Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 13:44 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
RoyalRumble69 schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
RoyalRumble69 schreef:

Vervolgens hebben we nog een paar potjes 1 nacht weerwolven en waaghalzen gedaan. Een deel van de groep ging vervolgens nog een potje Istanbul spelen en ik ben toen met mijn zoontje Star Realms gaan spelen. Leuk spel, maar zal niet in de collectie komen. Het is me net allemaal een beetje een te hoge geluksfactor.


Die geluksfactor bij Star Realms is er zeker, maar is zeker niet hoog zoals ik vermoed dat jij denkt dat ie nu is. Tip: download de gratis app en speel eens vaker tegen de AI, en zeker in het begin zal je zelfs op de gemakkelijke modus niet meer dan 50% winnen.

Inmiddels heb ik de betaalde versie en kan ik ook de moeilijkste modus aan... en kan ik na 100+ potjes wel stellen dat ja... er zit geluksfactor in, maar je hebt echt wel zelf in de hand dat je een goed tot zeer goed deck in je bezit hebt na een ronde of 5 tot 7.


Die heb ik inderdaad al gespeeld, maar ik heb gewoon niet echt het idee dat ik een spel aan het spelen ben. Ik heb de keus uit 5 kaarten waarvan ik er vaak maar 2 of 3 van kan betalen en als het dan net niet de kleuren zijn die ik wil hebben, dan heb ik gewoon pech. Vervolgens moeten de kaarten nog gelijktijdig in mijn deck komen om de combo's af te kunnen laten gaan.

Ik weet ook niet precies waar het aan ligt hoor. Ik speel namelijk wel heel graag Marvel Dice Masters. Wellicht omdat ik altijd kan kiezen uit alle beschikbare opties (de dobbelstenen moeten wel te betalen zijn natuurlijk) vind ik dat een veel leuker spel.


m.i. is de geluksfactor in Star Realms ook erg hoog. Ik heb ook de betaalde versie van de app, maar ik heb niet het idee dat ik na zoveel potjes kan zeggen dat m'n tactiek of strategie is verbeterd. De hoeveelheid keuzes je hebt is gewoon beperkt. Het is, zoals je terecht zegt, wat je kunt betalen en welke kaarten je trekt.
Je kunt geen kaarten vasthouden tussen beurten, de mogelijkheden om kaarten te discarden en/of extra te trekken zijn beperkt (i.e. je moet net tegen die kaarten aanlopen), je kunt vaak niet expres alleen maar bases kopen (of juist niet).

Als je reviews van veelspelers leest, zie je ook dat ze uiteindelijk ergens rond de 50% winnen. Je zou verwachten dat je op niveau toch 60+% van de games moet kunnen winnen, maar het middelt gewoon uit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 15:30 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Zuiderspel schreef:
aicirtap schreef:
Ik zou zeggen doe een zaal/ruimte erbij, zodat de rode pion een grotere winkel kan hebben en 999 en queen games een grotere stand kunnen hebben :) En misschien ook niet die kindertoestanden midden in de zaal. Maar dat is mijn mening ;) :)


Goed suggestie om er meer ruimte erbij te nemen. Maar we willen wel even aangeven dat 999 games en Queen games er zelf voor kiezen om zo klein op onze beurs te staan. Dat ligt niet aan Zuiderspel zelf.

En die 'kindertoestanden' zullen niet zo heel snel verdwijnen ;-)


Ze hoeven niet te verdwijnen maar in een apart zaaltje / ruimte of in een hoek. Want ze waren nu midden in de zaal, wat ik niet praktisch vond als je van de ene kant naar de andere kant moest oversteken en moest oppassen voor een stel ongeleide projectielen :lol:

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 17:59 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
aicirtap schreef:
.../... wat ik niet praktisch vond als je van de ene kant naar de andere kant moest oversteken en moest oppassen voor een stel ongeleide projectielen :lol:

Ben ik al gewoon thuis, heb zo ook 3 van die projectielen.

Persoonlijk vind ik dat ze hier ook goed zitten. Misschien een beetje afbakenen zodat er langs 1 kant toch, een duidelijk wandelpad is.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 18:25 
PIONier

Berichten: 4
aicirtap schreef:
Ze hoeven niet te verdwijnen maar in een apart zaaltje / ruimte of in een hoek. Want ze waren nu midden in de zaal, wat ik niet praktisch vond als je van de ene kant naar de andere kant moest oversteken en moest oppassen voor een stel ongeleide projectielen :lol:



Wij waren gisteren ook op Zuiderspel, en heb het ervaren als een hele prettige beurs. Wij hebben zelf geen kinderen, hebben er geen moeite mee. Het draagt bij aan de charme van deze beurs, dat de kinderen lekker hun gang kunnen gaan, en er de ruimte hebben, dus waarom hun naar een andere ruimte sturen?

Nee hoor, laat ze lekker de projectiel uithangen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 19:20 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Nils74 schreef:
aicirtap schreef:
Ze hoeven niet te verdwijnen maar in een apart zaaltje / ruimte of in een hoek. Want ze waren nu midden in de zaal, wat ik niet praktisch vond als je van de ene kant naar de andere kant moest oversteken en moest oppassen voor een stel ongeleide projectielen :lol:



Wij waren gisteren ook op Zuiderspel, en heb het ervaren als een hele prettige beurs. Wij hebben zelf geen kinderen, hebben er geen moeite mee. Het draagt bij aan de charme van deze beurs, dat de kinderen lekker hun gang kunnen gaan, en er de ruimte hebben, dus waarom hun naar een andere ruimte sturen?

Nee hoor, laat ze lekker de projectiel uithangen.

+1

Ik vond het ook fijn dat kinderen hier ongestoord hun gang konden gaan.
Wij hebben Spiel toch al als serieuze beurs, laat deze beurs dan maar gericht blijven op families & kinderen. Zij zijn trouwens onze toekomst om later het zwaardere werk mee spelen met ons (en nog veel later misschien spelen zij terug kinderspellen met ons :mrgreen: )

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 21:05 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
RvdH83 schreef:
RoyalRumble69 schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
RoyalRumble69 schreef:

Vervolgens hebben we nog een paar potjes 1 nacht weerwolven en waaghalzen gedaan. Een deel van de groep ging vervolgens nog een potje Istanbul spelen en ik ben toen met mijn zoontje Star Realms gaan spelen. Leuk spel, maar zal niet in de collectie komen. Het is me net allemaal een beetje een te hoge geluksfactor.


Die geluksfactor bij Star Realms is er zeker, maar is zeker niet hoog zoals ik vermoed dat jij denkt dat ie nu is. Tip: download de gratis app en speel eens vaker tegen de AI, en zeker in het begin zal je zelfs op de gemakkelijke modus niet meer dan 50% winnen.

Inmiddels heb ik de betaalde versie en kan ik ook de moeilijkste modus aan... en kan ik na 100+ potjes wel stellen dat ja... er zit geluksfactor in, maar je hebt echt wel zelf in de hand dat je een goed tot zeer goed deck in je bezit hebt na een ronde of 5 tot 7.


Die heb ik inderdaad al gespeeld, maar ik heb gewoon niet echt het idee dat ik een spel aan het spelen ben. Ik heb de keus uit 5 kaarten waarvan ik er vaak maar 2 of 3 van kan betalen en als het dan net niet de kleuren zijn die ik wil hebben, dan heb ik gewoon pech. Vervolgens moeten de kaarten nog gelijktijdig in mijn deck komen om de combo's af te kunnen laten gaan.

Ik weet ook niet precies waar het aan ligt hoor. Ik speel namelijk wel heel graag Marvel Dice Masters. Wellicht omdat ik altijd kan kiezen uit alle beschikbare opties (de dobbelstenen moeten wel te betalen zijn natuurlijk) vind ik dat een veel leuker spel.


m.i. is de geluksfactor in Star Realms ook erg hoog. Ik heb ook de betaalde versie van de app, maar ik heb niet het idee dat ik na zoveel potjes kan zeggen dat m'n tactiek of strategie is verbeterd. De hoeveelheid keuzes je hebt is gewoon beperkt. Het is, zoals je terecht zegt, wat je kunt betalen en welke kaarten je trekt.
Je kunt geen kaarten vasthouden tussen beurten, de mogelijkheden om kaarten te discarden en/of extra te trekken zijn beperkt (i.e. je moet net tegen die kaarten aanlopen), je kunt vaak niet expres alleen maar bases kopen (of juist niet).

Als je reviews van veelspelers leest, zie je ook dat ze uiteindelijk ergens rond de 50% winnen. Je zou verwachten dat je op niveau toch 60+% van de games moet kunnen winnen, maar het middelt gewoon uit.


Misschien een ander draadje maken, maar je hebt niet keuze uit 5 maar uit 6 verschillende kaarten. En daar zit hem denk ik wel de clue. In het begin moet je echt wel voor de muntjes gaan. Op die manier verzeker je je er zelf van dat je na een paar beurten wel die schepen en stations van 6 en hoger kunt kopen. Als ik dus 4 muntjes heb, en er liggen alleen maar schepen met damage, dan ga ik ondertussen wel voor 2 van die standaard schepen. Daarnaast nog paar rode schepen dat je je deck kunt opzuiveren en dan vol van 2 andere kleuren gaan. Als ik dat niet doe, ben ik verloren tegen de AI op zijn moeilijkste stand.

En ja, je hebt zeker geluk nodig in maken van combinaties, maar is dat bijv bij een Dominion niet ook zo?? Ik denk als je je deck kunt/gaat beperken tot een kaart of 15 (max 3 beurten rond) en je bent niet te bang voor te scrappen van je kaarten, je toch heel veel zelf in de hand hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 23:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
dirk schreef:
Ik vond het ook fijn dat kinderen hier ongestoord hun gang konden gaan.


Ongestoord? Integendeel, het leek er bijna op dat kinderplein onderdeel was van een wandelroute. Zoiets moet je in mijn optiek beter afschermen, met de veiligheid van de spelende kindertjes voorop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 11:12 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Als een van de vrijwilligers was ik dit keer vrij nauw betrokken met de beurs.

S'ochtens kon ik vrij rondlopen op de beurs en een spelletje spelen. Vrijwel overal kon je zo aanschuiven had ik het idee. Omdat de ruimtes van de gangpaden vrij ruimen waren voelde het niet druk aan. Ook kon je vond ik vrij makkelijk even om het kinderplein heen lopen. Ik had in ieder geval geen last van ze.

S'middags stond ik bij de kaartcontrole en we hebben de kinderen onder de 10 jaar geteld en dit waren er toch zo'n 150, dat zo'n 10% is van de totale bezoekers. Dat geeft toch wel aan dat de beurs wel een familiebeurs is (ook gezien de lage entreeprijs), want zelfs na 15.00 u kwamen nog nieuwe bezoekers binnen.

Het lunchpakketje en warm eten wat je als vrijwilliger kreeg waren goed en na afloop kreeg ik ook nog een leuk aandenken mee om alvast voor een volgend spel te kunnen sparen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 11:19 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ook wij hebben een gezellige dag gehad! Van 10 tot even voor 18uur geweest.
De paden waren lekker ruim en de ruimte rond de tafels was ok. Van het kinderplein heb ik geen last gehad.....ja je moet er even omheen lopen.....geen probleem wat mij betreft.

Ik vond het wel jammer dat er voor veel spellen maar 1 tafel beschikbaar was (Patchwork, Orléans, Imperial Settlers etc etc). Hierdoor helaas toch wat spellen misgelopen om te spelen. Maar ik had niet anders verwacht. Uiteindelijk vind ik dat ook niet zo erg......ik ga voor de gezelligheid naar een beurs en niet om per se alles te willen spelen. Als ik dat wil lukt dat vast ook wel ergens anders. Maar verkooptechnisch lijkt het me toch handiger om iets meer aanbod te geven (in de vorm van meer dan 1 exemplaar van een spel dus).

De parkeerplaats was prima, het eten was prima. Maar vooral ook het gezelschap was prima!

Leuk ook om eens wat gezichten bij namen te zien....Rober en de Spellenmolen meiden. Ook Dirk weer eens vluchtig gezien en natuurlijk nog wat mensen van mijn eigen spellenclubje.

Ik kijk alvast uit naar de volgende beurs!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 22:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Ook onze twee demonstrateurs van Memoir '44 hebben een leuke dag achter de rug.

Misschien herken je nog wel iemand op één van de foto's
Hopelijk tot de volgende keer!

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 16:35 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Omroep Veldhoven heeft een 2 weken voor Zuiderspel, Roll The Dice bezocht, maar ze waren ook op Zuiderspel om hun reportage uit te breiden.

http://www.rollthedice.nl/2015/03/27/om ... op-bezoek/

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 18:04 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
syroit schreef:
Omroep Veldhoven heeft een 2 weken voor Zuiderspel, Roll The Dice bezocht, maar ze waren ook op Zuiderspel om hun reportage uit te breiden.

http://www.rollthedice.nl/2015/03/27/om ... op-bezoek/

Leuk verslag met een aantal bekende gezichten. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - 2015 - de eerste indruk  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®