Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Duitse uitgever Hans im Glück heeft op de Spielwarenmesse in Nürnberg twee nieuwe spellen voor het voorjaar aangekondigd, Auf den Spuren von Marco Polo en de El Grande Big Box. Tijdens de beurs toverde men ook een Star Wars versie van Carcassonne uit de hoed, maar dit legspel uit een ‘galaxy far far away’ komt pas in het najaar uit.

Afbeelding Auf den Spuren von Marco Polo is een nieuw worker placement spel voor 2-4 spelers van Simone Luciani en Daniele Tascini, het duo dat ons in 2012 trakteerde op het uitstekende Tzolk’in. Als ik Bernd Brunnhofer van Hans im Glück en Michael Bruinsma van 999 Games mag geloven, is Marco Polo een nieuwe topper. Dit spel won in 2012 de Premio Archimede, een spelontwerpwedstrijd in Venetië, waar beide heren deel uitmaakten van de jury. De spelers treden in de voetsporen van Marco Polo en zijn reisgenoten, die in 1271 uit Venetië vertrokken voor de lange reis naar het hof van de Mongoolse heerser Kublai Khan. Het spel duurt zes rondes, waarin je opdrachten moet vervullen en locaties moet bezoeken. Iedere speler zoekt zelf zijn optimale route, rechtstreeks over land of bijv. via de dure zeeroute langs Sumatra. Dobbelstenen zijn de werkers in dit spel. Je zet ze in op acties, waarbij de ogen meestal aangeven hoe vaak je een actie kunt uitvoeren of hoeveel goederen je ontvangt. Goederen verhandel je op de markten. Met vervulde opdrachten verdien je punten, maar ook belangrijke privileges als gratis reizen of extra actiestenen. Uiteraard begin je met weinig grondstoffen en probeer je jouw rijkdom gaandeweg uit te bouwen.

Afbeelding

Marco Polo verschijnt later dit jaar ook bij 999 Games, waar men overigens nog op de titel broedt.

Afbeelding In oktober 1995 kon ik voor het eerst met een perskaart naar Spiel. Op de vroege woensdagmiddag ging ik voor een Bratwurst naar de snackcorner tussen de hallen 12 en 11. Tijdens deze vette lunch viel mijn oog op de naburige kleine stand van Hans im Glück. Daar werd een groot bordspel op tafel gelegd, met een kaart van Spanje, een houten toren en een lading blokjes. Ik stapte erop af, hoorde de uitleg aan en was meteen verkocht. 80 DM armer, maar een prachtig bordspel rijker, dat nog diezelfde avond een verpletterende indruk op me maakte. El Grande was de naam, 20 jaar later durf ik dit nog steeds mijn favoriete spel te noemen. Hans im Glück viert de 20ste verjaardag van dit kroonjuweel aan de vroege kant. Al in het eerste kwartaal verschijnt de El Grande Big Box, waarin het basisspel en alle uitbreidingen zijn opgenomen. In deze versie is de toren van karton en zijn de blokjes vervangen door meeples. 999 Games komt dit kwartaal met een Nederlandse editie, die nota bene een ‘jubileumuitbreiding’ bevat die door Hans in Glück niet wordt genoemd.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/02/02/hans-im ... jaar-2015/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 16:29 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Wacht even... een spellen-ontwerp wedstrijd winnen waar je zelf in de jury zit? Ja, zo kan ik het ook.

O wacht, of bedoel je dat Bernd Brunnhofer en Michael Bruinsma in de jury zaten?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 16:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Mac-S schreef:
O wacht, of bedoel je dat Bernd Brunnhofer en Michael Bruinsma in de jury zaten?


Goh, zou je denken? Grappig misverstandje. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 17:09 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Erwin schreef:

Marco Polo verschijnt later dit jaar ook bij 999 Games, waar men overigens nog op de titel broedt.


Dit is goed nieuws, ik had al hoge verwachtingen van deze. Nu kan ik dus nog even wachten op de 999 release !! :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 17:28 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
dirk schreef:
Erwin schreef:

Marco Polo verschijnt later dit jaar ook bij 999 Games, waar men overigens nog op de titel broedt.


Dit is goed nieuws, ik had al hoge verwachtingen van deze. Nu kan ik dus nog even wachten op de 999 release !! :thumbup:


Komt zeker op mijn lijstje; vind Tzolk'in al een erg goed spel dus hopelijk leveren deze auteurs nog iets af van die kwaliteit :thumbup:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 17:56 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
maxitaxi777 schreef:
Komt zeker op mijn lijstje; vind Tzolk'in al een erg goed spel dus hopelijk leveren deze auteurs nog iets af van die kwaliteit :thumbup:.

Tzolk'in vind ik ook geweldig, maar wat ze vorig jaar in Essen brachten (Dungeon Bazar, met nog een derde co-auteur) was helaas niet veel soeps, dus try-before-I-buy.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 18:00 
2. 7 Wonders (2010)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
maxitaxi777 schreef:
dirk schreef:
Erwin schreef:

Marco Polo verschijnt later dit jaar ook bij 999 Games, waar men overigens nog op de titel broedt.


Dit is goed nieuws, ik had al hoge verwachtingen van deze. Nu kan ik dus nog even wachten op de 999 release !! :thumbup:


Komt zeker op mijn lijstje; vind Tzolk'in al een erg goed spel dus hopelijk leveren deze auteurs nog iets af van die kwaliteit :thumbup:.


Daar gaat mijn minder-spellen-kopen-voornemen :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Hans im Glück – voorjaar 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

999 Games, Auf den Spuren von Marco Polo, Bordspeler.nl, Daniele Tascini, El Grande Big Box, Hans im Glück, Richard Ulrich, Simone Luciani, Spielwarenmesse Nürnberg 2015, Wolfgang Kramer



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®