Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2016, 17:59 
Uitgever

Berichten: 227
Woonplaats: Maastricht
De crowdfund voor *FIT THE WORD!* is zojuist begonnen!

Zie https://www.kickstarter.com/projects/cwali/fit-the-word

Bekijk de info en filmpjes. Het sessies-filmpje is voor Nederlandse kijkers goed te volgen!

Alle hulp is extra welkom, want het zal een "risky" kickstart-campagne zijn met een "niet-gamers-spel".
Maar vergis je niet in de "simpele look", het spel is bijzonder interessant.
Bijlage:
De bijlage crowdfunner_box jpg.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage ks_game_setupjpg.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage ks_animation_3 complete 2.gif is niet langer beschikbaar.

Er zijn ook nog Factory Funner spellen verkrijgbaar als add-on.
(bijna) Alle backers hebben dat spel inmiddels ontvangen. Er is nog wat over. :)
Bijlage:
De bijlage ks_rewards.jpg is niet langer beschikbaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2016, 22:29 
Uitgever

Berichten: 227
Woonplaats: Maastricht
Ik schreef "risky", maar het is wel erg risky. ;) Aan de statistieken is te zien dat er simpelweg "niemand" naar klikt zodra men ziet dat het een taalspel is. Het cover-plaatje ziet er uit als party-spel, wat ook nog de indruk kan geven dat het spel 'silly' is en dat werkt op KS ook slecht. Dat hadden we met andere cover kunnen voorkomen, maar dit spel blijft "risky".

Er is inmiddels een interessante online versie gemaakt op http://fit-the-word.com
Free-play met tijd-limitering zoals je van andere apps wel kent.
We hebben spelers nodig voor de "start-up" (voor genoeg combies-variatie). Maak de beste combies waarvan je denkt dat de meeste mensen de links ook zien/aanvoelen/begrijpen/beredeneren/(her)kennen.

Veel verbetering zijn mogelijk, laat me je suggesties weten! Veel ideeën al voor die site, maar we willen nu al de mogelijkheid geven het te spelen.
Bijna 200 en 300 Zin en Woord kaarten. Er zijn nu vast wat minder bruikbare kaarten en dubbele of overlappende. Misschien kom je met nieuwe ideeën voor Zin en Woord kaarten. Laat me weten!

Ieder speelt met/tegen elkaar, maar je hoeft niet gezamenlijk online te zijn. Hoe dat werkt merk je als je het uitprobeert en de instructie pop-ups ziet. Laat me weten als dingen onduidelijk zijn!

(Binnenkort (1 Mei) is het ook een (Android) App.)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016, 08:59 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Ik zag dat The Dice Tower er aandacht aan besteedde - wat zag je in je statistieken direct daarna?

Iets voor (taal) onderwijs als niche?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016, 09:56 
Uitgever

Berichten: 227
Woonplaats: Maastricht
mazinho schreef:
Ik zag dat The Dice Tower er aandacht aan besteedde

Dat heb ik niet gezien. Het heeft ook in de crowdfund-berichten gestaan waarvandaan ik bij eerdere crowdfunds een boost aan bezoekers zag, maar deze link slaat men blijkbaar daar ook over. Bij Typo-2D paar jaar terug had ik ook wel gezien dat op spellensites niemand naar een taalspel kijkt (en het later in Essen-stand vrijwel alleen toevallige bezoekers trok), maar daaraan deden toch zo'n 300 backers mee op Spieleschmiede. Dat gaf toch hoop. Maar op die site staan de hele maand maar een paar projecten, continu in beeld, dat werkt wel anders. Typo, ook een taalspel, is tot nog toe m'n meest verkochte spel. Was eerst ook geen succes, bij de Essen-release. Dat is ook een reden om voor dit spel te gaan. Een slechte start is wel vaker een goed teken geweest bij (mijn) spellen. We zullen zien waar dit weer toe leidt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016, 10:33 
Uitgever

Berichten: 227
Woonplaats: Maastricht
Er was een error bij het "indrukken van de start-knop" voor het online-spel: Je hebt wellicht geen of herhalende of onzinpuzzles gehad. Nu werkt het wel: http://fit-the-word.com


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016, 14:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Heb je wel een persbericht verspreid?

Ik heb over dit project niets van jou gezien.
Tja, zonder input geen berichtgeving :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016, 17:56 
Uitgever

Berichten: 227
Woonplaats: Maastricht
Erwin schreef:
Heb je wel een persbericht verspreid?

Ik heb over dit project niets van jou gezien.
Tja, zonder input geen berichtgeving :wink:

Deels omdat het spel niet Nederlandstalig is.
Deels omdat bij Typo-2D (ook een taalspel) de meest voorkomende reactie op m'n info-mails 'remove' was. Bij m'n andere spellen komt er vaak geen 'remove'-reply.
Deels omdat een slechte start op Kickstarter nooit omdraait, behalve met grote "donaties".


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 apr 2016, 10:34 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Cwali schreef:
Erwin schreef:
Heb je wel een persbericht verspreid?

Ik heb over dit project niets van jou gezien.
Tja, zonder input geen berichtgeving :wink:

Deels omdat het spel niet Nederlandstalig is.
Deels omdat bij Typo-2D (ook een taalspel) de meest voorkomende reactie op m'n info-mails 'remove' was. Bij m'n andere spellen komt er vaak geen 'remove'-reply.
Deels omdat een slechte start op Kickstarter nooit omdraait, behalve met grote "donaties".

Nou kan je persberichten etc het beste ook voorbereiden en verspreiden voordat de KS live gaat of uiterlijk op dag 1, maar ik denk verder dat je conclusies wel juist zijnvoor wat betreft waarom dit spel niet loopt op KS. Maar zonder marketing verkoop je goede spellen op KS ook niet meer anno 2016 helaas.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 apr 2016, 12:33 
Uitgever

Berichten: 227
Woonplaats: Maastricht
Inmiddels aardig wat gespeeld op http://fit-the-word.com
Het is een heel andere ervaring dan het bordspel, maar het is ook wel erg interessant. Of het het perfecte computerspel is weet ik nog niet. Dat is niet makkelijk te voorspellen. StreetSoccer leek me niet geschikt voor op computer. Na vaak vragen door de littlegolem-programmeur toch een keer ja gezegd. En eenmaal begonnen bleek dat een perfect spel voor online (en offline). Van sommige spellen verwachte ik dat het leuk werkt op computer waarvan een deel geschikter bleek als bordspel. Sommige waren tijdelijk leuk op computer en andere worden juist in de loop van tijd interessanter en weer andere blijken het geschiktst op computer. Ik ken de theorie achter spellen erg goed en toch blijft het deels gokwerk. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - *FIT THE WORD* op Kickstarter  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Corné van Moorsel, Cwali, Fit the Word



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®