Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 10:38 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
De Duitse en Engelse versie van De Kolonisten van Catan zijn naar aanleiding van de 20ste verjaardag van het spel omgedoopt tot Catan. Hiermee gebruiken ze dus één naam die in alle talen gebruikt kan worden. In hoeverre het spel in het Nederlands ook zal ingekort worden tot Catan in plaats van het huidige De Kolonisten van Catan is nog niet bekend.

Afbeelding

Bron: Facebookpagina Bergsala Enigma

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 16:46 

Berichten: 59
Woonplaats: Gent
Ik vind het straf dat dat nog steeds goed verkocht wordt.
En dat bedoel ik niet slecht, integendeel, het is voor mij het spel waar alles mee begonnen is. Zeker met de uitbreiding Steden & Ridders.
Maar ik dacht dat iedereen nu wel al een exemplaar in zijn kast zou hebben staan, ook zij die niet echt veelspelers zijn.
Komt het (Catan) bij jullie trouwens nog op tafel? Ik moet toegeven dat het ondertussen al meer dan twee jaar geleden is dat ik nog een spelletje gespeeld heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 17:45 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Wauter schreef:
Ik vind het straf dat dat nog steeds goed verkocht wordt.
En dat bedoel ik niet slecht, integendeel, het is voor mij het spel waar alles mee begonnen is. Zeker met de uitbreiding Steden & Ridders.
Maar ik dacht dat iedereen nu wel al een exemplaar in zijn kast zou hebben staan, ook zij die niet echt veelspelers zijn.
Komt het (Catan) bij jullie trouwens nog op tafel? Ik moet toegeven dat het ondertussen al meer dan twee jaar geleden is dat ik nog een spelletje gespeeld heb.

Persoonlijk is dit één van de spellen die ik absoluut niet graag speel, enkel met de uitbreiding steden & ridders vind ik het speelbaar maar dan duurt het weer véél te lang voor wat het is. Op die tijd speel ik veel liever een paar andere spellen.
Het enige wat ik positief vind aan Catan is dat door deze titel veel mensen kennis hebben kunnen maken met het minder commerciële spel.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 18:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Prima spel, een klassieke Dauerbrenner. Ik speel het sporadisch, maar ook na 20 jaar wel altijd met plezier.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 09:13 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Geen superfan, maar als ie op tafel komt, speel ik erg graag mee. Ook de basis. MEt steden en Ridders is het wel het leukste voor mij.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 12:22 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik ken tegenwoordig ook zat spellen die ik beter vind dan Catan, maar dat wil niet zeggen dat ik Catan vervelend vind. Er zitten genoeg leuke dingen in om hem nog met plezier een paar keer per jaar op tafel te leggen. Zonder Steden en Ridders trouwens voor mij, want dat voegt wat mij betreft meer spelduur dan plezier toe.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 13:53 
Jakkiebak!

Berichten: 67
Woonplaats: Dordrecht
Vindt Kolonisten van Catan nog steeds een erg leuk spel. Veel scenario's heb ik nog niet gespeeld. Helaas wil (bijna) niemand het meer spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 14:32 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Prima spel, een klassieke Dauerbrenner. Ik speel het sporadisch, maar ook na 20 jaar wel altijd met plezier.

+1

Wauter schreef:
Ik vind het straf dat dat nog steeds goed verkocht wordt.
En dat bedoel ik niet slecht, integendeel, het is voor mij het spel waar alles mee begonnen is. Zeker met de uitbreiding Steden & Ridders.
Maar ik dacht dat iedereen nu wel al een exemplaar in zijn kast zou hebben staan, ook zij die niet echt veelspelers zijn.

Ik blijf vooral verwonderd over vele andere spellen die, ondanks hun nog oudere leeftijd, het na al die jaren nog steeds goed doen in de doorsnee speelgoedwinkel.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - "Die Siedler von Catan" wordt gewoon "Catan"  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

Catan, Kolonisten van Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®