Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tinners Trail
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 14:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Afbeelding

nieuwsbrief QWG Games schreef:
Tinners' Trail is spel van de maand december 2009

Tinners Trail speelt zich af in het negentiende eeuwse Cornwall, waar toen de koper- en tinindustrie floreerde.
Je speelt de rol van een mijneigenaar die probeert grondstoffen te delven in de rijkste gebieden. Je grootste probleem is het wegpompen van het water uit de mijnen. Hoe dieper je graaft, hoe lastiger het wordt om het water te verwijderen uit je mijnen. Gelukkig worden er steeds betere stoompompen ontwikkeld, en komen er treinen en schepen die de benodigde kolen kunnen vervoeren. Je kunt ook ondergrondse drainagetunnels bouwen om het water weg te voeren en nieuwe hoeveelheden koper en tin te vinden.

De prijs van koper en tin zal gedurende het spel flink fluctueren. Probeer wanneer de prijs hoog is zoveel mogelijk te verkopen! Met je behaalde winst kun je investeren in andere industrieën in het gebied, maar je moet er wel voor zorgen dat je genoeg geld overhoudt om nieuwe mijnen te kunnen bouwen. Tinners Trail is bedoeld voor drie of vier spelers en duurt tussen de 60 en 90 minuten.

De eerste editie is volledig uitgeleverd aan de distributeurs en winkeliers. We verwachten medio december de 2e editie te ontvangen.
De doos bevat een spelbord, 280 houten speelfiguren, drie dobbelstenen, plastic zakjes om de spelfiguren in op te bergen en Nederlandstalige spelregels.


Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 14:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Een prima spel, maar ik gruwel van de ranzige kitsch uitstraling van deze editie. Gatver, jakkes enzovoort, het lijkt alsof de decorateur van een achterbuurtkroeg even mocht spelen met een clip art verzameling uit de jaren tachtig.

Ach ja, smaken verschillen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 14:39 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Ach ja, smaken verschillen.


Gelukkig, Erwin, gelukkig!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 00:13 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Inderdaad; ik vond 't ook wel meevallen. Sowieso komt elk trend vanzelf weer een keer terug ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 01:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Inderdaad; ik vond 't ook wel meevallen. Sowieso komt elk trend vanzelf weer een keer terug ;)


Maak het niet erger dan het is..... een trend (als in meer spellen met deze 'vormgeving') klinkt helemaal vreselijk. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 11:47 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Aangezien de doos tijdens het spelen ergens terzijde ligt en de kaart al vrij snel door veel houten onderdeeltjes is bedolven, zie ik het probleem van de vormgeving niet zo. Áls er een probleem is, zou ik dat eerder zoeken in de te kleine kaart dan in de graphics die mij sterk doen denken aan dat van The Settlers. Dat wil niet zeggen dat ik de cover van JKLM Games mooi vind.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009, 17:57 
7. Shogun (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Overzichtskaartjes met de verschillende fasen van het spel op hadden ook niet misstaan. Maar verder een leuk spel en de kleuren hebben mij niet gestoord.

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Tinners Trail  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

QWG Games, Tinners' Trail



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®