Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




164 berichten | Pagina 1 van 11 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 23:54 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Vanavond ben ik de crowdfunding voor het spel *SAMARA* gestart. Zie:
https://www.kickstarter.com/projects/cwali/samara-worker-timetrack-board-game
Lang voorbereid, nu eindelijk tijd om te slapen. Oh nee, ik moet campagne voeren. :) Morgen dan. Trusten.
(Vragen kun je hier, of daar, stellen.)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 00:23 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Succes!!

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 19:33 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Dank je!!

De statistieken na bijna 1 dag zien er goed uit. Maar het zou nog veel bekender mogen worden. Het promotieteam moet nog op gang komen. :) Inmiddels begint het wel een beetje door te vertellen.

Backers uit veel verschillende landen. :) En veel in VS natuurlijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 19:40 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Dat ziet er inderdaad al goed uit !!
Veel succes nog !!!!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 19:58 
Party Animal

Berichten: 427
Woonplaats: Doetinchem
Op het oog ziet het er erg leuk uit.

Veel succes met deze campagne.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 20:45 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Het centrale mechanisme doet me verdacht veel denken aan 'Sun, sea & Sand'. :wink:
Dat vond ik daar wel een erg origineel en leuk mechanisme dus dat heeft Samara al mee, op een vrij moment maar eens onder de loep nemen.
De gebouwtjes zijn wel leuk (hoewel ik 3d wel mooier vind), maar ik vind alleen de achtergronden van de tegels niet zo geslaagd...

Is het overigens de bedoeling dat een pledge voor 3 spellen (24€/stuk) duurder uitkomt per spel dan één voor 2 spellen (23,5€/stuk) of mis ik iets?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 20:51 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
The Iced One schreef:
Is het overigens de bedoeling dat een pledge voor 3 spellen (24€/stuk) duurder uitkomt per spel dan één voor 2 spellen (23,5€/stuk) of mis ik iets?


Ik denk het wel omdat de spelregels dan gesigneerd zijn. Dat is bij de pledge van 2 spellen niet zo.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 21:09 
10. Star Wars: Imperial Assault (2014)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Veel succes. Het mopje omtrent Nauru vind ik nu echt eens bijzonder geestig.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 21:10 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
maxitaxi777 schreef:
The Iced One schreef:
Is het overigens de bedoeling dat een pledge voor 3 spellen (24€/stuk) duurder uitkomt per spel dan één voor 2 spellen (23,5€/stuk) of mis ik iets?


Ik denk het wel omdat de spelregels dan gesigneerd zijn. Dat is bij de pledge van 2 spellen niet zo.

Vandaar mijn vraag, zou zomaar de bedoeling kunnen zijn, maar fouten kunnen ook gebeuren natuurlijk (hoewel die bij een Ks-project ongetwijfeld getriplecheckt worden :D ).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 23:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549

samara-boxCorné van Moorsel, de man achter de Nederlandse uitgever Cwali, heeft deze week een Kickstarterproject gelanceerd voor zijn nieuwe bordspel Samara. Dit spel is bedoeld voor 2-5 spelers vanaf 10 jaar; de speelduur bedraagt ongeveer 40 minuten.


Het hoofdmechanisme van Samara werkt met een tijdspoor (twee tegels met elk zes maanden erop afgebeeld, om de jaren mee te ‘rouleren’) met daarop de arbeiders van de spelers (maximaal vijf per speler). Het tijdspoor vormt een eenheid met het speelbord, waarop één richting de tijd aangeeft en de andere richting het aantal benodigde arbeiders. Dit simuleert de tijd die jouw arbeiders spenderen aan het opdoen van betere vaardigheden, het bouwen van nieuwe gebouwen of aan het ‘maken’ van nieuwe arbeiders.


samara-tegels


Verschillende gebouwen spelen een speciale rol, zoals het vergroten van de kracht van jouw arbeiders of om van iedere tegenstander een arbeider voor vijf maanden gevangen te zetten. Volgens Corné is Samara ‘eenvoudig te beginnen, maar moeilijk te winnen’.


Corné is een internationaal gewaardeerde spelauteur. Dit Kickstarterproject wordt ongetwijfeld een succes.


Meer informatie:




Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/05/12/samara- ... ckstarter/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 01:34 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Bijlage:
De bijlage Samara web Tiles.jpg is niet langer beschikbaar.

Het vooraanzicht op de tegels vind ik eigenlijk wel geslaagd en vogelvlucht-zicht zou ik voor dit spel (als je het spel goed kent) een ontwerpfoutje vinden. Dit hebben we zo gekozen.
De achtergronden lijken me, zie hierboven, na vele eerdere versies juist mooi. De blauwe tegels gaan over de tijd. Vandaar de klokken in de achtergrond. Die zou je niet zien als ik het er niet bij zeg. :) De blauwe tijdspoortegels hebben diezelfde, dus matchende, achtergrond. De rode tegels gaan over de arbeiders (mensen). Daarvoor hadden we de vingerafdrukachtergrond bedacht. En ook huidskleur, maar die kleuren bleken er in het totaalplaatje niet lekker uit te zien. Deze rode kleur bleek wel te "passen". De vingerafdruk is gebleven. De grijze tegels gaan over de tools, die verschillende kleuren hebben. Daarom geen kleur, grijs, daarvoor gekozen. De groene tegels zijn neutraal en ik vond groen wel een neutraal kleurtje. Waarom weet ik niet. Die boomblad-achtergrond vind ik ook mooi.
The Iced One schreef:
Is het overigens de bedoeling dat een pledge voor 3 spellen (24€/stuk) duurder uitkomt per spel dan één voor 2 spellen (23,5€/stuk) of mis ik iets?

De flat-rate verzendkosten maken dat toch andersom. Je berekening klopt wel in geval van Essen-pick-up.
De bedragen hebben te maken met mijn verzendkosten igv. verschillende verzendaantallen. En de te signeren spelregels moeten eerst al apart naar mij gestuurd worden en daarna los bijgevoegd worden (zo is de ervaring met eerdere crowdfundspellen). Je naam in de "builders"-lijst is eenvoudiger te realiseren.
Maar de "Metselaar"-optie met 2 spellen is inderdaad gunstig volgens mij. Toch was het vanmiddag nog de minst gekozen optie. :) Misschien moet ik er bij schrijven "Eén voor jezelf en één als kadootje." (De 'Pledge levels', inclusief tekst, zijn overigens niet meer aan te passen, er kunnen wel nieuwe toegevoegd worden.)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 08:37 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Cwali schreef:
Oh nee, ik moet campagne voeren. :) Morgen dan. Trusten.


Ik heb alvast wat tweets rondgestuurd, weet niet of het helpt, maar kan nooit kwaad!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 09:27 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Suzan schreef:
Ik heb alvast wat tweets rondgestuurd, weet niet of het helpt, maar kan nooit kwaad!

Dat helpt zeker!
Het project is de eerste 5 dagen deels bekend geraakt, maar dat mag verbeteren. Alle mij bekende nieuwsberichten op blogs en zo meld ik in Updates en FB/Twitter, dus als je een leuke site hebt/weet ...

Er zijn bijvoorbeeld 4 backers via een link op Twitter op de KS-page gekomen.

Afbeelding
75%, maar ik voel me nog lang niet zeker. :)
Gisteren deelnemers uit Brazilie, Frankrijk, USA, Nederland, Taiwan, Thailand en Finland.
Zondag rustdag?

Een aanpassing: Het bijvoegen van gesigneerde spelregels wordt voor elk 'backer level' mogelijk voor 9,- per gesigneerd spelregelboekje. Hopelijk helpt dat op weg naar 8K!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 10:44 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
Succes! Ik ga eens even kijken of het wat is :)

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 00:25 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Vandaag nieuwe meefunders in België (2), Nederland, VS, Mexico, Brazilië (2 copies), Zweden en Frankrijk. En een cancel (Duits). De dag volgens de statistieken hierboven is nog niet voorbij (Amerikaanse tijd denk ik).
Landentotalen heb ik niet geteld. Op 1 zal VS of Taiwan staan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
164 berichten | Pagina 1 van 11 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 11  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - SAMARA ("Worker Timetrack" spel)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Corné van Moorsel, Cwali, Samara



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®