Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 19:31 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "In de Voetsporen van Marco Polo", uitgegeven door 999 Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2-4 Spelers
40-120 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 01:02
* Opzetten v/h Spel - 02:41
* Speluitleg - 07:04
* Review - 21:49

In samenwerking met Spellenwinkel Gewonnen!.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 10:16 
9. The Warp (2023)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Bedankt voor weer een super uitleg.
I kben grote fan van dit spel en ben er altijd voorstander van dat nieuwe spelers eens naar jouw filmpjes kijken voor we beginnen spelen. ZO duidelijk kan ik het zelf niet uitleggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015, 07:44 
Sojaboon

Berichten: 29
Fijne uitleg. Ik ben ook helemaal weg van dit spel. In mijn ogen is dit het beste worker placementspel ooit. Voor de mensen die het spel werkelijk op basis van deze uitleg willen leren, plaats ik een paar kanttekeningen:

- Bij de uitleg van de geheime opdrachtkaarten geeft Nox aan dat je 10 bonuspunten krijgt voor het bereiken van de 4 steden op de kaarten. Dat is uitsluitend zo als die 4 steden verschillend zijn. In zijn voorbeeld staat Anxi er echter 2 keer op. Dat betekent ook dat de speler maximaal 3 verschillende steden kan bereiken en dus niet meer dan 6 bonuspunten voor die kaarten kan krijgen.
- De pakhuisfiches moeten aan het begin van het spel al open op de grote steden worden gelegd.
- Neemt een speler een contract onder de 5, dan krijgt hij 1 kameel of 1 geld, en neemt hij die onder de 6, dan krijgt hij 2 kamelen of 2 geld (hij hoeft dus niet te betalen zoals wordt gezegd). Na het nemen van contracten schuiven alle resterende contracten naar links, zodat de bonusvelden meestal niet meer beschikbaar zijn.
- Noteer de punten voor het plaatsen van de 8e en 9e handelspost meteen (niet aan het einde van het spel), zodat je ze niet vergeet. Ze staan namelijk niet in het lijstje met punten aan het einde van het spel.
- Verder noemt Nox het karakter dat elke beurt 1 contract en 1 witte dobbelsteen krijgt Marco Polo, maar dat is Matteo Polo.

Overigens post ik deze spelregelverduidelijkingen niet als kritiek, maar als service. Op de website van 999 Games staat een document met nog wat extra errata/verduidelijkingen.

Veel plezier met dit fantastische spel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015, 16:36 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
DeDaan schreef:
Fijne uitleg. Ik ben ook helemaal weg van dit spel. In mijn ogen is dit het beste worker placementspel ooit. Voor de mensen die het spel werkelijk op basis van deze uitleg willen leren, plaats ik een paar kanttekeningen:

- Bij de uitleg van de geheime opdrachtkaarten geeft Nox aan dat je 10 bonuspunten krijgt voor het bereiken van de 4 steden op de kaarten. Dat is uitsluitend zo als die 4 steden verschillend zijn. In zijn voorbeeld staat Anxi er echter 2 keer op. Dat betekent ook dat de speler maximaal 3 verschillende steden kan bereiken en dus niet meer dan 6 bonuspunten voor die kaarten kan krijgen.
- De pakhuisfiches moeten aan het begin van het spel al open op de grote steden worden gelegd.
- Neemt een speler een contract onder de 5, dan krijgt hij 1 kameel of 1 geld, en neemt hij die onder de 6, dan krijgt hij 2 kamelen of 2 geld (hij hoeft dus niet te betalen zoals wordt gezegd). Na het nemen van contracten schuiven alle resterende contracten naar links, zodat de bonusvelden meestal niet meer beschikbaar zijn.
- Noteer de punten voor het plaatsen van de 8e en 9e handelspost meteen (niet aan het einde van het spel), zodat je ze niet vergeet. Ze staan namelijk niet in het lijstje met punten aan het einde van het spel.
- Verder noemt Nox het karakter dat elke beurt 1 contract en 1 witte dobbelsteen krijgt Marco Polo, maar dat is Matteo Polo.

Overigens post ik deze spelregelverduidelijkingen niet als kritiek, maar als service. Op de website van 999 Games staat een document met nog wat extra errata/verduidelijkingen.

Veel plezier met dit fantastische spel!

Helemaal correct. Die schoonheidsfoutjes waren mij ook al opgevallen.
Wanneer zie ik je weer eens Daniël? Dat is veel te lang geleden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015, 17:58 
Sojaboon

Berichten: 29
Tja, ik ben zelden in Nederland en bezoek ook weinig beurzen meer, maar wellicht pak ik wel weer eens een Ducosimconventie mee als dat in mijn schema past.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015, 18:03 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Zou leuk zijn!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 10:35 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Bedankt DeDaan voor je scherpte & verbeteringen.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015, 16:55 
Joker

Berichten: 9
Ook hier bedankt voor de uitleg. Ook netjes inderdaad van die extra "regeltjes"
Ik heb wel 1 vraag met betrekking tot het reizen, is het zo dat je alleen een handelspost mag/moet neerzetten als je er ook als laatste beweging inkomt? Of ook als je bij het zetten van je stappen door een stad heen gaat en een handelspost plaats en dan verder je stappen afmaakt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015, 17:15 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Alleen bij het eindigen.

Alleen het karakter met de zwarte posten kan bij passeren ook een handelspost plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 19:55 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Ik kreeg via Youtube de vraag van Sander:
"Vraag voor wie ervaring heeft met dit pel. Stel je gooit bijvoorbeeld heel laag 3x2 2x1. Hoe nadelig is dit aangezien je dan relatief weinig kan krijgen."

Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 20:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Dit valt redelijk mee.


Je mag als je te laag gooit compenseren met een combinatie van geld en kamelen.

Lage ogen kunnen op sommige velden gunstiger zijn. Je betaalt namelijk als je als 2e ergens gaat staan de waarde van de dobbelsteen om ook de actie te doen.

Een 1 of 2 is dan minder duur als je dezelfde actie wilt doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - In de Voetsporen van Marco Polo  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dharquen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, In de voetsporen van Marco Polo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®