Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016, 22:27 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Wij hebben London en Field of glory the card game en dat zijn spellen die ons erg bevallen. Welke andere Wallace games zijn geschikt (en ook leuk) voor 2 spelers? De man heeft een waslijst aan games.....

Alvast bedankt,

Kim


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016, 23:21 
Veenboer

Berichten: 168
Woonplaats: Heteren
A Few Acres of Snow is alleen voor 2 spelers en echt een aanrader (de enige lichte "wargame" die ik kon met mijn vriendin spelen). Op yucata.de kun je het ook online spelen:
http://www.yucata.de/en/GameInfo/FewAcresOfSnow


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2016, 22:05 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Maciek schreef:
A Few Acres of Snow is alleen voor 2 spelers en echt een aanrader (de enige lichte "wargame" die ik kon met mijn vriendin spelen). Op yucata.de kun je het ook online spelen:
http://www.yucata.de/en/GameInfo/FewAcresOfSnow


Ga ik zeker checken! Bedankt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2016, 23:55 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb de kickstarter versie van moongha invaders met 2p. Spel erbij. Ook is er een speciaal age of industry bord op bgg voor 2p.


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 12:29 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Brass de 2 speler variant die via BGG te vinden is is ook HEEL goed speelbaar.

En met meer spelers is het natuurlijk 1 van de beste spellen ooit (kom er maar in dat het bord lelijk is etc.... maar de BGG ranking geeft t al aan!)

Ik vind de Age of Steam map voor 2 spelers niet heel geslaagd, maar misschien dat andere mensen hier een andere mening over hebben (er zijn meerdere maps geloof ik).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 12:40 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
larsje86 schreef:
...(kom er maar in dat het bord lelijk is etc.... maar de BGG ranking geeft t al aan!)


Ja :lol:, welk spel van Wallace is eigenlijk niet lelijk :P? Ik heb deze nog niet gevonden, haha.

Nu vond ik Brass ook niet leuk eigenlijk bij mijn eerste play (veel te vaag, stroef en alles leek nogal pointless). Men zou kunnen redeneren het een tweede kans te geven, maar met het enorme aanbod aan bordspellen tegenwoordig, moet een spel me wel (op zijn minst enigszins) aanspreken tijdens de eerste play. Zo niet, dan ga ik een volgende keer toch echt voor een ander :). Overigens speelden we het met 3 en we zijn toch allemaal spelers die met gemak spellen van het kaliber Terra Mystica spelen, dus te hoog gegrepen kan het niet geweest zijn :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 13:26 
Veenboer

Berichten: 168
Woonplaats: Heteren
maxitaxi777 schreef:
larsje86 schreef:
...(kom er maar in dat het bord lelijk is etc.... maar de BGG ranking geeft t al aan!)


Ja :lol:, welk spel van Wallace is eigenlijk niet lelijk :P? Ik heb deze nog niet gevonden, haha.

Nu vond ik Brass ook niet leuk eigenlijk bij mijn eerste play (veel te vaag, stroef en alles leek nogal pointless). Men zou kunnen redeneren het een tweede kans te geven, maar met het enorme aanbod aan bordspellen tegenwoordig, moet een spel me wel (op zijn minst enigszins) aanspreken tijdens de eerste play. Zo niet, dan ga ik een volgende keer toch echt voor een ander :). Overigens speelden we het met 3 en we zijn toch allemaal spelers die met gemak spellen van het kaliber Terra Mystica spelen, dus te hoog gegrepen kan het niet geweest zijn :P.


Ik heb ook beide gespeeld en vond Terra Mystica toch wel simpler dan Brass. Ja, in beide heb je veel tactische keuzes en alles lijkt net zo ingewikkeld maar volgens mij heeft TM toch ietjes minder diepte qua plannen. Ik had juist meer dan één potje nodig in Brass om het spel volledig te waarderen en de economische model en al de afhankelijkheden beter te snappen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 13:39 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Maciek schreef:
maxitaxi777 schreef:
larsje86 schreef:
...(kom er maar in dat het bord lelijk is etc.... maar de BGG ranking geeft t al aan!)


Ja :lol:, welk spel van Wallace is eigenlijk niet lelijk :P? Ik heb deze nog niet gevonden, haha.

Nu vond ik Brass ook niet leuk eigenlijk bij mijn eerste play (veel te vaag, stroef en alles leek nogal pointless). Men zou kunnen redeneren het een tweede kans te geven, maar met het enorme aanbod aan bordspellen tegenwoordig, moet een spel me wel (op zijn minst enigszins) aanspreken tijdens de eerste play. Zo niet, dan ga ik een volgende keer toch echt voor een ander :). Overigens speelden we het met 3 en we zijn toch allemaal spelers die met gemak spellen van het kaliber Terra Mystica spelen, dus te hoog gegrepen kan het niet geweest zijn :P.


Ik heb ook beide gespeeld en vond Terra Mystica toch wel simpler dan Brass. Ja, in beide heb je veel tactische keuzes en alles lijkt net zo ingewikkeld maar volgens mij heeft TM toch ietjes minder diepte qua plannen. Ik had juist meer dan één potje nodig in Brass om het spel volledig te waarderen en de economische model en al de afhankelijkheden beter te snappen.


Oké, ik noemde eigenlijk Terra Mystica even als voorbeeld omdat sommigen hier moeite mee hebben van wat ik weet :P. Het waren misschien vooral de spelregels van Brass die het spel voor ons alle drie de das om deden. Van Terra Mystica zijn deze bijvoorbeeld wel vrij duidelijk opgesteld en geschreven naar mijn mening. Zoals gezegd sta ik an sich niet negatief tegenover een spel een tweede kans geven, maar het komt er simpelweg niet van na een eerste negatieve ervaring :(, met zoveel goeds op de markt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 14:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Zoals gezegd sta ik an sich niet negatief tegenover een spel een tweede kans geven, maar het komt er simpelweg niet van na een eerste negatieve ervaring :(, met zoveel goeds op de markt.


Jammer dat het wel klikt met goed, maar nog niet met uitmuntend. :wink:

Ik vond London lekker wegspelen met twee. Volgens mij staan er op BGG een paar varianten voor twee spelers. Edit: ik ben kippig :oops:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 14:23 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Het merendeel is hier al genoemd.

London vond ik erg goed met 2 spelers. A Few Acres of Snow is puur voor twee spelers en vond ik erg goed. Mythotopia en A Study in Emerald (2nd Edition) vond ik beiden aardig met twee spelers, maar komen beter tot hun recht met 3+ spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 17:55 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Bedankt voor de tips, iedereen.

Brass staat in onze lokale spellenwinkel afgeprijsd, dus dat zou ik eens kunnen checken. Nu heb ik ook al zitten lonken naar Terra Mystica, maar dat lijkt me - alhoewel het zo hoog staat op bgg - toch een wat droge optimaliseringsoefening? Of ben ik mis?

London is leuk omdat het thema er wel door komt met de metrostations en de gebouwen.... Bij Terra Mystica zie ik dat niet zo dadelijk.

A Few Acres zie ik wel zitten.... :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 20:07 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ma1ze schreef:
Bedankt voor de tips, iedereen.

Brass staat in onze lokale spellenwinkel afgeprijsd, dus dat zou ik eens kunnen checken. Nu heb ik ook al zitten lonken naar Terra Mystica, maar dat lijkt me - alhoewel het zo hoog staat op bgg - toch een wat droge optimaliseringsoefening? Of ben ik mis?

London is leuk omdat het thema er wel door komt met de metrostations en de gebouwen.... Bij Terra Mystica zie ik dat niet zo dadelijk.

A Few Acres zie ik wel zitten.... :thumbup:


Terra mystica met twee is niks aan. Age of steam zijn paar mappen wel aardig heb er ooit zelf voor eigen gebruik een paar 'na gemaakt' van de door ted alspach (bezier games) gemaakte 2p. borden.


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2016, 20:09 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Zoals gezegd sta ik an sich niet negatief tegenover een spel een tweede kans geven, maar het komt er simpelweg niet van na een eerste negatieve ervaring :(, met zoveel goeds op de markt.


Jammer dat het wel klikt met goed, maar nog niet met uitmuntend. :wink:

Ik vond London lekker wegspelen met twee. Volgens mij staan er op BGG een paar varianten voor twee spelers. Edit: ik ben kippig :oops:


Klopt! De 2p. Variant raad aan een derde kleur (AI) te gebruiken die ook gebouwen op het bord bouwt hierdoor speelt het spel iets vlotter (wat ik mij ervan herinner).


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016, 01:40 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Steam is een van zijn betere spellen, maar pas interessant voor 3 of meer spelers, tenzij je ook de 'expansion maps' erbij koopt.

In elke expansion map zitten 3 kaarten, waarvan altijd minstens 1 die speciaal (of ook) voor 2 spelers is. In expansion map 1 zit Belgie & Luxemburg, in expansion map 2 zit China (2-4 spelers) en expansion map 3 heeft er twee: Singapore en Hokkaido (kleinere map van Japan). Allebei goed te doen met 2, en daarmee de aanrader uitbreidingsmap voor 2 personen.

De 4e uitbreiding heb ik niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Verder vind ik London met 2 ook prima, naast A few Acres of Snow, Gettysburg en Waterloo. Mythotopia heb ik nog niet met 2 gedaan, en ook van Moongha Invaders moet ik de 2 persoons versie nog proberen (ook al heb ik speciaal daarvoor de nieuwe versie gekocht, omdat de meerpersoons zo leuk is)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016, 14:17 
Jakkiebak!

Berichten: 67
Woonplaats: Dordrecht
En heb je In Flanders Field al geprobeerd? Ook met 2-personen een aardig spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Martin Wallace spellen voor 2 spelers.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers, Martin Wallace



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®