Filosoof schreef:
Diederik schreef:
In mijn ogen één van de saaiste 2-player games op de markt.
Je trekt wat kaarten, summoned wat units naast je muren, beweegt met 3 units en valt aan met 3 units en dit allemaal zonder echt keuzes te moeten maken omdat de beste zet bijna altijd vanzelfsprekend is. Herhaal totdat beide spelers geen kaarten meer hebben om te spelen waarna er in 90% van de gevallen een battle ontstaat tussen beide Summoners. Dat gevecht duurt dan ook nog eens een half uur, omdat niemand als eerste damage wil krijgen...
Tel hier dan nog eens de randomness van het trekken van kaarten en het gooien van dobbelstenen bij op en je hebt een extreem goede mix voor een oninteressant en random spel dat 2u te lang duurt voor wat het is.
Deze beschrijving staat volledig haaks op wat ik van Summoner Wars vind. Maar goed smaken verschillen. Ik sluit me dan ook aan bij zodiak. Positiespel, tactisch inzicht, het optimaal uitspelen van de sterktes van je ras, het inperken van de zwaktes van je ras, genoeg keuzes en afwegingen om te maken. Inderdaad een beetje willekeur door de dobbelstenen, maar dat is perfect in te calculeren. Wij spelen een battle trouwens op een half uurtje. Diederik speelt er blijkbaar tweeëneenhalf uur over. Als dat echt zo is, dan begrijp ik volledig waarom hij het een slecht spel vindt
Hm'jah. Zoals ik al eerder vermeldde, duurt een spel bij ons altijd totdat beide decks leeg zijn waarna het meestal neerkomt op een gevecht tussen 2 Summoners. Het aantal tactische keuzes is naar mijn mening enorm beperkt (ook positie is vrij beperkt, alle vakjes zijn hetzelfde en je moet er enkel voor zorgen dat ze niet tot bij je Summoner geraken - wat in wezen niet al te moeilijk is), vooral als je vergelijkt met andere 2-player games (zoals AN, WHI, WoTR, HoN, DZ; zie boven).
Iemand trouwens al eens The Battle of Five Armies (Ares Games) gespeeld?