Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Caverna: 2 vraagjes
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 12:53 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Nukerke
Ik ben onlangs gestart met het lezen van de spelregels van Caverna.

Daarbij zijn er voor mij 2 onduidelijkheden...

1) Als je kiest voor de actie grot inrichten... Mag je dan ook voor een woning kiezen?
Het is maar dat je de keuze hebt bij sommige acties uit: een grot inrichten en bij een andere actie: een grot inrichten met een woning. Ik veronderstel dat je bij de actie: een grot inrichten je mag kiezen uit een inrichtingstegel en een woning en dat je bij de actie: een grot inrichten met een woning je enkel kan kiezen uit een woning en dus geen andere inrichtingstegel...

2) Vanaf een bepaalde ronde moet je fiches omdraaien ivm de oogstfase.

Als je een rode vraagfiche omdraait en je komt in situatie 2 terecht: nl: "in plaats van oogstfase 1 vw per dwerg afgeven": wil dit dus zeggen dat er geen akker en voortplantingsfase is?

als je dan in situatie 3 komt: van akker of voortplantingsfase afzien: wil dit dus zeggen dat er wel een voedingsfase is en dan moet je zelf beslissen of er een akker of een voortplantingsfase komt?

Het zou tof zijn mocht iemand me kunnen helpen.


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 18 jan 2016, 18:38, in totaal 1 keer bewerkt.
aanpassing titel


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 2 vraagjes
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 16:27 
5. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
liebhen schreef:
Ik ben onlangs gestart met het lezen van de spelregels van Caverna.

Daarbij zijn er voor mij 2 onduidelijkheden...

1) Als je kiest voor de actie grot inrichten... Mag je dan ook voor een woning kiezen?
Het is maar dat je de keuze hebt bij sommige acties uit: een grot inrichten en bij een andere actie: een grot inrichten met een woning. Ik veronderstel dat je bij de actie: een grot inrichten je mag kiezen uit een inrichtingstegel en een woning en dat je bij de actie: een grot inrichten met een woning je enkel kan kiezen uit een woning en dus geen andere inrichtingstegel...

2) Vanaf een bepaalde ronde moet je fiches omdraaien ivm de oogstfase.

Als je een rode vraagfiche omdraait en je komt in situatie 2 terecht: nl: "in plaats van oogstfase 1 vw per dwerg afgeven": wil dit dus zeggen dat er geen akker en voortplantingsfase is?

als je dan in situatie 3 komt: van akker of voortplantingsfase afzien: wil dit dus zeggen dat er wel een voedingsfase is en dan moet je zelf beslissen of er een akker of een voortplantingsfase komt?

Het zou tof zijn mocht iemand me kunnen helpen.


1) Met 'grot inrichten' alles, met 'grot inrichten met een woning' alleen woningen.

2) Correct, eigenlijk vergelijkbaar wat normaliter na ronde 3 (of 4, ik heb de regels niet voorhanden) ook gebeurt alleen 1 VW ophoesten per dwergfiche, dus geen akkerfase en voortplantingsfase
[update] Ja, nu ik de handleiding heb, staat dit in de handleiding (NL-versie) op pagina 9 en 10. Hetzelfde als ronde 3, maar 1 VW per dwergfiche en geen akker- en voortplantingsfase.

3) Ja, je moet kiezen, maar volgens mij ben ik geen situatie tegengekomen waar het puntentechnisch een verschil maakte. Misschien als je een specifieke grottegel hebt dat het dan wel kan schelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Caverna: 2 vraagjes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

999 Games, Caverna



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®