Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





82 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 19:00 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Apeldoorn
Ik zie hier en daar wat verschijnen over Pandemic Legacy, waarbij je een soort van scenario's speelt, gebaseerd op pandemie. Klinkt erg goed, een van mijn favo games is Pandemie.

Wie heeft t al gespeeld? Is dit ook de moeite waard als je Pandemie al hebt?

--edit--Misschien goed om geen spoilers te plaatsen? En als je het echt wil, om het dan tussen spoiler tags te plaatsen?


Laatst bijgewerkt door rth83 op ma 16 nov 2015, 20:27, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 19:13 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
rth83 schreef:
Ik zie hier en daar wat verschijnen over Pandemic Legacy, waarbij je een soort van scenario's speelt, gebaseerd op pandemie. Klinkt erg goed, een van mijn favo games is Pandemie.

Wie heeft t al gespeeld? Is dit ook de moeite waard als je Pandemie al hebt?



Niet gespeeld, maar wat ik van een ieder hoor, kan absoluut naast Pandemic.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 19:22 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Het is zeer zeker de moeite waard ook als je pandemie al hebt, het is geweldig!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 19:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
missiloon schreef:
Het is zeer zeker de moeite waard ook als je pandemie al hebt, het is geweldig!


Ik heb mijn recensie-exemplaar van Legacy aan een liefhebber van Pandemie meegegeven. Ik hoor daar verwante reacties.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 21:32 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Apeldoorn
Klinkt goed! Zijn jullie zelf enthousiast over t spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 21:55 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
rth83 schreef:
Klinkt goed! Zijn jullie zelf enthousiast over t spel?


Ja ben ik, ik kan niet wachten om te zien hoe het verder verloopt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 21:59 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik heb Pandemie en alle uitbreidingen en heb ook Pandemie Legacy in huis gehaald. Ik hoop morgen eindelijk het eerste potje te kunnen spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 22:07 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Bartjes! schreef:
Ik heb Pandemie en alle uitbreidingen en heb ook Pandemie Legacy in huis gehaald. Ik hoop morgen eindelijk het eerste potje te kunnen spelen.

Ik denk dat er hier menig speler, vol ongeduld, wachten op je review/bevindingen.
;-)

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 22:10 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
ozymandias schreef:
Bartjes! schreef:
Ik heb Pandemie en alle uitbreidingen en heb ook Pandemie Legacy in huis gehaald. Ik hoop morgen eindelijk het eerste potje te kunnen spelen.

Ik denk dat er hier menig speler, vol ongeduld, wachten op je review/bevindingen.
;-)


Ik zal laten weten wat m'n bevindingen zijn :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2015, 11:11 
8. Terra Mystica (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
ik heb reeds de eerste 5 maanden afgewerkt (1 verliespartij en rest gewonnen). Na twee spellen wist ik het zeker: dit is voor mij het spel van het jaar!

Het verhaal dat in dit spel verweven zit en beetje bij beetje 'verteld' wordt, verheft pandemie tot een hoger niveau. Er zijn twee redenen waarom het niet over mijn hart krijg om dit spel een 10-score te geven:
- gedurende het spel komen er regelmatig nieuwe spelregels en uitzonderingen bij. Dit maakt dat je tijdens het spelen goed moet opletten, een foutje tegen de regels is hier makkelijk gemaakt.
- ik vraag mij af of het nog zo leuk zal zijn om de gewone pandemie nog te spelen nadat Legacy is uitgespeeld. Ik vermoed dat Legacy niet meer speelbaar zal zijn na het uitspelen van de 12 maanden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2015, 13:32 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
jopla schreef:
Ik vermoed dat Legacy niet meer speelbaar zal zijn na het uitspelen van de 12 maanden.


Ik kan er naast zitten, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je na die 12 maanden gewoon kunt blijven spelen; het spel verandert dan alleen niet meer.

Tevens heb ik ergens gelezen dat je dus minimaal 12 keer en maximaal 24 keer kunt spelen en dat het gemiddelde ergens tussen de 16 en 20 keer zit. Kortom; gemiddeld doet een groep zo'n 4 tot 8 maanden twee keer. Jij zit nu zo te lezen nog onder dat gemiddelde; ben benieuwd hoe de tweede helft van het jaar je af gaat :wink: Succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2015, 19:49 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Oh wat is dit spel gaaf! Ken je Pandemie al, dan plemp je het spel zo op tafel en dompel je jezelf snel onder in de spanning van 'niet weten wat het spel je toe gaat werpen'. Ken je het spel niet, dan is het zo 'newbie vriendelijk' dat bovenstaande ook geldt. Gewoon een topper! Kom maar op met seizoen 2, 3, 4......


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2015, 20:21 
4. Airlines Europe (2011)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
Bartjes! schreef:
Ik kan er naast zitten, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je na die 12 maanden gewoon kunt blijven spelen; het spel verandert dan alleen niet meer.


dat zou inderdaad kunnen, maar dan zal het wel een heel ander spel zijn dan waar we mee begonnen zijn. Ik ben benieuwd

Bartjes! schreef:
Tevens heb ik ergens gelezen dat je dus minimaal 12 keer en maximaal 24 keer kunt spelen en dat het gemiddelde ergens tussen de 16 en 20 keer zit. Kortom; gemiddeld doet een groep zo'n 4 tot 8 maanden twee keer. Jij zit nu zo te lezen nog onder dat gemiddelde; ben benieuwd hoe de tweede helft van het jaar je af gaat :wink: Succes!


we hebben ons eerste spel verloren omdat ik nog iets wou bereiken voor we het spel winnend gingen afsluiten en natuurlijk verliezen we dan net :evil: Een andere maand was ik er ook van overtuigd dat we geen kans meer maakten, maar toen zat alles plots heel goed mee met ons :D
We spelen Legacy met z'n tweetjes en ik heb de indruk dat het dan net iets makkelijker is in vergelijking met 4 spelers.
Het spel heeft een aantal mechanismen waarmee het zichzelf balanceerd: verlies je vaak, dan krijg je steeds meer voordelen. Door zoveel spellen te winnen hebben we minder voordelen opgebouwd ivm andere die al vaker verloren. Op termijn zal zich dat gaan wreken vrees ik.. :?

Elke keer ik een maand heb uitgespeeld, kijk ik erna naar de playthrough van The Dice Tower. Heel interessant om te zien hoe een andere groep dit aanpakt en toch tot vrij gelijkaardige resultaten komt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2015, 10:07 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Het is echt een topper!!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2015, 13:37 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Inmiddels hebben we januari en februari doorlopen. Daarbij overigens al direct de eerste verliespartij genoteerd; in ons eerste potje kregen we in de allereerste beurt al direct een epidemiekaart te verwerken mét een uitbraak tot gevolg. Het was dus direct alle hens aan dek. Februari ging ons veel gemakkelijker af, mede omdat de meest penibele situaties geconcentreerd waren in een relatief klein gebied. Daar kon iemand rond blijven lopen om vinger aan de pols te houden, terwijl de rest voort ging met het ontwikkelen van medicijnen.

Wat mij erg aanstaat bij Legacy is het verhalende aspect wat hiermee aan Pandemic is toegevoegd; je komt voor onverwachte wendingen en gebeurtenissen te staan. Dat maakt tevens nieuwsgierig. Ik kijk er nu al weer naar uit wat ons in maart te wachten staat en te zien wat die zwarte doosjes met geheimzinnige inhoud nog meer bevatten... Het is lastig om te stoppen met spelen, omdat je weet dat het verhaal nog niet geëindigd is. Dat is bij de 'gewone' Pandemie natuurlijk wel zo. Wat dat betreft vind ik het een slim concept. Bovendien heb ik het idee dat de prijs van het spel best meevalt; het is toch een hele opgave om dit te produceren, met die 'top secret dossiers', die zwarte doosjes met inhoud, etc.

O ja, met het verscheuren van kaarten had ik tegen de verwachting in weinig moeite :lol:


Laatst bijgewerkt door Bartjes! op za 07 nov 2015, 15:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
82 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemic Legacy (geen spoilers aub!)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Noviomagum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Pandemic Legacy - Seizoen 1



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®