Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2016, 21:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Duitse uitgever Queen Games heeft voor het voorjaar van 2016 een handvol nieuwe spellen aangekondigd. In tegenstelling tot voorgaande jaren worden er geen Nederlandstalige spelregels meer meegeleverd. Ik heb Queen Games gevraagd of de Nederlandstalige regels als download op de website zullen verschijnen. Dit is inderdaad de bedoeling, maar men wist nog niet te melden wanneer.

Afbeelding Bij het dobbelspel Risky Adventure controleert iedere speler drie avonturiers die met verschillende combinaties van dobbelstenen nieuwe uitrustingstukken bemachtigen en artefacten en mysterieuze locaties proberen te ontdekken. Je moet eerst jouw avonturiers inzetten en daarna hopelijk de juiste combinaties dobbelen. Risky Adventure is bedoeld voor 2-4 spelers vanaf 8 jaar en heeft een speelduur van ong. 45 minuten. Het spel wordt in de loop van april uitgebracht. [info]

Afbeelding London Markets is een bewerkte heruitgave van Michael Schacht’s bordspel Dschunke. Het spel speelt zich nu af in Londen in de 19e eeuw. Naast de setting is ook het spelsysteem op onderdelen aangepast. De positie van rondtrekkende handelaren bepaalt waar jij welke acties kunt doen. De kracht van jouw acties hangt af van zichtbare goederenkratten in jouw kleur. Met de acties mag je nieuwe kratten plaatsen, verdien je geld of bemachtig je de goederenkaartjes waarmee je in een veiling op verkooprechten kunt bieden. Het is uiteindelijk de bedoeling om de meeste centen te verdienen. London Markets is bedoeld voor 3-4 spelers vanaf 10 jaar en heeft een speelduur van ong. 60 minuten. Het spel is eind maart verschenen. [info]

Afbeelding In het bordspel World Monuments werken de spelers gezamenlijk aan de bouw van een indrukwekkend monument. Je kiest elk spel één van vier monumenten: het Capitol in Washington, de Notre Dame in Parijs, de San Pietro in Rome of de Taj Mahal in Agra. Het draait niet alleen om samenwerken, slechts één van de spelers zal de meeste punten weten te verdienen. World Monuments is bedoeld voor 2-4 spelers vanaf 8 jaar en heeft een speelduur van ong. 45 minuten. Het spel is eind maart verschenen. [[urlhttps://www.kickstarter.com/projects/1016374822/world-monuments/description]info[/url]]

Afbeelding Mächtige Monster is een semi-coöperatief kaartspel, waarbij de spelers in de huid van orks, draken en andere creaturen kruipen om de schatkamer van de koning te plunderen. De jacht naar de schat en het ontwijken van de koninklijke wachters vraagt om samenwerking, bij het verdelen van de buit viert ouderwets egoïsme hoogtij. Mächtige Monster is bedoeld voor 3-6 spelers vanaf 8 jaar en heeft een speelduur van ong. 30 minuten. Het spel wordt in de loop van april uitgebracht. [info]

Afbeelding In het kinderspel Geisterburg vliegen de spelers om de beurt met een spook door het kasteel. Dan moet je een masker dragen en een magneetstaaf blind door het kasteel bewegen. De medespelers geven je aanwijzingen waarmee je de magische voorwerpen kunt vinden, maar je kunt ook vijandige spoken ontmoeten. Ondertussen vliegt de tijd voorbij. Geisterburg is bedoeld voor 2-4 spelers vanaf 6 jaar en heeft een speelduur van ong. 20 minuten. Het spel wordt in de loop van april uitgebracht. [info]

Afbeelding In het kinderspel Super-Vampire heeft een booswicht de grafkelder gevuld met knoflookbollen. De spelers moeten de knollen voor de zonsopkomst zien te verwijderen. Super-Vampire is bedoeld voor 2-4 spelers vanaf 6 jaar en heeft een speelduur van ong. 20 minuten. Het spel wordt in de loop van april uitgebracht. [info]

Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/04/10/queen-g ... jaar-2016/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2016, 12:10 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Het is heel jammer dat heel veel informatie over spellen van Queen Games niet meer te vinden is op hun site(s).
Zowel op queen-games.de als op queen-games.com vind je bijvoorbeeld helemaal niets meer over het spel Queen's Architect. Het wordt wel genoemd in de lijst "Spiele A-Z" maar is daar niet aanklikbaar. Daardoor kun je niet meer zien wat het spel inhoudt en ook de Duitse en/of Engelse spelregels niet meer vinden (ook niet bij Service & Support --> Downloads).
En zo zijn er veel meer spellen.

En als ik een mail stuur naar een van de op de site genoemde medewerkers of naar info<at>queen-games.de krijg ik nooit een antwoord en/of een ontvangstbevestiging.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2016, 12:46 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Afgaande op de eerste globale beschrijvingen klinkt London Markets mij het meest interessant in de oren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 apr 2016, 16:43 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 2
Woonplaats: Antwerpen
Queen Games stelt hoe langer hoe meer teleur: gebrekkige communicatie, mishaps met hun medewerkers, vertragingen op de Kickstarters... Ik ben in ieder geval gestopt met Queen Games spellen in huis te halen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 apr 2016, 16:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Jevcamp schreef:
Ik ben in ieder geval gestopt met Queen Games spellen in huis te halen.


Zonde, mis je veel leuke (en perfect verzorgde) spellen naar mijn mening!

Het gaat op KS zeker niet altijd correct bij Queen Games, daar praat ik niets van goed en ze zouden veel kunnen leren van andere KS-campagnes. Mijn ervaring is wel dat de KS-campagnes die het best gerund worden, vaak van kleine uitgevers zijn. Queen Games is een groot bedrijf en heeft meer te doen dan alleen de focus leggen op een KS, wat kleine uitgevers wel doen.

Mijn tip; koop niet meer bij ze via KS maar gebruik andere kanalen, met de spellen zelf is zowel in speelplezier als productiekwaliteit namelijk niets mis :thumbup:.

Edit: Kan haast geen toeval zijn :lol:, zojuist bericht gekregen dat 'Heroes Gold' (of met de nieuwe naam volgens mij 'Mighty Monsters') verstuurd is naar Europese backers en dat half april terwijl mei de voorspelde leverdatum was :thumbup:. Wat ik daar nog aan wil toevoegen; er zijn zoveel KS-campagnes die vertraging oplopen, zelfs deze waar de communicatie wel perfect in orde is. Zoiets heeft het bedrijf dat de KS-campagne runt tenslotte ook niet in de hand, ligt vaak ook aan hun leverancier ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Queen Games voorjaar 2016  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Geisterburg, London Markets, Michael Schacht, Mächtige Monster, Queen Games, Risky Adventure, Super-Vampire, World Monuments



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®