Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Franse uitgever Asmodee maakte vandaag officieel bekend dat de Belgische uitgever Pearl Games een plek in de ‘Asmodee Studios’ heeft gekregen, naast gerenommeerde uitgevers als Days of Wonder, Fantasy Flight Games, Space Cowboys en Ystari Games.

Afbeelding

De toetreding tot de Asmodee groep geeft Pearl Games toegang tot het netwerk en de distributiekanalen van eerstgenoemde. Naar verwachting heeft dit gevolgen voor de distributie van Pearl Games in Nederland, die tot nu toe door White Goblin Games werd gedaan.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/03/09/asmodee ... aan-samen/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 12:49 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Zullen die gevolgen positief of negatief zijn?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 12:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
Zullen die gevolgen positief of negatief zijn?


Het lijkt logisch dat de distributie via de kanalen van Asmodee gaat lopen, in Nederland dus via Tactic. Ik heb zelf geen behoefte om hierop een etiket (positief of negatief) te plakken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 13:34 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Misschien hét moment om Black fleet uit te brengen in een Nederlandstalige versie !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 14:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
dirk schreef:
Misschien hét moment om Black fleet uit te brengen in een Nederlandstalige versie !!


Mij ontgaat het verband. Black Fleet heeft toch niets met Pearl Games te maken?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 14:40 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Niet met Pearl games maar Black Fleet wordt toch uitgebracht door Space Cowboys, onderdeel van Asmodee ?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 15:28 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
dirk schreef:
Niet met Pearl games maar Black Fleet wordt toch uitgebracht door Space Cowboys, onderdeel van Asmodee ?


Dat klopt, maar dat is geen nieuws ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 17:15 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
roubosga schreef:
Zullen die gevolgen positief of negatief zijn?


Dat zal een beetje van beiden zijn zeker, meer bereikbaarheid van bepaalde spellen maar ook meer controle op de markt ...
aan de andere kant vind ik het ook wel leuk dat er kleinere en onafhankelijke uitgevers zijn in plaats van één grote groep ...

misschien heb ik vroeger teveel monopoly gespeeld :wave:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 19:39 
2. Survive: Escape from Atlantis! (1982)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Zo lang er honderden andere uitgevers zijn, zal het wel loslopen :-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 11:25 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
dirk schreef:
Niet met Pearl games maar Black Fleet wordt toch uitgebracht door Space Cowboys, onderdeel van Asmodee ?

Ik heb die vraag doorgespeeld naar Asmodee ivm nederlandse spelregels voor Black Fleet terwijl er voor bvb Splendor wel nederlandse spelregels zijn.

Ik heb daar een antwoord op gekregen van Asmodee.

"Beste Gert,

Uw mailtje is via mijn collega Audrey tot bij mij geraakt. Ik wil u graag antwoorden op uw vragen.

De beslissing om al dan niet Nederlandstalige regels bij een spel te voegen zijn geheel en al de verantwoordelijkheid en de beslissing van de uitgever van het spel. Daar hebben wij als distributeur niet veel zeggenschap in.

In tegenstelling tot enkele van onze collega’s die puur uitgever zijn zijn wij, Asmodee, voornamelijk verdeler van spellen. Dat is een wereld van verschil! Wij verdelen spellen, creatief materiaal en trading cards van enkele tientallen leveranciers waaronder ook Asmodee (die tegelijkertijd het moederbedrijf én onze grootste leverancier is).

Uitgevers, onze leveranciers dus, bekijken de zaken doorgaans heel pragmatisch. Als zij een Nederlandstalige handleiding bij een spel steken doen ze dat niet alleen bij de dozen die in Vlaanderen of Nederland blijven, dat is gewoon onmogelijk uit elkaar te houden. Een spel als Black Fleet bijvoorbeeld wordt in een tiental landen tegelijk gelanceerd. De kostprijs voor een extra handleiding weegt niet altijd op tegen de potentiële winst uit meerverkoop in dit kleine taalgebied.

Komt daarbij dat Black Fleet taalafhankelijke kaarten in het spel heeft. De extra kostprijs om ook deze apart te vertalen en te laten drukken is gewoon te hoog.

Waarom dan bij Splendor, van dezelfde uitgeverij, wel een NL-handleiding zit? Eenvoudig: een taalonafhankelijk spel en een spelregel van 4 bladzijden.

Wat Five Tribes betreft: daar zouden we kunnen overwegen om de regels te vertalen en op de facebook-pagine te zetten. Ik neem dit op met mijn marketing collega.

En nu vraag je je waarschijnlijk af waarom anderen dat wel kunnen ? Omdat zij een ander businessmodel hebben. Zij kopen licenties op, en produceren zelf waardoor ze een distributieschakel weghalen en dus meer financiële ruimte hebben.

Ik hoop dat dit een antwoord geeft op je vragen?"

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Asmodee en Pearl Games gaan samen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

, Asmodee Studios, Bordspeler.nl, Pearl Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®