet. De hele dag zat de tafel vol. Na de uitslag van de rally, toch nog eens gaan kijken, en wonder boven wonder de tafel was vrij. Wij, zo blij als een kind, aan de tafel gaan zitten, maar we kregen het deksel op de neus. Sorry, de persoon die de uitleg hier van doet, is al naar huis, en wij kennen dat niet.

Dit was voor ons dan ook het teken om naar huis te gaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 11:07 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Shoot.

Gisteren was ik op Spel en het volgende niet gezien en dus niet gekocht.

Zou iemand dat vandaag voor me willen meenemen en dan versturen?

2 leader-kaarten van 7wonders gekocht. (Stevie en Louis) een extra kaart voor dixit, een pakje extra kaarten voor king of Tokio (en)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 11:34 
Regenmaker

Berichten: 257
Woonplaats: Wichelen, Belgie
maartend schreef:
Shoot.

Gisteren was ik op Spel en het volgende niet gezien en dus niet gekocht.

Zou iemand dat vandaag voor me willen meenemen en dan versturen?

2 leader-kaarten van 7wonders gekocht. (Stevie en Louis) een extra kaart voor dixit, een pakje extra kaarten voor king of Tokio (en)


Volgens mij waren de KoT kaarten enkel in het nl.
1 van de 2 leader kaarten was bijna uitverkocht.
Was aan de stand waar de spellen voor het goeie doel ingeleverd konden worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 11:38 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
ThunderHorn schreef:

Volgens mij waren de KoT kaarten enkel in het nl.
1 van de 2 leader kaarten was bijna uitverkocht.
Was aan de stand waar de spellen voor het goeie doel ingeleverd konden worden.

Oke, dan houdt het op.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 12:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
aicirtap schreef:
Ik kan helaas niet naar spel maar ik ben benieuwd welke koopjes er zijn bij Adrieansen dit jaar. Iemand?


Bijlage:
image.jpg


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 12:04 
5. War of the Ring Collector's Edition (2010)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
David schreef:
Dit is een beurs voor de echte spel-nerd geworden, terwijl het in Broechem toch meer een familiebeurs was waar je ook mindere fanaten zonder schaamte naartoe kon sturen om eens te proeven van spellen. Nu zou ik dat niet meer durven.


Ik zag toch heel wat gezinnen spelen en bij een babbeltje met de mensen bij wie ik aanschoof om te spelen, merkte ik dat die zeker niet allemaal fanatiekelingen waren (en zich perfect amuseerden). Je zou de mensen die je de beurs als tip geeft er volgens mij enkel moeten bij zeggen dat ze steeds even bij de demogever informeren of het een spel is dat ze met hun speelervaring zouden kunnen appreciëren.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 12:34 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
David schreef:
Mijn conclusie
Een tegenvaller. Ik had meer verwacht van een verhuis naar Antwerpen. Ik denk niet dat ik nog vaak zal terugkeren. Ik vond het in Broechem gezelliger. Dit is een beurs voor de echte spel-nerd geworden, terwijl het in Broechem toch meer een familiebeurs was waar je ook mindere fanaten zonder schaamte naartoe kon sturen om eens te proeven van spellen. Nu zou ik dat niet meer durven.
Natuurlijk kan je er nog steeds zeer veel spellen uittesten en kopen.

Dit zijn jouw bevindingen. En uiteraard heeft ieder zijn eigen ervaringen. Maar goed, het glas kan half vol of half leeg zijn.

Vrienden van onze club waren gisteren op Spel. Zij hebben een hele fijne dag gehad.
Groot voordeel van de nieuwe beurs is de ruimte. En de ruimte om verder te groeien. Iedere wijziging heeft zijn voor- en nadelen. Maar ik vind het fijn dat alles nu in een grote hal kan gebeuren. Alles samen geeft overzicht en meer betrokkenheid.
Op de oude locatie moest je vanaf 's middags al heel veel geluk hebben om snel vrije ruimte te vinden. Nu was dit nog steeds haalbaar, maar uiteraard bij de langere en meest populaire spellen is het altijd wachten. Daarin is Spel niet anders dan andere beurzen.

Het eerste deel van de parking (dat van Waagnatie) is verhard. Het tweede deel is stadsdomein en dat ligt er inderdaad niet goed bij. Ook op de oude locatie was het achterste deel onverhard en met putten, wiliswaar minder diep. Maar het is droog en de zon schijnt.

Als ik op de beurs even rondwandel, zie ik een grote mix van diverse spellencategoriën bij de uitgevers. Aan de uitleenstand van de Forum-federatie kan je 100-en spellen uitproberen. Bij ImprEssens en de genomineerden staan inderdaad wat zwaardere spellen, maar dat is niet anders dan vroeger.
Nog steeds zie ik fervente spelers, occasionele spelers en gezinnen met kinderen zich goed amuseren. Voor mij is Spel al jaren een zeer gezellige beurs en dat blijft ook hier zo. Gelukkig heb ik vanaf nu wat meer ruimte en lucht in de grote hal van de Waagnatie.

Ik kan me voorstellen dat de organiserende Forum-federatie heel wat pro's en con's in overweging hebben moeten nemen. En bij een verhuis dien je met heel veel factoren rekening te houden. Maar ik vind dat de balans sterk overhelt naar de positieve kant.

ThunderHorn schreef:
Was voor mij en mijn vriendin de eerste spellenbeurs. En het is heel goed meegevallen.

:thumbup:

stefaan schreef:
Ik zag toch heel wat gezinnen spelen en bij een babbeltje met de mensen bij wie ik aanschoof om te spelen, merkte ik dat die zeker niet allemaal fanatiekelingen waren (en zich perfect amuseerden). Je zou de mensen die je de beurs als tip geeft er volgens mij enkel moeten bij zeggen dat ze steeds even bij de demogever informeren of het een spel is dat ze met hun speelervaring zouden kunnen appreciëren.

:D

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 12:53 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
Gisteren was voor mij de eerste keer op 'Spel', samen met mijn veertienjarige zoon. We waren reeds vroeg op de Linkeroever afgezet (komende van Zeeuws-Vlaanderen) en lopend naar de Waagnatie gegaan.
Daar aangekomen waren er direct wat zaken die mij bevielen: gratis vestiaire (jas ophangen), inkom alvast afrekenen (groen armbandje rond de pols) en toegang tot de caferia waar we even konden zitten en ik een kop koffie kon drinken (€1,60 met bonnetjes). Om 10 uur kon iedereen heel vlot naar binnen (ik meen begrepen te hebben dat dit op het SpellenSpektakel er wat anders aan toe ging).
Van de gratis parking hebben wij geen gebruik hoeven maken, maar ik kan me voorstellen dat broek en schoenen niet volledig schoon blijven op een regenachtige dag. De parkeerplaats bij de Zeelandhallen in Goes (om maar een voorbeeld te geven) is geasfalteerd maar kost €5.
Door gebruik te maken van de kortingskaart was nog €2 op de entree te besparen.
In de catefaria heb ik de muren en plafond bekeken, maar ik heb er later totaal niet op gelet hoe de hal er nu als geheel uit zag.
Ik schrijf bovenstaande deels als reactie op de bijdrage van David.

Met z'n tweeën hebben we 9 spellen (Dino Race, Felinia, Go, Balance Game, Cartagena, Een prototype van een spel voor jongere kinderen, Lino, Coöperatief Zoo Memo, Travalgo) gespeeld, enkele malen onderbroken door een pauze. De uitleg was overal erg vriendelijk en er hing een gezellige sfeer. De 7,5 uren dat we er waren zijn voorbij gevlogen.

Wat mij betreft kom ik volgend jaar terug en kan ik andere spellenliefhebbers 'Spel' van harte aanraden.

Als ik dan toch een kritische opmerking mag maken gaat dit over de rijen bij de kassa. Eén van de rijen stond precies langs de uitverkoopbakken net voorbij de ingang zodat sommige wachtenden dachten dat je wilde voordringen terwijl je enkel het aanbod aan het bekijken was. Het lijkt me beter dat de rij voor de kassa gescheiden wordt van het nog winkelende publiek, bijvoorbeeld met een slalom zoals je ook bij attractieparken ziet. De kassa zou dan uiterst links of rechts gesitueerd moeten worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
56 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - "Spel"-ervaringen 2014 (Waagnatie Antwerpen)  

Gebruikers die deze topic waarderen

AlliantieAJ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®