Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




56 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 13:06 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
ThunderHorn schreef:

- Daarna machi koro, en dat kon ons echt bekoren. Zie het als een lichte variant van catan. Dobbelen voor grondstoffen ( er is er maar 1 en dat is geld ), en dan gebouwen kopen. Dit zijn we dan nog gaan halen bij adriaensens, ook dankzij de 10% korting na de demo.
- Als derde hebben we colt express gedaan. We hadden het geluk dat er op dat moment nog 2 personen passeerden en wouden meespelen. Dus dit hebben we met 4 gespeeld. De uitleg was nogal onduidelijk, maar het was wel een fijn en vlot spel. Eerst legt iedereen acties neer, deze worden nadien 1 voor 1 uitgevoerd. Bedoeling is om als treinrover zoveel mogelijk buit te halen.
- ten slotte nog een partij legenden van andor. De vriendelijke dame die de uitleg deed, speelde ook mee als derde persoon. Dit spel kon minder bekoren. Op foto 8 van Bart zijn we deze aan het spelen :)

Het enige spel waar ik echt naar uitkeek om op de beurs te spelen, was Black Fleet. De hele dag zat de tafel vol. Na de uitslag van de rally, toch nog eens gaan kijken, en wonder boven wonder de tafel was vrij. Wij, zo blij als een kind, aan de tafel gaan zitten, maar we kregen het deksel op de neus. Sorry, de persoon die de uitleg hier van doet, is al naar huis, en wij kennen dat niet.


Is het nu positief of negatief dat je niets zegt over de demonstratoren van WGG? Want 999 beviel je wel, Admodée duidelijk wat minder... ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 13:37 
Regenmaker

Berichten: 257
Woonplaats: Wichelen, Belgie
Spelmaecker Davy schreef:
ThunderHorn schreef:

- Daarna machi koro, en dat kon ons echt bekoren. Zie het als een lichte variant van catan. Dobbelen voor grondstoffen ( er is er maar 1 en dat is geld ), en dan gebouwen kopen. Dit zijn we dan nog gaan halen bij adriaensens, ook dankzij de 10% korting na de demo.
- Als derde hebben we colt express gedaan. We hadden het geluk dat er op dat moment nog 2 personen passeerden en wouden meespelen. Dus dit hebben we met 4 gespeeld. De uitleg was nogal onduidelijk, maar het was wel een fijn en vlot spel. Eerst legt iedereen acties neer, deze worden nadien 1 voor 1 uitgevoerd. Bedoeling is om als treinrover zoveel mogelijk buit te halen.
- ten slotte nog een partij legenden van andor. De vriendelijke dame die de uitleg deed, speelde ook mee als derde persoon. Dit spel kon minder bekoren. Op foto 8 van Bart zijn we deze aan het spelen :)

Het enige spel waar ik echt naar uitkeek om op de beurs te spelen, was Black Fleet. De hele dag zat de tafel vol. Na de uitslag van de rally, toch nog eens gaan kijken, en wonder boven wonder de tafel was vrij. Wij, zo blij als een kind, aan de tafel gaan zitten, maar we kregen het deksel op de neus. Sorry, de persoon die de uitleg hier van doet, is al naar huis, en wij kennen dat niet.


Is het nu positief of negatief dat je niets zegt over de demonstratoren van WGG? Want 999 beviel je wel, Admodée duidelijk wat minder... ;)


De mensen van wgg deden het feitelijk nog het best van al :)
Wij hebben hele duidelijke uitleg gekregen van machi koro.
Enige minpuntje daar, maar daar konden de personen zelf niet aan doen, het waren kleine tafels, en nogal omvangrijke spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 13:39 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Zondag! Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 14:40 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Het was een super dag ... ik vond de nieuwe locatie toch wel beter!

+ acceptabele dagprijs ook al had ik een vrijkaart
+ goede parking en graits
+ zeer mooie hal, ondanks de grootte niet ongezellig
+ goede indeling
+ voldoende ruimte
+ voldoende mogelijkheid tot demo's

- veel te kleine tafels
- late beginuur :)
- tafels krap op elkaar maar ja anders is er weer ergens anders weinig ruimte
- vaak onduidelijke uitleg demo's
- prijskaarten winkel
- 2dehandsstand was moeilijk om de spellen te bekijken (afstand tussen tafels en rekken)

Och ja, de 10 procent bij de verkoop stand is niet meer dan normaal gezien het werk dat daarin zit ...

Zelf ging ik naar huis met een 10-tal spellen, geruild en gekocht: Space Cadets, Can't Stop, Hey that's my fish, Schotten Totten, Fungi, Regenwormen BBQ, For Sale, Machi Koro, Beer is los en Hanabi.

Demo's voor zover ik nog weet: Machi Koro, Linko, Five Tribes, Splendor (2x), Aquasphere, Port Royal, Coal Baron
Enkele spellen maar een ronde gespeeld (proevertje), Five Tribes grote teleurstelling, Aquasphere veel belovend, Machi Koro gekocht, Linko verassend leuk, Splendor goed goed, Coal Baron repetitief maar leuk...

Zeer fijne dag, bedankt allemaal!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 14:52 
Grote Dienaar

Berichten: 109
Woonplaats: Gent
Ik vond het een positieve verhuis: groter, ruimer, rustiger!

Maar: Adriaensen vond ik onoverzichtelijk: Spellen zoeken was geen senicure: gelukkig wisten de medewerkers wel waar ze stonden. (was er een logica in de opstelling?)
Als je het spel gevonden had was de juiste prijs zoeken nog een stuk moeilijker. Er hingen blaadjes met prijzen, maar zoals hierboven: was er een logica? ik heb van het grootste deel van de gezochte spellen de prijzen niet gevonden... ik heb het dan maar opgegeven!

De afstand tussen de kast met tweedehandsspellen en de "toeschouwers" was zeer groot. Zeker de kleine spellen waren soms zeer moeilijk om te zien welk het was. Als alle spellen in de zelfde volgorde zouden staan, zou je ook je hoofd niet steeds moeten draaien.

Voor een beurs die zich familiegericht noemt vond ik de toegang hoog voor familie met kleine kinderen. Het zijn net zij die zich niet een hele dag kunnen concentreren. Misschien een optie om toch kinderen tem 5 gratis binnen te laten?

Voor de rest zeer positief!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 15:28 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
@ erwin - thanks. Kan de kleine spelletjes niet zien. Maar bij de grote spellen in ieder geval niks want op mijn eventuele kooplijstje staat. :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 18:58 
3. Himalaya (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
stefaan schreef:
David schreef:
Dit is een beurs voor de echte spel-nerd geworden, terwijl het in Broechem toch meer een familiebeurs was waar je ook mindere fanaten zonder schaamte naartoe kon sturen om eens te proeven van spellen. Nu zou ik dat niet meer durven.


Ik zag toch heel wat gezinnen spelen en bij een babbeltje met de mensen bij wie ik aanschoof om te spelen, merkte ik dat die zeker niet allemaal fanatiekelingen waren (en zich perfect amuseerden). Je zou de mensen die je de beurs als tip geeft er volgens mij enkel moeten bij zeggen dat ze steeds even bij de demogever informeren of het een spel is dat ze met hun speelervaring zouden kunnen appreciëren.


Leuk. Ben blij voor hen. Maar of de verhuis een (economisch en kwalitatief) succes is en voor iedereen een positieve ervaring was, zullen de komende jaren moeten uitwijzen. De vraag is, komen mensen terug na deze ervaring of niet, gaan de aantallen omhoog of omlaag. Only time will tell.

Persoonlijk hou ik meer van iets luxueuzere beursomgevingen. Positief was ook nog dat er geen hamburger en hete hond geuren hingen. Dat moet ik ook nog vermelden. (iets wat op andere spel evenementen vaak heel hinderlijk is voor mensen met een goed ontwikkeld reukorgaan :-) )

Als ik het heb over luxueuzere omgevingen, denk ik aan Spellenspektakel (al ben ik er de laatste jaren niet meer geraakt), en ook aan de Antwerpse boekenbeurs bijvoorbeeld. Is er dan werkelijk zoveel meer verdiend aan boeken dan aan spellen? Jammer dat Spel toch vooral een verkoopfeestje van 1 winkel blijft.

Bart schreef:
Dit zijn jouw bevindingen. En uiteraard heeft ieder zijn eigen ervaringen. Maar goed, het glas kan half vol of half leeg zijn.

De opmerking over half vol glas en half leeg glas is wat flauw. Meestal uitgesproken door mensen die met de inhoud van het halfvolle glas gaan lopen, en het lege glas terug in je handen stoppen. :-)

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 20:34 
7. Orléans: Invasion (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
David schreef:
Als ik het heb over luxueuzere omgevingen, denk ik aan Spellenspektakel (al ben ik er de laatste jaren niet meer geraakt), en ook aan de Antwerpse boekenbeurs bijvoorbeeld. Is er dan werkelijk zoveel meer verdiend aan boeken dan aan spellen? Jammer dat Spel toch vooral een verkoopfeestje van 1 winkel blijft.


Persoonlijk vond ik deze locatie stukken beter als Broechem. De zaal is inderdaad wat minder luxueus maar voor mij wegen de voordelen toch wel op tegen de nadelen. Broechem is een gezellige zaal maar qua lawaai was dit voor mij echt niet te harden. Ook het voortdurende geschuifel in de gangen om ergens binnen te geraken vond ik daar ergerlijk. Ik vond deze zaal luchtiger, opener en er was veel meer plaats om gewoon eens ergens een praatje te slaan. Over het parkeren spreek ik me niet over uit. Ik heb het geluk dat de zaal met de fiets bereikbaar is.

De verkoopstand van Adriaensen vond ik wel OK al was het systeem met de prijzen die bovenaan hingen wel onhandig. Echte goede koopjes vond ik er dit jaar niet inzitten, dus ik ben uiteindelijk zonder aankopen bij Adriaensen buitengestapt. Niet erg, Spel is in de eerste plaats een speelbeurs en de uitleen was dit jaar weer prima geregeld. De tweedehandsbeurs was in vergelijking met Broechem ook een verademing, al blijft het toch raar dat mensen tweedehands spellen verkopen die voor de helft in de ramsjbak bij Adriaensen liggen...

David schreef:
Dit is een beurs voor de echte spel-nerd geworden, terwijl het in Broechem toch meer een familiebeurs was waar je ook mindere fanaten zonder schaamte naartoe kon sturen om eens te proeven van spellen. Nu zou ik dat niet meer durven.


Hier kan ik absoluut niet mee akkoord gaan. Op welke beurs vind je zo'n grote collectie familie- en kinderspellen die vrij te spelen zijn? Ik snap dat voor nieuwelingen het aanbod overweldigend is. Maar het is toch zeker niet zo dat deze mensen niet welkom zijn, integendeel! Ik had wel graag nog een apart kindertarief gezien. Kleinere kinderen hebben genoeg aan een 2-tal uurtjes beurs en dan vind ik het niet onlogisch dat het tarief voor hen wat lager ligt...

Ik vond het weer een erg geslaagde editie, en volgend jaar zie je mij alvast weer...

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 21:08 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 87
We hebben er lang over gedaan om te beslissen of we zouden gaan of niet (is namelijk toch een stuk verder rijden voor ons dan het normale ritje naar Broechem) maar we zijn blij dat we geweest zijn.

De grotere ruimte en meer parking vonden we top. Voor ons werkte de industrial look goed, alle aandacht gewoon voor de spellen en niet voor zachte vloertegels of felle tentjes of veel banners. Vanuit de cafetaria vonden we het lijken op een gezellige rommelmarkt :lol:
Nog steeds gratis parking, vestiaire, toiletten en een beschaafde prijs voor drank en eten. De hogere inkomprijs vonden we daarom geen probleem (zeker niet omdat je via meerdere kanalen met korting binnenkon). Tweedehandsmarkt was prima (enkel de kleinere dozen waren moeilijk leesbaar). Met de 10% kosten hadden we als verkopers totaal geen moeite. Er kruipt hier genoeg werk in, dat is jullie meer dan gegund. Opstelling Adriaensen vonden we overzichtelijker (volgend jaar graag grote duidelijke prijzen -neem een voorbeeld aan de tweedehandsmarkt- of deel vergrootglaasjes uit aan de ingang als gadget 8) ).
Negatief was de tombola : vorig jaar met 3 lotjes 3 spellen gewonnen en nu niks :lol:

We hebben gespeeld : RoboRama, Hamster Backe, Venezia en een soort van Carcasonne in space (naam is me ontschoten).
We hebben gekocht : Venezia, Istanbul, Stier zoekt bier, Mille Grazia, Il Principe en Emerald.

Geslaagde dag voor ons, een grote pluim voor de vele vrijwilligers :clap:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 21:33 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Voor mij ook weer een uiterst geslaagde dag op de voor mij toch meest gezellige beurs van allemaal (ja, zelfs nu op de nieuwe locatie). Ik heb mij geen moment gestoord aan de 'Industrial look', ook wel om dat mijn aandacht gericht is op de spellen en op bekenden waar je een babbeltje mee kunt doen :wink:
Groot voordeel is inderdaad de ruimte met de daarmee gepaarde terugval van omgevingsgeluid. Ook de verkoopstand van Adriaensen was véél beter dan in Broechem, lekker op je dooie gemakje rondneuzen tussen de rekken, enkel de prijsaanduidingen waren zeer onoverzichtelijk. Waarom geen prijzen op de dozen of op zijn minst de prijslijst alfabetisch rangschikken, nu veel tijd verloren om telkens weer de prijs te gaan zoeken ergens op één van de twee of drie pagina's die vrij hoog bevestigd waren (gelukkig ben ik bijna 2m). Qua koopjes viel het inderdaad nog mee maar er zijn al betere jaren geweest :angel:
Ook de tweedehandsstand was véél beter georganiseerd, geen wachttijden om spellen in te leveren of af te halen, ging zeer vlot. 10% afstaan voor een goede service vind ik absoluut geen probleem, graag gedaan zelfs !! Wel één klein minpuntje, iets teveel ruimte tussen de rekken en de tafels waardoor je, zeker voor de kleinere spellen, bijna niet kon zien welke spellen er nog allemaal stonden. 16 spellen van de 20 verkocht geraakt :thumbup: maar ik had bewust de prijzen zeer laag gehouden omdat ik geen zin had om alles mee terug te sleuren. Sommige prijzen waren inderdaad weer zeer hoog maar dat is een wederkerend fenomeen :wink:
Ook de prijzen van de catering waren meer dan behoorlijk, goedkoop zelfs. Deze vind je op geen enkele andere beurs :thumbup:
Voor de rest veel bekende gezien en babbeltjes gedaan en weer wat nieuwe gezichten kunnen plakken op bekende namen van o.a. BSM. (waaronder zelfs iemand met een zeer intelligente blik :lol: :lol: )
Voor de eerste keer heb ik me eens kunnen inhouden en slechts 5 spellen gekocht waaronder een Galaxy trucker voor slechts 22€ :clap: , Aquasphere, Waggle dance, Get nuts en Sushi draft. Vooral met de Galaxy trucker blij blij blij !!
Kortom, een uitstekende beurs die er in mijn opzicht goed op vooruit gegaan is. Probeer volgend jaar misschien wel iets aan de prijsweergave te doen in de verkoopsstand want dat was volgens mij het toch iets waar velen zich toch wel in geërgerd hebben.
Voor de rest :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 21:40 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
Maar: Adriaensen vond ik onoverzichtelijk: Spellen zoeken was geen senicure: gelukkig wisten de medewerkers wel waar ze stonden. (was er een logica in de opstelling?)
Als je het spel gevonden had was de juiste prijs zoeken nog een stuk moeilijker. Er hingen blaadjes met prijzen, maar zoals hierboven: was er een logica? ik heb van het grootste deel van de gezochte spellen de prijzen niet gevonden... ik heb het dan maar opgegeven!

De afstand tussen de kast met tweedehandsspellen en de "toeschouwers" was zeer groot. Zeker de kleine spellen waren soms zeer moeilijk om te zien welk het was. Als alle spellen in de zelfde volgorde zouden staan, zou je ook je hoofd niet steeds moeten draaien.

Ik kan me in beide kritieken volledig vinden.
Voor de rest vond ik het een zeer geslaagde beurs en aangezien het een nieuwe uitwerking van de beurs is, is het opmerken van kinderziektjes noodzakelijk denk ik. Adriaensen heeft niet enkel aan mij verkochte spellen mislopen omdat ik de prijs nergens vond... Heel onhandig systeem. Alfabetische prijslijst zoals Dirk voorstelt lijkt me veel beter: lijstje van spellen met daarnaast gewoon de prijs.
Maar als er dan toch pe se gewerkt moet worden met de papieren met etiketjes, zorg dan dat de naam van het spel groter is dan de prijs. Aan de prijs heb ik niets als ik de naam van het spel nog niet eens kan vinden om te weten bij welk spel de betreffende prijzen nu eigenlijk horen.
Ik zag er ook niet veel structuur in.

2de hands was beter nu, maar de tafel stond inderdaad te ver van de kasten om goed te kunnen kijken. De inhoud was overigens niet veel soeps dit jaar had ik het idee en ik merkte ook op dat er veel spellen duurder stonden dan bij de winkel. :roll:
Ik had zelf Boss Kito aangeboden voor 3€, maar de de check in wisten ze me al te vertellen dat hij in de winkel voor 2 stond, dus heb ik de mijne maar verkocht voor 1€. :lol:

De zaal was moeilijker bereikbaar, maar wel veel ruimer met daardoor veel lege tafels en genoeg ademruimte. Niet de meest gezellig zaal inderdaad, maar dat viel mij niet meer op zodra ik aan de speltafels kwam, heb me daar eigenlijk niet aan gestoord. Wat mij betreft hadden er bij de uitgevers meer tafels mogen staan aangezien je daar doorgaans toch de snelste en beste uitleg krijgt (hoewel dat bij ons spel Linko niet echt het geval was...).

Gespeeld: Parado (kinderspel), Linko (2x), Battle Sheep (2x), Noorderwind, Port Royal
Gekocht: 2de hands: Kemet (25€), Get Nuts (5€), Saboteur tinnen blik (5€), Nieuw: Valse motten (5€)

Uitgeversrally was overigens leuk om te doen. Niets gewonnen, maar de spanning bij een wedstrijdje voor echte prijzen is altijd leuk. :D

@Dirk: ge staat op een foto op BSM's facebookpagina

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 22:01 
Jakkiebak!

Berichten: 74
Woonplaats: Oost-Vlaanderen / Oudenaarde
Zaterdag voor de 4e keer SPEL bezocht samen met m'n broer.

Bij aankomst op de nieuwe locatie (Parking Waagnatie, rond 10u) was de eerste reactie: "Nogal een vervallen gebouw met bijpassende parking". De gedachte van een kille, donkere ruimte waar weinig sfeer in zat kwamen al boven.

Eens aangekomen bleken die gedachten onterecht. Kwa temperatuur, sfeer en ruimte bleek alles zeer goed mee te vallen. Was de inkomprijs hoog? Misschien wel ja, maar je kon op verschillende websites wel ergens aan een kortingsbon van 2€ raken waardoor die 5€ nu ook zo heel veel niet meer was. Daar bovenop een gratis vestiaire, een vlotte inkom en een voldoende uitgeruste en afzonderlijke cafetaria met democratische prijzen.

Ik had zelf een 8-tal spellen mee om te verkopen op de tweedehandsmarkt en gelukkig hoefde dat niet meer in het veel te kleine zaaltje in Broechem te gebeuren. Alles verliep vrij vlot (intake spelletjes, wachtrijen aan de kassa) en je had eindelijk ruimte om tussen de spellen te snuisteren al stonden zoals sommige anderen al vermeldden de tafels vrij ver zodat lezen soms wat moeizamer ging.
Desalniettemin een vooruitgang in vergelijking met vorig jaar, nu enkel nog de kassa verder weg zetten van de te verkopen spelletjes en het komt helemaal goed.
Wat betreft die 10% afhouding bij de verkochte spellen, ik kan daar mee leven. Je hoeft enkel een lijst op te stellen, je spellen af te geven en enkele uren later kun je je opbrengst al komen ophalen terwijl je er de hele dag niet naar hoeft om te kijken. Als je je vraagprijzen niet te hoog stelt kun je in een hele dag alles kwijt zijn wat je aanbiedt en dan hoef je geen pakketjes te verzenden en dergelijke.

Volgende afdeling op de beurs: De adriaensen verkoopstand.

Ook hier weer voor mij een redelijke vooruitgang in vergelijking met vorig jaar. Alles stond voor het grijpen waardoor er volgens mij meer verkocht werd. Vorig jaar moest je spel per spel vragen aan een medewerker waardoor ik sommige spellen waarschijnlijk niet heb gekocht omdat de vragende partij veel groter was dan de medewerkers.

Er waren ook wel enkele minpunten:
- Ik snap tot op heden nog steeds de logica niet waarop de spellen uitgestald stonden, lang zitten zoeken achter enkele spellen maar de medewerkers wisten gelukkig bijna alles staan.
- De kassa's stonden slecht opgesteld, mogelijks ook de beperkte ruimte maar er stond voortdurend een lange wachtrij waardoor sommige rekken niet bereikbaar waren voor bezichtiging.

- De aanduiding van de prijzen vond ik niet goed maar ook niet slecht. Ja het was soms zoeken naar de prijs maar het lijkt volgens mij de enige oplossing indien je de koper de spellen laat uithalen. Vorig jaar stond de prijs op het eerste spel in de rij maar dat kan je hier niet doen. Ook op ieder spel een prijs kleven lijkt me onbegonnen werk gezien de prijzen op de beurs volgens mij allemaal verschillend zijn van hun vaste prijzen?
Wat wel kan gedaan worden is een schets maken van de rekken op papier en de prijzen op het juiste schap en locatie (links, rechts, midden) weer te geven zodat je een kopie krijgt van het rek maar dan met de naam en prijzen. Maak ze dan vooral ook een stuk groter gezien het plafond daar toch meer dan hoog genoeg voor is :)

Het aanbod van hun spellen is vrij indrukwekkend te noemen, al moest je er voor sommige spellen wel snel bij zijn, zeker bij de koopjes. Gezien ze voor het eerst op de webshop voor een afhaling op SPEL zorgden kon je wel heel makkelijk de spellen die je echt wilde op voorhand bestellen en hoefde je niet te aan te schuiven in de lange wachtrijen, zeer handige toevoeging wat mij betreft.

Eens alles gekocht was en in de koffer was beland was het tijd om enkele spellen te spelen:

- Begonnen met 2 potjes Ticket to Ride: Nordic Countries uit de goed gevulde uitleen stand. In ieder geval genoeg tafels om rustig een spel te kunnen spelen. 2x gespeeld, 2x verloren (wel leuke game :) ).

Daarna de verschillende standen met demonstratiespellen bezocht maar daar bleek het heel wat moeilijker om een leeg tafeltje te bemachtigen. Uiteindelijk toch Machi Koro en Istanbul kunnen testen. Bij beide standen vlotte en duidelijke uitleg gekregen en allebei de spellen zijn aan de verlanglijst toegevoegd :) Vooral Istanbul bleek een hele goeie, ook al verloor ik ook die partij. :D Machi Koro kon ons ook bekoren maar die zie ik eerder als een leuk tussendoortje wanneer er weinig tijd is, goeie prijs/ kwaliteit.

Tussen het spelen door ook een lekkere lunch achter de kiezen gekregen, jammer genoeg werden het pistolets gezien de oven voor de pizzabaguettes op dat moment niet werkte. Wij gingen iets na 13u lunchen en er waren genoeg tafels vrij om op een rustige manier de toch wel rijkelijk gesmeerde pistolets met kip curry te verorberen.

Om 16u30 terug naar huis vertrokken met enkele spellen en uitbreidingen na een zeer aangename dag beleefd te hebben.

Tot volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 22:24 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor 2 volwassenen 14 euro moest betalen? Ik had toch echt 2 kortingsbonnen ingeleverd.
Omdat ik niet wist wat de oorspronkelijke inkom was heb ik het nu pas in de gaten.

En dan heb ik nog wel mijn 10 euro achtergelaten voor een verkocht spel. In de 2de hands stand dus.

Ik krijg volgend jaar dubbele korting zeker?
Of zoiets.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 23:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
maartend schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor 2 volwassenen 14 euro moest betalen? Ik had toch echt 2 kortingsbonnen ingeleverd.


Dit heeft vermoedelijk een dubbele oorzaak: jij hebt staan suffen, de persoon achter de kassa ook. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 23:28 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Ook wij (2 volwassenen & 2 zonen van 10 en 14) hebben een leuke dag gehad ook al moesten we wegens de nieuwe locatie wat verder rijden.

Machi Koro en Istanbul getest en gekocht, mede dank zij de goede uitleg van WGG. Linko hebben we ook geprobeerd maar de uitleg was hier wat meer warrig. Gelukkig kon één van de BSM moderatoren ons op het goede pad helpen.
Tot slot hebben we ook nog een onuitgegeven spel getest dat een 9de prijs had behaald op een internationale spellen wedstrijd (Messti van Peter Verhaeghe). Een spel dat ons zeker wel lag en we kijken dan ook naar een commerciële versie ervan.

Wat betreft de nieuwe locatie vind ik de balans naar de positieve kant overhellen. Ik kan me wel vinden in de opmerkingen over het terugvinden van spellen in de shop en het terugvinden van de prijzen van bepaalde spellen. Ik vermoed wel dat dit volgend jaar beter zal zijn.

We zijn ook naar het spellenspektakel geweest en ik heb de prijzen die ik betaald heb voor ons vieren voor beide evenementen even vergeleken. Wat de drank en broodjes betreft ken ik de prijzen van Eindhoven niet meer, maar volgens mij was het iets duurder in Eindhoven. Voor de rest heb ik wel alle prijzen bijgehouden:

Parking: 14 € in Eindhoven en 0 € in Antwerpen
Inkom: 39 € in Eindhoven en 15 € in Antwerpen
Toilet: 4 € in Eindhoven en 0 € in Antwerpen
Gekochte spellen: 71 € in Eindhoven en 113 € in Antwerpen

Totaal: 128 € in Eindhoven en 128 € in Antwerpen!

Beide beurzen zijn dus blijkbaar even duur!

Vreemd eigenlijk want mijn gevoel zegt me dat Eindhoven toch duurder leek! :D

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
56 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - "Spel"-ervaringen 2014 (Waagnatie Antwerpen)  

Gebruikers die deze topic waarderen

AlliantieAJ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®