Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 11:10 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Na mijn ervaringen met de eerste twee spellen uit de trilogie (Ruhrschifffahrt twee keer gespeeld, Kohle & Kolonie na het lezen van de regels tot de vergetelheid veroordeeld) had ik deel drie eigenlijk bij voorbaat afgeserveerd, maar op basis van de uiteenzetting van Erwin is het wellicht toch in ieder geval nog een blik waard.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 19:47 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ugur schreef:
Na mijn ervaringen met de eerste twee spellen uit de trilogie (Ruhrschifffahrt twee keer gespeeld, Kohle & Kolonie na het lezen van de regels tot de vergetelheid veroordeeld) had ik deel drie eigenlijk bij voorbaat afgeserveerd, maar op basis van de uiteenzetting van Erwin is het wellicht toch in ieder geval nog een blik waard.

Ik vond Ruhrschiffahrt en Kohle & Kolonie meer dan oké. Spijtig dat ze inderdaad niet genoeg op tafel komen, cult of the new probleem, maar als deze zo goed is als zijn voorgangers wil ik hem zeker eens gespeeld hebben

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2016, 16:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Ik heb vanmiddag voor het eerst de Nederlandstalige spelregels van Haspelknecht gelezen. De taalfouten zijn verdomd storend. Prutswerk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2016, 23:22 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Erwin schreef:
Ik heb vanmiddag voor het eerst de Nederlandstalige spelregels van Haspelknecht gelezen. De taalfouten zijn verdomd storend. Prutswerk!


Ik moet deze mening ook delen, erg verwarrend. Wat ik mij herinner is dat er wordt gesproken over de eerst en een tweede half jaar. Het spel bestaat uit 3 jaren. Ik vond dit erg slecht vertaald/verwoord.

In het Engels wordt er gesproken letterlijk over einde van jaar 1 en jaar 2 (even vrij vertaald)

Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2016, 23:28 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
finalstruggle schreef:
Ik moet deze mening ook delen, erg verwarrend. Wat ik mij herinner is dat er wordt gesproken over de eerst en een tweede half jaar. Het spel bestaat uit 3 jaren. Ik vond dit erg slecht vertaald/verwoord.

In het Engels wordt er gesproken letterlijk over einde van jaar 1 en jaar 2 (even vrij vertaald)


Naast de taalfouten staan er inderdaad ook een paar regelfouten in de Nederlandstalige handleiding.

In jouw voorbeeld hebben ze het over de eerste en de tweede helft van het spel. Erg vreemd bij een spel dat uit drie rondes bestaat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2016, 23:32 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Erwin schreef:
finalstruggle schreef:
Ik moet deze mening ook delen, erg verwarrend. Wat ik mij herinner is dat er wordt gesproken over de eerst en een tweede half jaar. Het spel bestaat uit 3 jaren. Ik vond dit erg slecht vertaald/verwoord.

In het Engels wordt er gesproken letterlijk over einde van jaar 1 en jaar 2 (even vrij vertaald)


Naast de taalfouten staan er inderdaad ook een paar regelfouten in de Nederlandstalige handleiding.

In jouw voorbeeld hebben ze het over de eerste en de tweede helft van het spel. Erg vreemd bij een spel dat uit drie rondes bestaat.


Ja klopt kon het me even niet meer herinneren hoe het nu verkeerd werd beschreven! Het zou fijn zijn als de regels herschreven worden en als pdf worden gedeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jan 2016, 23:40 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
FinalStruggle,

Als jij daar mee zou willen helpen dan moedig ik dat alleen maar aan. Stuur me anders even een PM.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2016, 17:29 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
16 Feet Pauly schreef:
FinalStruggle,

Als jij daar mee zou willen helpen dan moedig ik dat alleen maar aan. Stuur me anders even een PM.


Hi Paul,

Mijn Engels en Nederlands grammatica is te slecht om regels te schrijven dan krijg je nog net geen Google translate kwaliteit.


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - 10 Jaar Quined: Haspelknecht, Xanadú en meer  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Carson City, Haspelknecht, Javier Velázquez, Masterprint, Quined Games, Thomas Spitzer, Xanadú



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®