Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 14:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
999 Games viert dit jaar zijn 25ste verjaardag met een stortvloed aan nieuwe spellen. In januari werden al veel nieuwe titels aangekondigd, maar het feest is nog niet voorbij. Onlangs zijn de spellen van een volgende releasegolf bekendgemaakt.

Afbeelding Timber! is een vlot behendigheidsspel met gekleurde bouwstenen in verschillende vormen. De spelers kiezen eerst een aantal bouwstenen. Daarna bouwen ze gezamenlijk aan een toren. Ze geven steeds één bouwsteen door, die qua kleur of vorm gelijk moet zijn aan de laatste steen. De speler die de bouwsteen ontvangt, legt deze op de toren. Dit gaat zo door totdat de toren omvalt. De speler die de laatste bouwsteen doorgaf scoort dan een punt. 999 Games brengt dit spel uit met Nederlands- en Franstalige regels. Timber! wordt in de tweede helft van maart verwacht.

Afbeelding Patchwork is een tweepersoonsspel van Uwe Rosenberg. De spelers proberen zoveel mogelijk patchworkstukken op hun speelbord te leggen. Ze moeten niet alleen zorgen dat een stuk past, maar ook rekening houden met de tijd die het inpassen kost en de inkomsten die het in knopen genereert. Uiteindelijk krijgt een speler namelijk zoveel punten als het aantal knopen dat hij heeft, minus de onbebouwde velden op zijn speelbord. Patchwork wordt in de tweede helft van maart verwacht.

De eerder aankondigde El Grande Big Box wordt over 3-4 weken verwacht. Naast een prachtig uitgevoerde bundeling van dit uitmuntende bordspel en de eerder verschenen uitbreidingen, zit er ook nog een kleine nieuwe uitbreiding in de doos. Deze ‘jubileumuitbreiding’ voorziet je van een vaandeldrager, waarmee je in een provincie een gelijke stand kunt breken.

Afbeelding In het kaartspel Beasty Bar probeer je zoveel mogelijk dieren naar een feest te sturen door ze in een rij aan te leggen. Elk dier heeft specifieke eigenschappen, waardoor de samenstelling en de volgorde van de rij aan de lopende band veranderen. Aan het einde van een ronde mogen de voorste twee dieren naar binnen, terwijl de laatste in de rij naar huis moet. Dit kaartspel wordt medio april verwacht.

Afbeelding Bij het reactie- en combinatiespelletje Varkentjes Wassen geven drie dobbelstenen aan welk varkentje gewassen moet worden. De spelers proberen zo snel mogelijk het juiste stuk zeep te pakken. Komt geen van de varkens in aanmerking, dan moeten ze de jampot pakken. De snelste speler wint het desbetreffende varken. Dit spel wordt medio april verwacht.

Dominion: Avonturen is een nieuwe uitbreiding van Dominion. Deze set bevat 400 kaarten, 6 tableaus en 60 fiches. Er worden 30 nieuwe koninkrijkkaarten geïntroduceerd, waaronder een aantal ‘duurzame’ die ook in volgende beurten actief zijn. Verder zijn er reservekaarten (die spelers voor later kunnen bewaren) en gebeurteniskaarten (waarmee ze andere zaken kunnen kopen, zoals fiches die de effecten van kaarten wijzigen). Deze uitbreiding wordt medio mei verwacht.

Afbeelding Runner-Up is een kaartgestuurd racespel. Je speelt steeds één kaart en geeft die aan een speler naar keuze. Je probeert in elke etappe tweede te worden. Afhankelijk van het veld waarop je staat, krijg je daar plus- of minpunten voor. De winnaar is de speler die aan het einde van het spel de op één na meeste punten bezit. 999 Games brengt Runner-Up uit met Nederlands- en Franstalige regels. Voor dit spel is nog geen releasedatum bekendgemaakt.

Afbeelding Bij het zoekspelletje Pick-a-Dog krijgen de spelers allemaal een startkaart en zoeken ze tegelijk naar kaarten die hoogstens één verschil tonen met de kaart die bovenop hun stapel ligt. Zo zijn er kleine en grote honden, honden met 1 of 2 poten en honden met of zonder popcorn. Denkt een speler dat er geen kaart meer ligt die hij kan pakken, dan roept hij “Stop!”. Iedere speler die een correcte stapel heeft, mag deze als punten houden. Wie een fout maakt, is zijn hele stapel kwijt. 999 Games geeft ook het zusterspel Pick-a-Pig uit, waardoor je kaartjes kunt combineren. Voor deze spellen is nog geen releasedatum bekendgemaakt.

Afbeelding Ook in Nederland verschijnt de nieuwe, compacte reiseditie van De Kolonisten van Catan. Deze versie is verpakt in een plastic koffer, die je kunt uitklappen tot een zeshoekig speelveld. Dit speelveld bestaat uit zes clusters van gebiedstegels. De speelstukken bewaar je in afsluitbare lades en bakjes. Deze reiseditie bevat standaard een variant voor twee spelers. Voor dit spel is nog geen releasedatum bekendgemaakt.

Bij Doodle City heeft iedere speler een scoreblaadje met een paar woonwijken, hotels, winkels en taxi’s. Jouw stadje is verdeeld in genummerde kolommen en rijen. De startspeler gooit één blauwe en meerdere witte stenen. De blauwe steen geeft aan in welke kolom je een weg moet tekenen, de witte steen in welke rij. De spelers kiezen in volgorde een witte steen. Je probeert hiermee een netwerk aan wegen te bouwen. Doe je dit op een hotelveld, dan noteer je punten voor de lengte van de weg naar dit hotel. Doe je dit op een winkelveld, dan noteer je punten voor de huizen in de verbonden woonwijken. De eerste die een bepaalde winkelscore noteert, krijgt ook nog een leuke bonus. Verbonden taxi’s leveren pas aan het einde punten op. Op elk veld is ruimte voor één weg. Wanneer je geen weg kunt tekenen, moet je een boom afstrepen. Aan het einde krijgen de grootste bomenkappers strafpunten. Eenvoudig in uitvoering en spelsysteem, maar heel erg leuk. 999 Games brengt Doodle City uit met Nederlands- en Franstalige regels. Voor dit spel is nog geen releasedatum bekendgemaakt.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/03/08/een-twe ... 999-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 14:19 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Mooie release lijst, voor mij staat er niet echt wat bijzonders op maar denk dat veel mensen gelukkig worden van wat 999 in planning heeft.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 15:57 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Jeeeee Dominion uitbreiding in NL:)))


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 16:01 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Ruud2009 schreef:
Mooie release lijst, voor mij staat er niet echt wat bijzonders op maar denk dat veel mensen gelukkig worden van wat 999 in planning heeft.


Vooral van Patchwork, El Grande Big Box en Dominion: Avonturen denk, de rest gaat vooral over kinderspellen volgens mij. Verbaast me eigenlijk dat er weer zoveel kinderspellen door 999 Games worden toegevoegd aan het assortiment, omdat er ook zat andere fabrikanten zijn met heel veel kinderspellen (zoals Ravensburger, Goliath, Hasbro). In de familiespellen en expertspellen lijkt de concurrentie me veel minder groot.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 16:08 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Doodle city lijkt me wel een leuke filler. Stond in essen op mijn lijstje maar toen niet tegengekomen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 17:19 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1028
Woonplaats: Steenwijk
Is er al nieuws over release datum La Granja?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 17:34 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik heb niks met naaien maar Patchwork spreekt me toch aan :)

Verder twijfel ik nog of ik mijn oude El Grande ga inruilen voor het nieuwe exemplaar maar ik blijf 80% bij de nostalgie.

La Granja ben ik ook heel benieuwd naar!!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 17:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Aras schreef:
Is er al nieuws over release datum La Granja?


Het lijkt erop dat die in de tweede helft van mei zal opduiken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 17:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
In de familiespellen en expertspellen lijkt de concurrentie me veel minder groot.


Er is een goede reden waarom de concurrentie in de laatste categorie veel minder groot is: met expertspellen alleen is hier geen fatsoenlijke boterham te verdienen. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 17:44 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
In de familiespellen en expertspellen lijkt de concurrentie me veel minder groot.


Er is een goede reden waarom de concurrentie in de laatste categorie veel minder groot is: met expertspellen alleen is hier geen fatsoenlijke boterham te verdienen. :wink:


Dat is waar, anders was de concurrentie er wellicht groter geweest :P, maar juist de spellen die ertussen liggen, lijken me aantrekkelijker om uit te geven dan weer zo´n hoop kinderspellen. Maar wellicht zit ik ernaast en stijgen de verkopen daarin juist hard, ook hier zal allicht een goede reden voor zijn ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 17:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Dat is waar, anders was de concurrentie er wellicht groter geweest :P, maar juist de spellen die ertussen liggen, lijken me aantrekkelijker om uit te geven dan weer zo´n hoop kinderspellen. Maar wellicht zit ik ernaast en stijgen de verkopen daarin juist hard, ook hier zal allicht een goede reden voor zijn ;).


Ik denk dat wij er anders naar kijken. Ik zie alleen Varkentjes Wassen als een kinderspelletje, de rest ligt er wat mij betreft 'tussen'. Dat lijkt mij de interessante categorie, familiespellen die ook goed met de kinderen zijn te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 19:27 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik kijk erg uit naar de nieuwe dominion, ik hoop dat we binnenkort wat kaartjes zien als preview. Ernaast ben ik geïntrigeerd door patchwork, ik weet niet of ik het leuk zou vinden, is het me te abstract of kan ik het als tetris spel toch genoeg waarderen. Die zou ik in ieder geval eerst willen spelen voor ik hem aanschaf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 01:02 
4. Hoogspanning (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Ik ben geïnteresseerd in Dominion uitbreiding, Patchwork en El Grande Big Box. Van dat laatste heb ik al een oudere uitvoering van het basisspel en weet dan niet wat ik ermee zou moeten doen. Waarschijnlijk wil iedereen dan een nieuwe versie en lukt het toch niet om de oude te verkopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 01:14 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
terjul schreef:
Ik ben geïnteresseerd in Dominion uitbreiding, Patchwork en El Grande Big Box. Van dat laatste heb ik al een oudere uitvoering van het basisspel en weet dan niet wat ik ermee zou moeten doen. Waarschijnlijk wil iedereen dan een nieuwe versie en lukt het toch niet om de oude te verkopen.


Als je van plan bent El Grande te vervangen voor de nieuwe Big Box, zou ik _nu_ je oude op Marktplaats zetten. Je moet er minimaal 25 euro voor kunnen krijgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 04:03 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
RvdH83 schreef:
terjul schreef:
Ik ben geïnteresseerd in Dominion uitbreiding, Patchwork en El Grande Big Box. Van dat laatste heb ik al een oudere uitvoering van het basisspel en weet dan niet wat ik ermee zou moeten doen. Waarschijnlijk wil iedereen dan een nieuwe versie en lukt het toch niet om de oude te verkopen.


Als je van plan bent El Grande te vervangen voor de nieuwe Big Box, zou ik _nu_ je oude op Marktplaats zetten. Je moet er minimaal 25 euro voor kunnen krijgen.


Zoiets is altijd moeilijk in te schatten ... de kans is groot dat de oude versies alleen maar terug in vraag en waarde zullen stijgen als het nieuwe publiek El Grande leert kennen ...

Zelfs bij Catan zijn er duizenden houten exemplaren verkocht en nu zijn die behoorlijk veel geld waard.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Een tweede releasegolf van 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

, 999 Games, Beasty Bar, Bordspeler.nl, De Kolonisten van Catan: Reiseditie, Dominion: Avonturen, Doodle City, El Grande Big Box, Patchwork, Pick-a-Dog, Runner-Up, Timber!, Uwe Rosenberg, Varkentjes Wassen, jubileum



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®