Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 08:45 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ruud2009 schreef:
Wel interessant dat Camel up ook hier scoort. Ik vind dat echt helemaal niets.

Dat is echt te begrijpen, dit spel is zeer geluksafhankelijk, gruwel voor de expertspeler die graag alles meer in de hand heeft maar als je ziet hoeveel plezier sommigen, en dan vooral families, erbij hebben dan kan ik absoluut wel begrijpen dat ze deze nomineren voor de familiespellen NSP

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 14:49 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb Camel Up niet gespeeld, maar op basis van de reacties van anderen ga ik ervan uit dat ik die niet zou prefereren boven Splendor.

Bij de familiespellen is het voor mij een uitgemaakte zaak: Golden Ages is aardig, Istanbul is heel aardig, Concordia is een topspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 15:24 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Er zijn andere keuzes gemaakt dan ik zou doen, voornamelijk bij de familiespellen. Bij mij zouden dat deze zijn:
- Colt Express
- Camel Up
- Machi Koro

Expert:
- Golden Ages
- Istanbul
- Oklahoma Boomers (weet niet of twee spelersspellen mee doen, wellicht een eigen prijs)

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 15:26 
7. Babel (2000)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Camel Up is zeker geen expertspel. Maar het zit ook niet in die categorie :wink: Hier op het forum zitten de echte spelletjesfanaten. Daar zal Camel Up dus waarschijnlijk niet zo geweldig scoren.

Naar mijn idee zou het toch een goede winnaar zijn in zijn eigen categorie: bij niet veel-spelers valt het voor zover ik heb meegemaakt, zonder uitzondering goed in de smaak. Collega's die komen eten of familie die langskomt, altijd is het een hit (sommigen hebben ze het zelfs direct ook zelf aangeschaft). En door de geslaagde vormgeving is het ook niet moeilijk om mensen over te halen. Ze gaan vanzelf vragen wat dat voor iets is met die kamelen en die piramide... Dus ik denk dat het voor de doelgroep echt een topspel is: snel, makkelijk en aantrekkelijk uiterlijk. En misschien zelfs iets minder random dan het lijkt. Met ongeveer 4 spelers kan je behoorlijke invloed uitoefenen: uittellen wat verwachtingswaardes zijn dat een bepaalde kameel 1e of 5e wordt, kijken wat je tegenstanders doen en daar op reageren. Heb al meegemaakt toen ik het met veelspelers speelden, dat ze behoorlijk aan het denken ging :) .

Sushi Go vind ik ook erg leuk. Maar hoewel je ook daar op je medespelers moet letten, viel het me op dat de interactie minder was dan bij Camel Up. En je speelt de familiespellen toch voornamelijk voor de gezelligheid.

Neem niet weg overigens dat de collega die Camel Up aanschafte, nu ook Sushi Go heeft gekocht. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 18:56 
2. King of Tokyo (2011)

Berichten: 4
Woonplaats: Tisselt
Splendor vind ik echt een topspel. Zowel voor nieuwe als veelspelers. Camel up nog niet gespeeld, dus moet ik eens dringend uittesten.
Wat Istanbul betreft, ik kan er niet aan doen, maar vind dit geen topspel. Is wel eens leuk om te doen, maar dit spel raakt me om de een of andere reden niet.
Heb wel de indruk dat ik ver de enige ben die istanbul niet top vind, maar gelukkig kunnen en moeten meningen en smaken verschillen. Ik begrijp wel dat dit voor het brede publiek een enorm toegankelijk spel is.
Jammer dat five tribes er ook niet bijzit. Ik vond dat dit spel meer aandacht verdient (al heeft hij ook enkele minpunten). Voor de rest ook hier een goeie keuze.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 19:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
djles schreef:
Jammer dat five tribes er ook niet bijzit. Ik vond dat dit spel meer aandacht verdient (al heeft hij ook enkele minpunten).


Five Tribes kon er onmogelijk bijzitten, omdat de Nederlandse Spellenprijs uitsluitend in het Nederlands uitgevoerde spellen meeneemt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 19:18 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Erwin schreef:
djles schreef:
Jammer dat five tribes er ook niet bijzit. Ik vond dat dit spel meer aandacht verdient (al heeft hij ook enkele minpunten).


Five Tribes kon er onmogelijk bijzitten, omdat de Nederlandse Spellenprijs uitsluitend in het Nederlands uitgevoerde spellen meeneemt.

En omdat het geen goed spel is :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:12 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Lanaken
Dierik schreef:
Mooie lijst al ben ik zeer verbaasd dat Machi Koro niet genomineerd is. :o


Ik vind de drie spellen toch veel beter. Heb Machi Kori gespeeld en het kon mij echt niet overtuigen. Heb gehoord dat het met de uitbreiding wel goed is. Maar het basisspel kon mij echt niet bekoren.

concordia : De doos heeft zeer onhandige afmetingen en trekt totaal niet aan, maar herbergt een fantastisch spel. Hier zeg ik geen neen tegen.
Golden ages en istanbul: 1 x gespeeld en goed gekeurd, wie dit in onze club op tafel legt trekt mijn aandacht.

Over die familiespellen. Sushi Go ken ik niet. Camel (c)up is een licht en hilarisch tof spel. Mooi is dat iedereen ook discussieert wat er allemaal mogelijk is. Maar voor mij is de winnaar toch Splendor. Zoals ik reeds zij in de spellentop 100 " Deze filler is als coke. Verslavend voor iedereen die het heeft aangeraakt. Nog nooit waren speelstukken zo fijn om vast te nemen. Nog nooit waren kaarten zo fijn om te kopen. Vooral als ze gratis zijn"

_________________
The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it.


Laatst bijgewerkt door peenhawwer op zo 24 mei 2015, 19:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:22 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Lanaken
dirk schreef:
Erwin schreef:
djles schreef:
Jammer dat five tribes er ook niet bijzit. Ik vond dat dit spel meer aandacht verdient (al heeft hij ook enkele minpunten).


Five Tribes kon er onmogelijk bijzitten, omdat de Nederlandse Spellenprijs uitsluitend in het Nederlands uitgevoerde spellen meeneemt.

En omdat het geen goed spel is :mrgreen: :mrgreen:


Ben er aan het denken om five tribes misschien te verkopen. Het materiaal is zeer prachtig. Het mancalasysteem mooi geïntegreerd. De functies van de mannetjes zijn gewoon goed. Sommigen klagen over de onduidelijkheid van de djins en het feit dat ze niet zo gebalanceerd zijn, maar ook dat vind ik nog niet direct een probleem.
Voor mij zijn er 3 problemen. 1. AP is groot in dit spel. Dat het speelbord na iedere speler drastisch kan wijzigen, maakt de downtime groter voor de wachtenden. 2. Winnen doet men soms niet door tactiek alleen maar ook gewoon door te profiteren van een minder goede speler. 3. Het verschikkelijke biedsysteem zorgt er voor dat de volgorde amper wijzigt gedurende het spel. Op zich niet direct een groot probleem. Ware het niet dat probleem 2 er is. De combinatie is dodelijk voor de fun in dit spel, wat mij betreft.

_________________
The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:27 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Biedsysteem vind ik juist wel sterk.. misschien nog niet geclickt in jouw groep.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:30 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
peenhawwer schreef:
dirk schreef:
Erwin schreef:
djles schreef:
Jammer dat five tribes er ook niet bijzit. Ik vond dat dit spel meer aandacht verdient (al heeft hij ook enkele minpunten).


Five Tribes kon er onmogelijk bijzitten, omdat de Nederlandse Spellenprijs uitsluitend in het Nederlands uitgevoerde spellen meeneemt.

En omdat het geen goed spel is :mrgreen: :mrgreen:


Ben er aan het denken om five tribes misschien te verkopen. Het materiaal is zeer prachtig. Het mancalasysteem mooi geïntegreerd. De functies van de mannetjes zijn gewoon goed. Sommigen klagen over de onduidelijkheid van de djins en het feit dat ze niet zo gebalanceerd zijn, maar ook dat vind ik nog niet direct een probleem.
Voor mij zijn er 3 problemen. 1. AP is groot in dit spel. Dat het speelbord na iedere speler drastisch kan wijzigen, maakt de downtime groter voor de wachtenden. 2. Winnen doet men soms niet door tactiek alleen maar ook gewoon door te profiteren van een minder goede speler. 3. Het verschikkelijke biedsysteem zorgt er voor dat de volgorde amper wijzigt gedurende het spel. Op zich niet direct een groot probleem. Ware het niet dat probleem 2 er is. De combinatie is dodelijk voor de fun in dit spel, wat mij betreft.

Persoonlijk vind ik probleem 1 veruit het grootst. Ik vind het vreselijk als je telkens weer zo lang moet wachten, zelfs al is het soms maar 5 minuten, dat zijn vijf minuten puur tijdverlies want je kan niets anders doen dan wachten.
Probleem 2 vind ik ook zeker aanwezig, als iemand een slechte move doet kan de volgende keihard profiteren.
En wat probleem 3 betreft, er moet natuurlijk een manier zijn om de startspelersvolgorde te bepalen want anders zou het helemaal random zijn maar ook ik vind het biedsysteem maar niets.
Ik vind dit echt géén goed spel !! Maar dat blijft natuurlijk wel een persoonlijke mening

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Probeer eens een on topic bijdrage. Is af en toe ook leuk. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:43 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Lanaken
Erwin schreef:
Probeer eens een on topic bijdrage. Is af en toe ook leuk. :wink:


Snorry, voor mij is het bij deze kandidaten. Concordia en Splendor :)

_________________
The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 10:15 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Vermits ik enkel nog maar Camel Up, Splendor & Istandbul gespeeld.
Hierbij is bij mij de grote overwinnaar Istanbul, daarna Splendor ... Camel Up zou bij mij niet opkomen om genomineerd te worden.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 10:39 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
ozymandias schreef:
Vermits ik enkel nog maar Camel Up, Splendor & Istandbul gespeeld.
Hierbij is bij mij de grote overwinnaar Istanbul, daarna Splendor ... Camel Up zou bij mij niet opkomen om genomineerd te worden.


Camel Up vond ik wel grappig met mijn nichtjes van 11/12 op vakantie, maar als winnaar van zo'n prijs zou het ook bij mij zeker niet opkomen. Met Splendor konden die nichtjes bovendien ook prima meedoen en dat spel is toch een stuk leuker (veel meer tactiek, weinig geluk).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nominaties Nederlandse Spellenprijs 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Camel Up, Concordia, Golden Ages, Istanbul, Quined Games, Space Cowboys, Splendor, Sushi Go!, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®