Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




164 berichten | Pagina 11 van 11 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 14:49 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Arnhem
Goede vragen. Ik heb gisteren ook mijn eerste potje gespeeld en daar waren ook nog een paar dingen niet helemaal duidelijk. Zo kan je bij een gebouw bijvoorbeeld een werker splitsen, moet je dan gewoon een extra poppetje ergens vandaan halen?

Maar ik heb me zeker vermaakt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015, 13:18 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Petfles schreef:
Goede vragen. Ik heb gisteren ook mijn eerste potje gespeeld en daar waren ook nog een paar dingen niet helemaal duidelijk. Zo kan je bij een gebouw bijvoorbeeld een werker splitsen, moet je dan gewoon een extra poppetje ergens vandaan halen?

Maar ik heb me zeker vermaakt!

'splitsen' klinkt niet alsof je ergens iets vandaan moet halen. In internetwoordenboek vind ik bij 'splitsen': 'scheiden', 'delen', 'ze niet samen laten blijven'.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015, 13:20 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
EEMBC schreef:
Gisteren voor het eerst gespeeld, met 3, en in een uur incl uitleg klaar. Goed, vlot spel, mijn medespelers waren er ook over te spreken :thumbup:

Ondanks de eenvoudige spelregels toch een paar vraagjes (eigenlijk meer ter bevestiging :) )
- Het aantal kracht dat je in een kolom plaatst bepaalt in welke rij je een gebouw/gereedschap kunt pakken, dus de krachten van je arbeiders die er al staan negeren?
- Je mag ook uit een rij kiezen die lager is dan de krachten die je in die maand plaatst? Maw. als ik 3 krachten plaats mag ik ook uit een rij van 1 of 2 kracht kiezen?

Klopt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015, 14:09 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Arnhem
Cwali schreef:
Petfles schreef:
Goede vragen. Ik heb gisteren ook mijn eerste potje gespeeld en daar waren ook nog een paar dingen niet helemaal duidelijk. Zo kan je bij een gebouw bijvoorbeeld een werker splitsen, moet je dan gewoon een extra poppetje ergens vandaan halen?

Maar ik heb me zeker vermaakt!

'splitsen' klinkt niet alsof je ergens iets vandaan moet halen. In internetwoordenboek vind ik bij 'splitsen': 'scheiden', 'delen', 'ze niet samen laten blijven'.

Ik snap het nu, ik had het concept van de "dubbelpionman" over het hoofd gezien.

En nog even voor de duidelijkheid: het is niet mogelijk om twee gereedschappen in één keer te pakken?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015, 14:14 
3. Kingdom Builder (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Het zwaard in Samara

Als het zwaard geplaatst word naar de laatste maand op het actieve tijdspoor en deze maand is bezet, waar gaan dan de poppetjes heen die moeten verdwijnen (deze gaan normaal gesproken naar een maand hoger op het tijdspoor)?
Deze kunnen dan niet een maand hoger geplaatst worden!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015, 14:25 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
ikspeelmetgroen schreef:
Het zwaard in Samara

Als het zwaard geplaatst word naar de laatste maand op het actieve tijdspoor en deze maand is bezet, waar gaan dan de poppetjes heen die moeten verdwijnen (deze gaan normaal gesproken naar een maand hoger op het tijdspoor)?
Deze kunnen dan niet een maand hoger geplaatst worden!

Ergens staat dat, als je verder zou komen te saan dan in de laatste maand, je in de laatste maand blijft.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: SAMARA (
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2015, 14:25 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Petfles schreef:
Cwali schreef:
Petfles schreef:
Goede vragen. Ik heb gisteren ook mijn eerste potje gespeeld en daar waren ook nog een paar dingen niet helemaal duidelijk. Zo kan je bij een gebouw bijvoorbeeld een werker splitsen, moet je dan gewoon een extra poppetje ergens vandaan halen?

Maar ik heb me zeker vermaakt!

'splitsen' klinkt niet alsof je ergens iets vandaan moet halen. In internetwoordenboek vind ik bij 'splitsen': 'scheiden', 'delen', 'ze niet samen laten blijven'.

Ik snap het nu, ik had het concept van de "dubbelpionman" over het hoofd gezien.

En nog even voor de duidelijkheid: het is niet mogelijk om twee gereedschappen in één keer te pakken?

Maximaal 1.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2015, 22:43 
10. Celestia (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Cwali schreef:
ikspeelmetgroen schreef:
Het zwaard in Samara

Als het zwaard geplaatst word naar de laatste maand op het actieve tijdspoor en deze maand is bezet, waar gaan dan de poppetjes heen die moeten verdwijnen (deze gaan normaal gesproken naar een maand hoger op het tijdspoor)?
Deze kunnen dan niet een maand hoger geplaatst worden!

Ergens staat dat, als je verder zou komen te saan dan in de laatste maand, je in de laatste maand blijft.

Kan het zwaard dan wel in de laatste maand staan als deze maand is bezet.
De regel van het zwaard zegt dat er geen andere bij mogen staan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2015, 20:07 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
ikspeelmetgroen schreef:
Cwali schreef:
ikspeelmetgroen schreef:
Het zwaard in Samara

Als het zwaard geplaatst word naar de laatste maand op het actieve tijdspoor en deze maand is bezet, waar gaan dan de poppetjes heen die moeten verdwijnen (deze gaan normaal gesproken naar een maand hoger op het tijdspoor)?
Deze kunnen dan niet een maand hoger geplaatst worden!

Ergens staat dat, als je verder zou komen te saan dan in de laatste maand, je in de laatste maand blijft.

Kan het zwaard dan wel in de laatste maand staan als deze maand is bezet.
De regel van het zwaard zegt dat er geen andere bij mogen staan.

Dat "ergens" is in de algemene regels boven de speciale tegels, dus dat geldt voor alles, dus het zwaard kan overal naartoe.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 09:23 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Mag je een eigen arbeider (2 kracht) die achter een eigen arbeider (1kracht) eerst verzetten om een actie te doen? Of is het verplicht om eerst de arbeider (1kracht) te verzetten en in een volgende beurt de arbeider 2(kracht).
Dit allemaal in de veronderstelling dat je de arbeiders niet tegelijkertijd wil inzetten natuurlijk.


Ons eerste spelletje zonder uitbreidingen, verliep eigenlijk met horten en stoten. Alhoewel er niet al teveel regels waren, had mijn tafelgenote toch al direct tijdens het spelen een aantal opmerkingen.
Zoals de hiervoor beschreven opmerking ... ook kan je een dubbelpion splitsen?
Of is er nog een andere manier dan het gewichtheffen om een dubbelpion te maken.
Ook de tegels waren niet altijd even duidelijk, vonden we. Nogal wat tegels die voor discussie vatbaar zijn.
Het gaat hier dan vooral om de grijze, rode, blauwe tegels natuurlijk.

Ik had in ieder geval geen WOW gevoel bij m'n eerste spelletje ... had ook redelijk wat passieve speelminuten. Daar ik nogal veel moest springen of verlof nemen, daar ik niets deftigs kon uitvoeren.
Natuurlijk hebben we het nu enkel maar met 2 gespeeld.
De score was ook heel verschillend, m'n tafelgenote had in de 50 en ik had achter in de 20.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 21:51 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
ozymandias schreef:
is het verplicht om eerst de arbeider (1kracht) te verzetten en in een volgende beurt de arbeider 2(kracht).

Nee. Arbeiders alleen of samen laten werk is een centraal spelaspect dus dit zie je naast de regeltekst ook in de voorbeeldplaatjes.

ozymandias schreef:
kan je een dubbelpion splitsen?

Een arbeider splitsen? Lijkt me niet.

ozymandias schreef:
is er nog een andere manier dan het gewichtheffen om een dubbelpion te maken.

De 5 krachthonken (tegels) zijn de enige tegels om een arbeider te versterken (een extra kracht (meeple) er aan toe te voegen).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015, 11:04 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Cwali schreef:
ozymandias schreef:
is het verplicht om eerst de arbeider (1kracht) te verzetten en in een volgende beurt de arbeider 2(kracht).

Nee. Arbeiders alleen of samen laten werk is een centraal spelaspect dus dit zie je naast de regeltekst ook in de voorbeeldplaatjes.

ozymandias schreef:
kan je een dubbelpion splitsen?

Een arbeider splitsen? Lijkt me niet.

ozymandias schreef:
is er nog een andere manier dan het gewichtheffen om een dubbelpion te maken.

De 5 krachthonken (tegels) zijn de enige tegels om een arbeider te versterken (een extra kracht (meeple) er aan toe te voegen).


Denk dat je m'n eerste vraag niet goed begrepen hebt, ofwel kan ik niet goed begrijpend lezen ... zou ook kunnen ;-).

Maar als je arbeider (kracht 1) en arbeider (kracht 2 = dubbelpion) achter elkaar staan in de huidige maand. Mag dan de arbeider (kracht 2) eerst verzet worden of moet altijd diegene die het dichtste bij "NOW" eerst geactiveerd worden?

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015, 11:08 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Cwali schreef:
ozymandias schreef:
is het verplicht om eerst de arbeider (1kracht) te verzetten en in een volgende beurt de arbeider 2(kracht).

Nee. Arbeiders alleen of samen laten werk is een centraal spelaspect dus dit zie je naast de regeltekst ook in de voorbeeldplaatjes.

ozymandias schreef:
kan je een dubbelpion splitsen?

Een arbeider splitsen? Lijkt me niet.

ozymandias schreef:
is er nog een andere manier dan het gewichtheffen om een dubbelpion te maken.

De 5 krachthonken (tegels) zijn de enige tegels om een arbeider te versterken (een extra kracht (meeple) er aan toe te voegen).


Denk dat je m'n eerste vraag niet goed begrepen hebt, ofwel kan ik niet goed begrijpend lezen ... zou ook kunnen ;-).

Maar als je arbeider (kracht 1) en arbeider (kracht 2 = dubbelpion) achter elkaar staan in de huidige maand. Mag dan de arbeider (kracht 2) eerst verzet worden of moet altijd diegene die het dichtste bij "NOW" eerst geactiveerd worden?

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015, 11:09 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
ozymandias schreef:
moet altijd diegene die het dichtste bij "NOW" eerst geactiveerd worden?

Ja.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
164 berichten | Pagina 11 van 11 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 9, 10, 11


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - SAMARA ("Worker Timetrack" spel)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Corné van Moorsel, Cwali, Samara



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®