Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 18:30 
.

Berichten: 229
Ik heb begrepen dat er een Nederlandse versie is voor 7 wonders. Mijn vraag is of de kaartjes dan voorzien zijn van een Nederlandse tekst of niet?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 18:37 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
Er staat geen tekst op de kaarten ... Je treft in de handleiding dan een Nederlandse verklaring voor alle kaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 18:56 
.

Berichten: 229
Gregg schreef:
Er staat geen tekst op de kaarten ... Je treft in de handleiding dan een Nederlandse verklaring voor alle kaarten.


Hmm heb gisteren een review gezien waar wel degelijk namen op de kaarten staan. ik zou dus graag willen weten of deze in het Nederlands zijn of niet?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 19:04 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Er staat inderdaad minieme tekst op de kaarten zoals bv ipv Marketplace staat er Marktplaats, etc...
Maar de tekst op de kaarten is zeker niet van dien aard dat ie spelbepalend is.
Bij de Nederlandse versie staat die er inderdaad in het Nederlands op

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 00:29 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Is dat zo? Ik heb alleen Engelstalige kaartnamen (of Duitse) gezien bij de 7 Wonder spellen waarmee ik heb gespeeld. Waarbij bij de Engelstalige versie meestal wel een Nederlandse spelregels bijgevoegd zijn. Dit was bijv bij de uitbreiding Babel die ik op Spiel heb gekocht ook het geval.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 10:16 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
WTULTC schreef:
Is dat zo? Ik heb alleen Engelstalige kaartnamen (of Duitse) gezien bij de 7 Wonder spellen waarmee ik heb gespeeld. Waarbij bij de Engelstalige versie meestal wel een Nederlandse spelregels bijgevoegd zijn. Dit was bijv bij de uitbreiding Babel die ik op Spiel heb gekocht ook het geval.

Nu doe je me weer twijfelen :problem:
Ik heb 7 wonders niet meer zelf in bezit maar ik dacht wel dat die namen ook Nederlandstalig waren. 100% zeker ben ik niet. Maar dat is voor de speelbaarheid van het spel van geen belang. Spel is feitelijk taalonafhankelijk

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 10:27 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
dirk schreef:
WTULTC schreef:
Is dat zo? Ik heb alleen Engelstalige kaartnamen (of Duitse) gezien bij de 7 Wonder spellen waarmee ik heb gespeeld. Waarbij bij de Engelstalige versie meestal wel een Nederlandse spelregels bijgevoegd zijn. Dit was bijv bij de uitbreiding Babel die ik op Spiel heb gekocht ook het geval.

Nu doe je me weer twijfelen :problem:
Ik heb 7 wonders niet meer zelf in bezit maar ik dacht wel dat die namen ook Nederlandstalig waren. 100% zeker ben ik niet. Maar dat is voor de speelbaarheid van het spel van geen belang. Spel is feitelijk taalonafhankelijk


In mijn doos zitten Nederlandstalige regels (net als Poolse, Engelse en Duitse). Op de kaarten staan Engelse namen, maar zoals hier al gezegd : die namen doen er niet veel toe! Spel is volledig taalafhankelijk. Regels en iconen zijn zeer duidelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 wonders vraag
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 10:39 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb de Franse versie en daar staan wel degelijk Franse namen op.
Maar zoals gezegd maakt dat eigenlijk helemaal niet uit, zolang je de woorden maar kan lezen (Arabisch of hongaars ofzo lijkt me minder interessant).
Rechtsonderaan de kaarten staat soms welk gebouw je gratis kan bouwen als je die kaart zou bouwen. Als je dan de namen rechtsonder amper kan ontcijferen is dat een probleem, maar als daar in het Frans 'statue' staat ipv 'standbeeld' is wat mij betreft niet echt een issue. Je hoeft het Frans daarvoor niet te begrijpen, enkel kunnen lezen en linken aan de naam van de kaarten in je hand.
De regels kan je online vinden in het Nederlands, afdrukken en bij in de doos steken.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - 7 wonders vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

7 Wonders, Repos Production



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®