Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Baby Blues
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 21:14 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
In Baby Blues is elke speler een werknemer in een crèche. Je bent verantwoordelijk voor 5 baby's en het enige dat je moet doen is ze gelukkig houden, maar eenvoudig is dat niet. Je tegenstanders zullen namelijk alles doen om je baby's aan het huilen te brengen. Vuile pampers, gestolen fopspenen en vernielde muziekmobielen zijn maar enkele van de uitdagingen waarmee je geconfronteerd zal worden.

Elke ronde heb je namelijk even de tijd om in het geniep een baby van een tegenspeler nerveus te maken. Enkele suggesties die zeer goed werken zijn het wakker maken van de baby zodat ze zin krijgen in hun flesje, hun fopspeen stelen of dat muziekmobieltje dat een rustig deuntje aan het spelen is in de vernieling werken. Of ja, nog een goede tip. Geef ze een speeltje dat veel lawaai maakt. Zo maken ze direct ook de naburige baby's wakker! De rest van je speelbeurt kan je gebruiken om je eigen baby's gelukkig te houden. Zo zal je ze wel eens een potje babyvoeding moeten geven, een pamper verversen of een kalmerend muziekje opzetten. Zit je even zonder pamper? Geen probleem, vraag er gewoon eentje aan je collega's! Maar dat je hun aangeboden hulp kan vertrouwen is een andere zaak...

Het spel is ontworpen door Jurgen Spreutels die ook het artwork voor zijn rekening heeft genomen. Dit is het eerste spel dat we met Jumping Turtle Games in eigen beheer uitbrengen. Alles is vertrokken naar de printer en dat betekent dat jullie vanaf september de crèche kunnen induiken!

Momenteel loopt er ook een wedstrijd waarmee je een exemplaar kan winnen.
Meer informatie op http://www.jumpingturtlegames.be/babyblues/eenzomervolbabys.php

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2015, 13:14 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Ook op E&E's Spellenmolen kan je een exemplaar winnen, het enige wat je moet doen is een gokje wagen naar het geslacht, geboortedatum, lengte en gewicht van onze baby!

http://www.spellenmolen.be/baby-wedstrijd/

Afbeelding

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 11:36 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Even paar vraagjes aangaande de regels dat ik het goed begrepen heb:

- Eenmaal een baby huilend.... dan krijg je deze niet meer lachend wel ?? (of je moet hiervoor de teddy kaart of zo gaan gebruiken als huisregel...)

- De toeter maakt alleen de baby's naast de baby die de toeter krijgt nerveus toch?

- Wanneer je een kaart trekt bij je tegenstander.... blind kiezen?

- En dan de meest praktische vraag.... hoe leg je de kaarten "op" of "onder" de baby's? Wij deden ze er half onder stoppen.... omdat je op die manier kunt zien dat bijv een luierkaart nodig is.... wanneer je ze zeg maar volledig erop legt dan zie je alleen een stapelte van 3 kaarten.. babykaart, volle luierkaart, nerveuze babykaart...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 11:41 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
EEMBC/Bongo schreef:
Even paar vraagjes aangaande de regels dat ik het goed begrepen heb:

- Eenmaal een baby huilend.... dan krijg je deze niet meer lachend wel ?? (of je moet hiervoor de teddy kaart of zo gaan gebruiken als huisregel...)

- De toeter maakt alleen de baby's naast de baby die de toeter krijgt nerveus toch?

- Wanneer je een kaart trekt bij je tegenstander.... blind kiezen?

- En dan de meest praktische vraag.... hoe leg je de kaarten "op" of "onder" de baby's? Wij deden ze er half onder stoppen.... omdat je op die manier kunt zien dat bijv een luierkaart nodig is.... wanneer je ze zeg maar volledig erop legt dan zie je alleen een stapelte van 3 kaarten.. babykaart, volle luierkaart, nerveuze babykaart...

Klopt allemaal !!
Wij leggen de kaarten er ook half onder anders wordt het te onoverzichtelijk

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 11:44 
spellenclub

Berichten: 328
Woonplaats: Amsterdam
Leuk. Dit spel kwam gisteren bij Amsterdice ook op tafel :-)
Succes !

_________________
Afbeelding

Facebook
Website
BGG guild


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 11:56 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Over dit spel. In eerste instantie was ik wel geïnteresseerd vanwege het leuke en originele thema, maar na een vluchtige blik op de regels had ik het idee dat het wat saboteur was zonder de routes aanleggen.
Op Spiel passeerden we een kwartiertje voor sluitingstijd bij de stand van Jumping Turtle en met het idee dat dit het enige was dat we nog konden spelen met 3 aangeschoven aan een tafel.
Waren wij achteraf blij dat we dat gedaan hadden, was een erg leuk potje. :)
Achteraf hebben we het alledrie gekocht (hé Dirk :) )

Sindsdien nog maar één keer op tafel kunnen leggen, maar ook die speelsessie was goed bevallen.
Wat de uitlegger op Spiel deed - en wat vind ik niet uitdrukkelijk genoeg in de regels staat - is vaak proberen te ruilen met de medespelers en hen (ons...) dan ook proberen te chanteren om een goede kaart te krijgen (ik heb hier een erg venijnige kaart, maar in ruil voor een fopspeel zal ik ze niet bij jou leggen), maar natuurlijk ben je niet verplicht om de gevraagde kaart aan te bieden. :twisted:
Dit zorgt voor de nodige hilarische momenten en tilt dit spel toch net een niveautje hoger dan zomaar wat kaartjes aanleggen.
Voor 12€ kan je hier geen buil aan vallen.

@eembc:
- huilende baby's blijven inderdaad heel het spel huilend, maar de teddybeer zou daar inderdaad bij kunnen helpen als huisregel (maar dan minstens 2 beren leggen ofzo anders zou het spel wel eens wat lang kunnen beginnen duren).
- Een toeter mag je enkel spelen op een huilende baby en maakt inderdaad de baby's links en rechts nerveus, leuk is ook dat dit ook kaarten kunnen zijn van de aangrenzende speler als de huilende baby aan de buitenkant van de rij ligt.
- Wat bedoel je met kaarten trekken? Volgens mij mag je enkel ruilen à la Catan, maar je bent niet verplicht om te geven wat je zegt dat je geeft (in beide richtingen).
- Wij leggen de kaarten er gewoon voluit boven en onder, dan zie je het artwork tenminste nog en zo vaak gebeurt het nu ook weer niet dat er veel kaarten boven elkaar liggen, wel?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 12:07 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ah bedankt!

Nou.. we spelen nog niet met de Teddy's, maar zag even geen andere toepassing als laatste redmiddel. Volgens mij zitten er 4 Teddy kaarten bij.... dus 1 Teddy lijkt me wel voldoende.

Maar dat kaarten trekken was mij niet heel duidelijk.
Wij legden het inderdaad uit als zijnde blind een kaart trekken... maar ruilen a la Catan en je daar niet aan hoeven te houden is een erg leuk spel-element!!!
Dat maakt ie nog leuker... weet alleen niet of mijn dochter van 10 het daar mee eens is... maar daar komen we wel achter ;-)

En die toeter spelen op een al reeds huilende baby was mij onbekend.... dacht dat ik die altijd kon spelen. En dat je op die manier de meest rechtse van een andere (!!) speler ook nerveus maakt had ik zo nog niet begrepen... maar is logisch!

Ik was de spelregels aan het doornemen gisteren en de kinderen hadden geen geduld... wouden aan de slag ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 22:01 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
EEMBC/Bongo schreef:

Even paar vraagjes aangaande de regels dat ik het goed begrepen heb:

- Eenmaal een baby huilend.... dan krijg je deze niet meer lachend wel ?? (of je moet hiervoor de teddy kaart of zo gaan gebruiken als huisregel...)



Klopt, je kan hem niet meer terug gelukkig maken. We hebben bij de prototypes kaarten gehad die dat wel konden (bijvoorbeeld de teddybeer), maar dit rekte het spel onnodig want dit type spel hoort geen uur te duren. Onze suggestie is dus een huilende baby definitief te laten huilen, maar heb je geen problemen met een langer spel gebruik er dan gerust de teddybeer voor (misschien wel niet alle 4)

EEMBC/Bongo schreef:

- De toeter maakt alleen de baby's naast de baby die de toeter krijgt nerveus toch?



Een toeter mag je alleen spelen op een huilende baby (niet vergeten) en dan zijn inderdaad de baby's naast de baby met de toeter nerveus op voorwaarde dat ze al niet nerveus (of huilend waren daarvoor).

EEMBC/Bongo schreef:

- Wanneer je een kaart trekt bij je tegenstander.... blind kiezen?



Op basis van de spelregels moet je nooit kaarten trekken. Je mag ruilen, maar iedereen beslist individueel welke kaart ze weggeven (dat moet niet diegene zijn die je belooft hebt). Trekken moet je dus nooit, tenzij je hiervoor weer de teddybeer wil gebruiken :wink:

EEMBC/Bongo schreef:

- En dan de meest praktische vraag.... hoe leg je de kaarten "op" of "onder" de baby's? Wij deden ze er half onder stoppen.... omdat je op die manier kunt zien dat bijv een luierkaart nodig is.... wanneer je ze zeg maar volledig erop legt dan zie je alleen een stapelte van 3 kaarten.. babykaart, volle luierkaart, nerveuze babykaart...



Enkel de groene papfles en de groene babyvoeding moet je onder de kaarten schuiven, elke ronde iets verder zodat je kan zien hoeveel al gedronken/gegeten is. De andere kaarten leg je er helemaal erboven of helemaal eronder zodat je ze volledig kan zien. Zie als voorbeeld de foto van Amsterdice waar je de muziekmobiel en de toeter boven enkele baby's ziet liggen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Baby Blues
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 22:08 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
The Iced One schreef:
Over dit spel. In eerste instantie was ik wel geïnteresseerd vanwege het leuke en originele thema, maar na een vluchtige blik op de regels had ik het idee dat het wat saboteur was zonder de routes aanleggen.
Op Spiel passeerden we een kwartiertje voor sluitingstijd bij de stand van Jumping Turtle en met het idee dat dit het enige was dat we nog konden spelen met 3 aangeschoven aan een tafel.
Waren wij achteraf blij dat we dat gedaan hadden, was een erg leuk potje. :)
Achteraf hebben we het alledrie gekocht (hé Dirk :) )

Sindsdien nog maar één keer op tafel kunnen leggen, maar ook die speelsessie was goed bevallen.
Wat de uitlegger op Spiel deed - en wat vind ik niet uitdrukkelijk genoeg in de regels staat - is vaak proberen te ruilen met de medespelers en hen (ons...) dan ook proberen te chanteren om een goede kaart te krijgen (ik heb hier een erg venijnige kaart, maar in ruil voor een fopspeel zal ik ze niet bij jou leggen), maar natuurlijk ben je niet verplicht om de gevraagde kaart aan te bieden. :twisted:
Dit zorgt voor de nodige hilarische momenten en tilt dit spel toch net een niveautje hoger dan zomaar wat kaartjes aanleggen.


In elk geval bedankt voor de aankopen en de mooie reclame :D

Ik denk dat je het ook perfect omschrijft. In enkel de spelregels kan je dit spel niet vatten. het is een belevingsspel dat met mensen die met de juiste ingesteldheid aan tafel aanschuiven altijd voor een heleboel plezier zal zorgen. Dat is ook onze motivatie geweest om het uit te brengen. We hebben ontelbare keren gehoord in Essen "Dit is de enige stand waar er gelachen wordt en waar je allemaal mensen ziet die plezier beleven". Door dit compliment alleen al was ons eerste Essen avontuur een absoluut succes. Nu hopen we nog dat dit plezier zich zal verder zetten in de huiskamers en in de spellenclubs :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Baby Blues  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Baby Blues, Jumping Turtle Games, Jurgen Spreutels



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®