Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 10:33 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Mac-S schreef:
Tja, daarover lopen de meningen uiteen.

Ik vind zelf Caverna teveel op Agricola lijken om ze beide in huis te halen, ik heb dan zelf liever een compleet ander spel.

+3

Ik heb ze daarom allebei niet in huis ;-)

(vind Agricola veel te droog... als familiespel met kinderen van 10-12 jaar duurt t te lang, en met de spellenclub mis ik thematiek plus invloed van de kaarten die je in t begin krijgt.... , wil Caverna wel een keer uitproberen, maar denk dat t daar wel bij blijft)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 10:57 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Caverna en Agricola voelen voor mij inderdaad ook bijna identiek. Persoonlijk vind ik het dwergen, fantasy boer-thema van Caverna wat interessanter dan semi-middeleeuws boeren.

Ook vind ik het wel fijn dat Caverna vrij open-ended is, en dat er vanwege de robijnen meerdere strategieën mogelijk zijn om punten te scoren. Aan de andere kant heeft Caverna een fixed setup, en vind ik het daarom echt hoog tijd voor een expansion voor extra diversiteit.

Het voordeel in mijn ogen aan Agricola is zijn de random kaarten die je aan het begin van het spel krijgt/draft. Die zetten je misschien op rails, maar zorgen er ook voor dat je elk potje iets anders aan het doen bent.

Tis denk ik fundamenteel gezien een een vraag of je zelf de vrijheid wilt hebben om acties te doen naar eigen inzicht (Caverna), of dat je liever binnen door het spel beperkte mogelijkheden het maximale er wilt proberen uit te persen (Agricola).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 22:25 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Okido, het is wel klaar na jullie reacties dat ik het gewoon bij agricola ga houden. Dank jullie wel!

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015, 07:52 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Leuk om bovenstaande te lezen en besloten agricola te houden en niet inruilen voor caverna.

Ik heb de uitbreiding de veenboeren alleen nog niet op tafel gehad. Wat is jullie mening over deze (heb hem wel in huis).
En is er nog een andere uitbreiding die het spel beter maakt en niet alleen langer en meer van hetzelfde.

Mariska


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015, 11:24 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik heb Veenboeren door de jaren heen om uiteenlopende redenen helaas nog maar 2-3 keer op tafel gehad, maar ik vind het een uitstekende uitbreiding! Het geeft je nog meer te doen in het spel (je land vrijmaken voor je het kunt gebruiken, je huis verwarmen) maar geeft je tegelijkertijd extra mogelijkheden door de actiekaarten waar je geen werker voor nodig hebt. En die kaarten maken de afweging voor de startspeler weer moeilijker: ga ik eerst mijn werker hier inzetten of toch eerst voor die actiekaart? Ik zou hem zeker eens proberen! Wel met spelers die bekend zijn met Agricola anders zal het ze duizelen :crazy:

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Agricola familieversie?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, Agricola: familie-editie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®