Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 17:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding De Poolse uitgever Portal Games heeft vandaag een nieuwe uitbreiding van Imperial Settlers aangekondigd. De Atlanteans haalt de inwoners van Atlantis naar de speelwereld van Imperial Settlers. Ze komen niet met lege handen, maar met technologie. Hiermee kun je de speciale eigenschappen van hun volkkaarten ontsluiten en algemene locaties tot sterke bondgenoten omsmeden. Dit volk zoekt zijn winstpunten niet in het bezit van locaties aan het einde van het spel. Geheel in stijl met de legende verdwijnen deze gebouwen aan het einde namelijk onder de golven. De andere volken missen weliswaar de kennis om Atlantische technologie te gebruiken, maar er zijn toch een paar gebouwen waarmee de andere volken kunnen profiteren van technologie. Spelauteur Ignacy Trzewiczek heeft dit nieuwe volk bewust zo ontworpen dat het anders speelt dan het kwartet uit het basisspel.

White Goblin Games komt dit najaar met de Nederlandstalige editie van Imperial Settlers. Bij een succesvolle release in de Benelux worden de uitbreidingen ook vertaald.


Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/05/11/imperia ... -en-zinkt/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 20:29 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Fijn! Die zal ik zeker kopen dan. Zat al een tijd te dubben over de engelse editie, maar een nederlandse is nog beter.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 23:12 
Garnaal

Berichten: 347
Woonplaats: Waardenburg
Klinkt als een leuke uitbreiding! En, leuk dat je het met 5 kunt spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 23:26 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
SkippyNL schreef:
Klinkt als een leuke uitbreiding! En, leuk dat je het met 5 kunt spelen.


Ik moet er niet aan denken om dit spel met vijf spelers te doen. Ik vind Imperial Settlers erg leuk als tweepersoonsspel. Alles daarboven is verspilde tijd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 08:10 
Garnaal

Berichten: 347
Woonplaats: Waardenburg
Erwin schreef:
SkippyNL schreef:
Klinkt als een leuke uitbreiding! En, leuk dat je het met 5 kunt spelen.


Ik moet er niet aan denken om dit spel met vijf spelers te doen. Ik vind Imperial Settlers erg leuk als tweepersoonsspel. Alles daarboven is verspilde tijd.


Zelf heb ik het alleen met 3 en 4 gespeeld en dat was goed te doen. Al zul je met twee zeker sneller klaar zijn ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 10:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
SkippyNL schreef:
Zelf heb ik het alleen met 3 en 4 gespeeld en dat was goed te doen. Al zul je met twee zeker sneller klaar zijn ;)


Ik vind alles boven twee spelers zelf onprettig. Imperial Settlers is grotendeels een solitaire exercitie. Voor zinvolle interactie moet je goed in de gaten kunnen houden wat er bij de medespelers gebeurt. Dit is in mijn ervaring alleen goed te doen wanneer je als duo aan dezelfde kant van de tafel speelt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Imperial Settlers groeit en zinkt  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Atlanteans, Bordspeler.nl, Ignacy Trzewiczek, Imperial Settlers, Portal Games, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®