Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2015, 19:57 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Belgie
Heeft er iemand ervaring met deze deckbuilding games? Vond ze er bijde wel leuk uitzien op bgg mar zijn ze in realiteit ook boeiend om te blijven spelen? Zit er genoeg variatie in deze spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2015, 23:10 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik heb met beide inmiddels een ruime ervaring opgebouwd.

De variatie in Legendary is ENORM, aangezien je telkens weer een andere combinatie kiest van villains, schemes, master minds en heroes. Dat betekent dat je ook regelmatig je speelstijl aan zult moeten passen. Check ook dit topic: bordspellen-algemeen/topic11257.html

Bij DC is die variatie een heel stuk minder (variatie zit hier met name in de super villains die verslagen moeten worden; er zitten er 12 in de doos en je speelt altijd met 8, maar je start-supervillain is altijd dezelfde). Bij Legendary zijn met de basisdoos al flink wat combinaties te maken (je gebruikt altijd maar 5 van de 14 helden bijvoorbeeld, 1 van de 4? masterminds, etc), maar met de uitbreidingen erbij loopt het minimaal in de biljoenen mogelijke combinaties...

Hoewel ik de DC versie ook leuk vind om te spelen (volgens sommigen heeft het nogal wat weg van Ascension, als ik het goed heb begrepen, maar daar heb ik zelf dan weer geen ervaring mee), prefereer ik Legendary ver boven DC.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2018, 14:16 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Mol
Heb ik ook intresse in. Jammer dat zeer weinig van die games in het NL uitkomen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Legendary Marvel vs DC deckbuilding game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®