Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 10:26 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen


Citaat:
Asmodee neemt Bergsala Enigma over en versterkt daarmee haar marktpositie in Europa


Guyancourt (Frankrijk); Kopenhagen (Denemarken); 27 januari 2016 – De Asmodee Groep kondigt vandaag officieel de overname van Bergsala Enigma aan. Bergsala Enigma is een toonaangevende distributeur van bordspellen en kaartspellen in Scandinavië en Nederland. Het bedrijf zal vanaf nu opereren onder de oorspronkelijke naam, Enigma Distribution.

Enigma Distribution Benelux is opgericht in 2011 en brengt gezelschapsspellen en ruilkaartspellen (Pokémon, Magic: The Gathering, Yu-Gi-Oh!, Panini portefeuille) op de markt en is daarnaast de distributeur van Fantasy Flight Games, dat tevens deel uitmaakt van de Asmodee Groep.

De synergie tussen de producten van Asmodee en de distributieactiviteiten van Enigma Distribution in Scandinavië en Nederland is een geweldige kans om nieuwe spellen van de Asmodee Groep en alle Asmodee partners op de Scandinavische en Nederlandse markt te brengen.

Dankzij de overname krijgt Asmodee toegang tot twee van de belangrijkste spellenmarkten in Europa.

“We zijn ontzettend blij dat we door de samenwerking met Enigma Distribution onze positie op de Scandinavische en Nederlandse markt kunnen versterken. We zijn ervan overtuigd dat onze gezamenlijke portefeuille en operationele efficiëntie onze gezelschapsspellen en die van onze partners naar een hoger niveau zullen tillen.” aldus Stéphane Carville, CEO van de Asmodee groep.

“We zijn er trots op deel uit te gaan maken van de Asmodee Groep, waarmee we een gezamenlijke visie delen. Als onderdeel van de Asmodee Groep zullen we ons assortiment bord- en kaartspellen kunnen versterken en prachtige spellen en merken kunnen brengen, waardoor we in staat zijn de beste spellen uit de hobby markt beschikbaar te maken voor een zo groot mogelijk publiek.” aldus Marjolein Lubberman, CEO van Enigma Distribution Benelux.

Over Asmodee
Asmodee Groep is een toonaangevende internationale spellenuitgever en distributeur met activiteiten in Europa, Noord-Amerika en China. De bekendste titels van Asmodee, zowel gepubliceerd of gedistribueerd namens belangrijke partner uitgevers, zijn onder andere Catan, Ticket to Ride, Splendor, Dobble/Spot it!, Star Wars: X-Wing, 7 Wonders, Dixit, Takenoko, Abyss, Timeline, Jungle Speed en The Werewolves of Miller’s Hollow. In sommige Europese landen verzorgt Asmodee tevens de distributie van ruilkaartspellen zoals Pokémon, Magic & Yu-Gi-Oh!. Het hoofdkantoor van Asmodee is gevestigd in Guyancourt, Frankrijk.

Over Enigma Distribution
Enigma Distribution is opgericht in 2004 en is een toonaangevende distributeur van
gezelschapsspellen en ruilkaartspellen (Pokémon, Magic, Yu-Gi-Oh!, Panini) in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland met een Benelux kantoor voor de Nederlandstalige markt in Helmond, Nederland. Het hoofdkantoor van Enigma Distribution is gevestigd in Kopenhagen, Denemarken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 12:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Vorig jaar Days of Wonder overgenomen, nu weer een uitgeverij. Ze staan zeker niet stil bij Asmodee. Hopelijk leidt dit niet tot grote veranderingen. Ik weet dat er vanuit de Memoir'44 (oorspronkelijk van DOW) community zorgen zijn hoe het nu verder gaat met service en continuïteit wat betreft het uitgeven van het spel.
Niet dat hier concrete aanwijzingen voor zijn, maar vooral omdat Days of Wonder altijd een uitstekende kwaliteit en service aanbood.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 12:40 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
ik vind het toch ook wel jammer dat grote bedrijven als Asmodee steeds meer controle nemen over de markt. Heeft voordelen maar zeker ook nadelen ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 12:44 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
Ik kan niet anders dan nieuwsgierig te zijn hoe dit zich gaat ontwikkelen....
:think:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 12:48 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2902
Woonplaats: Noord-Brabant
Dat klopt, dan zijn de grootste nu toch 999Games, White Goblin, Asmodee, Tactic games en Queen games. Daarna volgt volgens mij een gat. Ik hoop niet dat het monopolistisch gaat worden. Dan zouden een hoop spellen wellicht niet meer de Nederlands markt (of vertaling) gaan halen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 12:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Ontwikkeling gebeurd in elke branche en nu ook in de spellen wereld.
De grote vissen worden opgegeten door nog grotere vissen.....

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 13:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Dat klopt, dan zijn de grootste nu toch 999Games, White Goblin, Asmodee, Tactic games en Queen games. Daarna volgt volgens mij een gat. Ik hoop niet dat het monopolistisch gaat worden. Dan zouden een hoop spellen wellicht niet meer de Nederlands markt (of vertaling) gaan halen.


Ravensburger komt in jouw boekje pas na het 'gat'? :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 13:55 
3. Witness (2014)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
En nu wachten op het moment dat Asmodee in het vizier komt van Hasbro (die commercieel gezien ook nog voor dat gat komen). Er beweegt heel wat.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 16:00 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2902
Woonplaats: Noord-Brabant
@ Erwin... Ja, inderdaad... Noem mij een titel die na Puerto Rico nog interessant is geweest voor de veelspeler. Oké, Can't Stop misschien al is dat een familiespel.

Ravensburger en Jumbo zijn meer gericht op families- en kinderspellen (veel gelukspellen) die je in de plaatselijke speelgoedwinkel liggen. Niet waar de gemiddelde veelspeler zijn spellen inkopen doet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 16:12 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
WTULTC schreef:
Noem mij een titel die na Puerto Rico nog interessant is geweest voor de veelspeler.


Een hele rits alea's :mrgreen: En nog wel meer. Asara, Arkadia, San Juan, Indigo, Seeland, Australia, ...

999, WGG, Ravensburger, allemaal gooien ze een hele berg familie- / kinder- / gezinsspellen op de markt. En terecht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 16:20 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
WTULTC schreef:
Dat klopt, dan zijn de grootste nu toch 999Games, White Goblin, Asmodee, Tactic games en Queen games. Daarna volgt volgens mij een gat. Ik hoop niet dat het monopolistisch gaat worden. Dan zouden een hoop spellen wellicht niet meer de Nederlands markt (of vertaling) gaan halen.

Asmodee is vermoed ik toch wel groter dan de anderen die je noemt. Misschien niet op de Nederlandse markt, maar wel internationaal. Ze hebben ook nog FFG overgenomen.

Citaat:
@ Erwin... Ja, inderdaad... Noem mij een titel die na Puerto Rico nog interessant is geweest voor de veelspeler. Oké, Can't Stop misschien al is dat een familiespel.

Castles of Burgundy

Citaat:
Ravensburger en Jumbo zijn meer gericht op families- en kinderspellen (veel gelukspellen) die je in de plaatselijke speelgoedwinkel liggen. Niet waar de gemiddelde veelspeler zijn spellen inkopen doet.

True.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 17:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
@ Erwin... Ja, inderdaad... Noem mij een titel die na Puerto Rico nog interessant is geweest voor de veelspeler. Oké, Can't Stop misschien al is dat een familiespel.

Ravensburger en Jumbo zijn meer gericht op families- en kinderspellen (veel gelukspellen) die je in de plaatselijke speelgoedwinkel liggen. Niet waar de gemiddelde veelspeler zijn spellen inkopen doet.


Oké, jij deelt in op jouw voorkeur, niet op de feitelijke situatie. Ieder zijn dingetje, hoe vreemd ook. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Asmodee neemt Bergsala Enigma over  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Asmodee, Bergsala Enigma



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®