Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




48 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spellen voor 2 spelers
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 15:41 
Sojaboon

Berichten: 24
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar enkele leuke spellen die speelbaar zijn (en vooral ook leuk) met 2 spelers.
Er zijn er genoeg die 2-4/5/6 voorzien zijn, maar zijn meestal niet zo leuk als je daadwerkelijk slechts met 2 bent (Catan bvb. vind ik niet zo schitterend met 2, maar wel zeer goed met 4. We hebben wel het kaartspel voor 2 spelers.)

Zijn er mensen die voorstellen hebben voor goeie bord-/kaart-spellen die leuk zijn met 2 spelers.

P.S.: Zijn er mensen die ervaring hebben met Machiavelli voor 2 spelers en hun beoordeling hierop kunnen geven?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 16:00 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben momenteel verslingerd aan 7 Wonders: Duel. Deze twee speler variant van 7 Wonders is erg de moeite waard. Je 'draft' kaarten, uit een openliggend aanbod. Hier probeer je meer punten te scoren dan je tegestander terwijl je oplet dat je niet verliest doordat je tegenstander alle kaarten die ze aan een militaire of culturele overwinning kan helpen.

Een andere klassieker is Jambo. Dit is een eenvoudig twee speler handelsspel (via de bank, niet met elkaar), waarbij je door slim kaarten te spelen probeert steeds meer geld te krijgen. Werkt verrassend leuk.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 16:06 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ruud2009 schreef:
Ik ben momenteel verslingerd aan 7 Wonders: Duel. Deze twee speler variant van 7 Wonders is erg de moeite waard. Je 'draft' kaarten, uit een openliggend aanbod. Hier probeer je meer punten te scoren dan je tegestander terwijl je oplet dat je niet verliest doordat je tegenstander alle kaarten die ze aan een militaire of culturele overwinning kan helpen.

Ik ben net 7 wonders aan het verkopen en mogelijk ga ik deze aanschaffen. Speel toch meestal met 2.
Maar wat springt er voor jou it bij deze?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 16:23 
2. Nations (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
voske4000 schreef:
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar enkele leuke spellen die speelbaar zijn (en vooral ook leuk) met 2 spelers.
Er zijn er genoeg die 2-4/5/6 voorzien zijn, maar zijn meestal niet zo leuk als je daadwerkelijk slechts met 2 bent (Catan bvb. vind ik niet zo schitterend met 2, maar wel zeer goed met 4. We hebben wel het kaartspel voor 2 spelers.)

Zijn er mensen die voorstellen hebben voor goeie bord-/kaart-spellen die leuk zijn met 2 spelers.

P.S.: Zijn er mensen die ervaring hebben met Machiavelli voor 2 spelers en hun beoordeling hierop kunnen geven?


Ligt eraan wat voor type spel je leuk vindt, wat voor tijd mag het kosten, mag het ook zwaarder zijn of juist licht maar je hebt wel gelijk dat veelspelers spellen vaak geen leuke 2 spelers spellen zijn:
Uitzonderingen op die regel (voor mij althans):
- Goa, een biedspel dat werkt met 2 (!), plus soort van Puerto rico achtige invloeden, duurt wel lang
- Caylus, kan mogelijkerwijs wel als gortdroog worden ervaren, met 2 kan het echt een schaakspel worden (deze duurt ook wel lang en heeft direct confrontatie)
- Caverna, schaalt in ieder geval goed van spelersaantallen 2 ~ 5 (6 en 7 moet ik nog een keer meemaken)

Over het algemeen kun je het beste uitkijken naar de zogeheten Kosmos-serie, die hebben een hele lijn aan spellen puur gericht op 2 en vaak niet al te lang en er zijn spellen die ook niet zouden misstaan
- Lost cities, relatief simpel kaartspelletje
- Jambo, goederen (ver)handelen, met kaartjes voor speciale (nar-)acties
- Targi (geen kosmos serie, wel hetzelfde formaat doosje), workerplacement en tableauspel
- Rozenkoning (voor de meer abstractliefhebbers)
- Jaipur (geen Kosmos serie), handmanagement en goederen verhandelen
- Splendor (geen Kosmos serie) kan je ook geen buil aan vallen, goed van 2 tot 4.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 16:28 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
7 Wonders: Duel is inderdaad een goed idee. Het leuke is, dat je twee speciale manieren hebt om te winnen, namelijk via de militaire (rode) kaarten of via de technologie (groene) kaarten. Haalt niemand die doelen, dan ga je gewoon punten tellen. Hierdoor is de dynamiek van het spel erg leuk.

Andere spellen voor 2 die ik zou aanraden:
Star Realms
Agricola 2 spelers

Spellen voor 2-4 spelers die echt wel leuk zijn met 2:
Dominion
Stenen Tijdperk

En misschien Castles of Burgundy, speelt met 2 even goed als met 4 (ik vind het niet geweldig, maar het is erg populair dus wellicht ook wat voor jullie)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 17:01 
7. Caylus Magna Carta (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 109
Woonplaats: Deventer
Je vraagt naar Machiavelli met 2 personen. Voor mij geldt dat Machiavelli juist leuk is met 2 personen. Met meer personen wordt het namelijk ongrijpbaarder en ben je in mijn ogen teveel van het toeval afhankelijk. Met 2 personen is het echt een leuk duel met gedachtenstromen als wat denk ik dat hij denkt dat ik denk dat hij zal doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 23:28 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Pandemie & Robinson Crusoe (en met uitbreiding zo goed als elk coöperatief spel), Splendor, Samurai, Deus, Brieven uit Whitechapel.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 23:51 
7. Babel (2000)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Leuke tweespelers die niet eeuwig duren maar wel heel leuk zijn en de nodige diepgang hebben met simpele regels:
Patchwork
7 wonders duel
Agricola voor twee spelers
Babel
8 minute empire
Hengis
Daxu


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 00:29 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: Roermond
Leuke 2-pers. spellen die nog niet eerder genoemd zijn:

Battlelore (2nd Edition)
GIPF-project (dvonn, gipf, punct, tamsk, tzaar, yinsh, zerts)
Hive


Laatst bijgewerkt door thanquol26 op zo 11 dec 2016, 14:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 08:51 
2. Concordia (2013)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Wij spelen ook vaak met twee. Wij spelen graag:

La Granja
Bora Bora
Targi (puur 2 persoons)
Patchwork
In de voetsporen van Marco Polo
Macao
Terra Mystica durven we ook wel eens met twee spelen.
Agricola (zowel de gewone als de twee speler)
La isla
Vasco Da Gama
...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 12:35 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Wij spelen met 2 graag

Kingsburg
Seasons
Het dorp
Roccoco
Lords of Waterdeep

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015, 09:20 
Uno

Berichten: 1
Istanbul
Splendor
Pandemie
Patchwork


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015, 11:06 
10. The Lord of the Rings: The Card Game (2011)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Wij spelen graag spellen waarbij je elkaar niet perse dwars hoeft te zitten:
Ticket to Ride: Nordic countries
Hacienda

Maar ook echte tweespelerspellen als:
Isis & Osiris
Mr. Jack
Lost Cities

Hierna een paar wat ongebruikelijkere keuzes. Deze spellen zou je vaak niet verwachten dat ze leuk zijn met twee, maar ze spelen veel tactischer met twee dan met 3 of 4 omdat je veel meer je eigen plan kan trekken:

Parfum (tot nu toe slechts op Spiel met zijn 2-en gespeeld, maar daarna wel meteen aangeschaft)
De paleizen van Carrara
Five Tribes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015, 11:31 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Mr. Jack met alle uitbreidingen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 17:47 
Jakkiebak!

Berichten: 65
Woonplaats: Enschede
Dungeon twister (prison) is een leuk strategisch twee speler spel zonder geluk en zeer thematisch en zelfs met miniatures als dat je ding is ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Spellen voor 2 spelers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®