Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revolver Spelregel vraag
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 22:32 
-

Berichten: 6
Woonplaats: Berghem
Een vraag over de treinontsporing.

Stel in fase 4 van de 3.15 express laat Jack de trein ontsporen en hij heeft minimaal 2 kaarten om z'n bendeleden te redden, dan kan de sheriff toch nooit winnen aangezien het de laatste beurt is en daarmee dus ook de laatste aanvalsmogelijkheid om 1 bendelid te doden. Er blijft dan toch altijd 1 bendelid over? Of dient de treinontsporing direct in de eerste ronde gespeeld te worden? Dit laatste kan ik overigens nergens vinden in de regels.

Bedankt alvast!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 10:11 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
De sheriff kan toch ook altijd nog een kaartje hebben met "dood een bendelid" ?

Ik heb de treinontsporing nog niet vaak uitgespeeld, juist omdat ik als Jack dan nauwelijks kaarten nog in mijn handen hou, maar deze speel je tactisch pas uit wanneer de sheriff (ben zijn naam even kwijt ;-) ) zich daar heel sterk heeft gemaakt en je zowiezo qua aanvalspower het gevecht verliest.

De treinontsporing kan door Jack dus op elk gewenst moment in fase 4 uitgespeeld worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 10:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Volgens mij klopt het dat hij dan niet kan verliezen! Dat hij op dat punt 2 kaarten heeft om zn bende lenden te redden is knap gespeeld! Als de andere speler geen kaarten in zijn hand heeft om bende leden neer te schieten zal hij verliezen.

Het mag in elke fase volgens mij de trein laten ontsporen, moet eerlijk zeggen is bij ons pas 1x gebeurd (het door jou omschreven scenario) en dan is het de winnende move! Spanning tot het eind lijkt mij, omdat je nooit weet of de sherif nog een kaart heeft om een bende lid op te hangen of iets dergelijks.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Revolver Spelregel vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Tags

Revolver, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®