Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 15:17 
Storyteller
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Woonplaats: Eindhoven
Nadat ik opnieuw inspiratie vond in Gert's post van een maandje terug, ben ik weer aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een eigen RPG. Ik ben hier al vaker aan begonnen, met gemengde resultaten, maar het blijft iedere keer weer jeuken. Ik heb goede hoop om dit keer een speelbaar systeem neer te zetten - voor het echter zo ver is, moeten er nog wel een aantal hordes genomen worden.

Ik ben nu bezig met de twee kernelementen: systeem aan de ene kant, en setting aan de andere. Met name voor dat laatste kan ik nog wel wat inspiratie gebruiken. Het is moeilijk om iets neer te zetten dat nog nooit is gedaan, maar ik wil in ieder geval proberen om iets anders dan anders te creëren. De beste kans ligt denk ik in het combineren van een aantal begrippen en elementen uit verschillende werelden, die niet noodzakelijk veel met elkaar te maken hebben. Denk daarbij aan verhalen als uit The Dark Tower (Stephen King, post-apocalyptische western), Discworld (Terry Pratchett, fantasy geënt op real life), Neverwhere / Fallen London (Neil Gaiman / Failbetter Games, victorian gothic) of het volledige steam punk genre.

Om ook eens te horen hoe andere games masters en spelers hier tegenover staan: wat voor soort wereld of setting zou jij graag willen vertellen of spelen, als je de kans kreeg? Ik heb al een aantal ideëen van zaken die ik graag zou willen meenemen, maar alle overige inspiratie is meer dan welkom. Zeg het maar...

_________________
We Only Come Out At Night


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 23:21 
Meeple

Berichten: 10
Je zou voor het systeem BRP als basis kunnen nemen. Basic Roleplaying. Is een settingvrije basis waar je zelf dingen aan kan plakken. Zo heeft Call of Chtulhu er madness aan toegevoegt en runequest en magic world spells en een fantasy setting.

Qua setting lijkt me een fantasysetting zonder magie en zonder elf/dwerg/hobbit leuk. En inderdaad, roer 3 dingen die je leuk vindt en ver uit elkaar staan door elkaar; Dune, invasion of the body snatchers en Recycle (aziatisch) wordt politieke strijd tussen de monsters en clonen in een surrealistische japanse setting.
Of als je meer hack and slash wil is een "the meatball machine" of een "Tokyo Gore Police" campaign een een stuk orgineler alternatief dan dark elf ranger vs draak. (Ook allebei aziatisch).

Tldr: ik raad BRP en vage japanse sooi aan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 00:46 
Webshop owner
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Maarssen
Pascal85 schreef:
Je zou voor het systeem BRP als basis kunnen nemen. Basic Roleplaying. Is een settingvrije basis waar je zelf dingen aan kan plakken. Zo heeft Call of Chtulhu er madness aan toegevoegt en runequest en magic world spells en een fantasy setting.

Qua setting lijkt me een fantasysetting zonder magie en zonder elf/dwerg/hobbit leuk. En inderdaad, roer 3 dingen die je leuk vindt en ver uit elkaar staan door elkaar; Dune, invasion of the body snatchers en Recycle (aziatisch) wordt politieke strijd tussen de monsters en clonen in een surrealistische japanse setting.
Of als je meer hack and slash wil is een "the meatball machine" of een "Tokyo Gore Police" campaign een een stuk orgineler alternatief dan dark elf ranger vs draak. (Ook allebei aziatisch).

Tldr: ik raad BRP en vage japanse sooi aan.


Thanks, weer een avond kwijt aan BRP googlen :lol:

_________________
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: winkelstraat/topic12834.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 14:21 
Storyteller
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb toevallig gisteren Call of Cthulhu besteld, ben wel benieuwd naar BRP. Ik heb ook GURPS Lite liggen, waar ik vanochtend weer eens doorheen gebladerd heb, maar dat is naar mijn zin meteen weer nodeloos complex (zoals de meeste systemen). Tot nu toe heeft World of Darkness het het beste voor elkaar, als je het mijn vraagt, maar ook daar valt qua versimpeling nog aardig wat te halen.

Wat betreft setting: asian horror concepten doen het wat mij betreft inderdaad ook erg goed, maar daar zou ik dan ook weer hooguit een paar elementen uit halen om te combineren met iets anders. Ik ben vooral geïntrigeerd door

Pascal85 schreef:
Qua setting lijkt me een fantasysetting zonder magie en zonder elf/dwerg/hobbit leuk.

omdat je daarmee - op draken na - alle stereotype fantasy elementen overboord hebt gegooid :)
Wat heb je dan precies voor ogen?

_________________
We Only Come Out At Night


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 23:29 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
LuckyDee schreef:
wat voor soort wereld of setting zou jij graag willen vertellen of spelen, als je de kans kreeg?


Dark Sun

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 17:59 
Storyteller
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Woonplaats: Eindhoven
RvdH83 schreef:
Dark Sun

Die moest ik even opzoeken, maar ik begrijp dat het een D&D wereld is. Wat maakt hem zo bijzonder/aantrekkelijk?

_________________
We Only Come Out At Night


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 17:09 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
LuckyDee schreef:

wat voor soort wereld of setting zou jij graag willen vertellen of spelen, als je de kans kreeg?


Iron Kingdoms setting, onlangs na 20 jaar nog eens een roleplay gemastered en deze setting is wat mij betreft pas echt de max!

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 19:44 
Storyteller
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Woonplaats: Eindhoven
warlockbylandt schreef:
Iron Kingdoms setting, onlangs na 20 jaar nog eens een roleplay gemastered en deze setting is wat mij betreft pas echt de max!

Oh cool, ik ken Warmachine en Hordes inderdaad wel, wist niet dat daar ook een RPG van in omloop was. Klinkt in essentie wel als een leuke setting, maar maken ze dat ook waar? En zo ja, hoe?

_________________
We Only Come Out At Night


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - Settings & Worlds - wat zou je het liefste willen spelen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®