Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2015, 22:23 
Sojaboon

Berichten: 23
Hey Iedereen

Heeft er iemand ervaring met Star Wars Edge Of The Empire?
https://www.fantasyflightgames.com/en/p ... he-empire/

Hoe gaat dat in zijn werk, moet iemand dan een verhaal verzinnen?
Ben niet zo goed op de hoogte van RPG's en weet niet of het iets is voor onze groep.

Alvast Bedankt

Groeten

Ken


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 19:55 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Star Wars Edge Of The Empire is inderdaad een role-playing game (RPG). Je specifieke vraag "moet iemand dan een verhaal verzinnen" is daarmee deels waar en deels niet waar.

Ik raad je aan om wat verder te zoeken wat een role-playing game inhoudt. Of het iets is voor je groep of niet, dat kan ik verder moeilijk beoordelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015, 21:26 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Arnhem
Mij lijkt dit ook erg gaaf! volgens mij zijn de startersetjes ideaal om eens te proberen, niet te duur en geeft je zonder al te veel voorbereiding een goed idee van de rpg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2015, 14:19 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Gieten
Als je van Star Wars houdt, is dit een prachtig spel.
De Beginner Box is zeer toegankelijk, duidelijk en je bent in no time aan het spelen.

Het gebruik en systeem van de dobbelstenen vind ik geweldig en een prachtig en uniek mechanisme voor 'storytelling'; bovendien trekt het de spelers diep in het verhaal en als GM kun je je spelers nog meer betrekken bij de ontwikkeling van het avontuur.

Voor het echte Star Wars gevoel kan ik dit van harte aanraden; veel meer dan bijv. Imperial Assault wat mij toch wat tegenviel: IA is een prachtig gemaakt product, maar ik had meer het gevoel met een race-spel bezig te zijn (en ik heb al Formula De :D ).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 15:29 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Woonplaats: Delft
windkracht schreef:
Als je van Star Wars houdt, is dit een prachtig spel.
De Beginner Box is zeer toegankelijk, duidelijk en je bent in no time aan het spelen.

Het gebruik en systeem van de dobbelstenen vind ik geweldig en een prachtig en uniek mechanisme voor 'storytelling'; bovendien trekt het de spelers diep in het verhaal en als GM kun je je spelers nog meer betrekken bij de ontwikkeling van het avontuur.

Voor het echte Star Wars gevoel kan ik dit van harte aanraden;


Ik kan niet anders dan dit beamen!

De hele Star Wars serie van Fantasy Flight is subliem:
Edge of the Empire (EotE): voor het gevoel van leven als een smokkelaar of premiejager.
Age of Rebellion (AoR) : deze gaat over het leven in dienst van de rebellie, net zoals de oorpronkelijke films
Force & Destiny (F&D) : als je als Jedi of een andere force user wil spelen, dan moet je deze titel hebben...

En je hoeft zelf geen verhalen te verzinnen als je de beschikbare scenarios gebruikt. In bijna ieder boek zit wel een klein scenario, en sommige boeken bevatten zelfs alleen een groot scenario (zoals bijv. Mask of the Pirate Queen voor EotE)

Edit:
Ik zie nu dat dit draadje een beetje antiek is, en mijn respons dus vrij overbodig... :oops:
Hoe is het verder afgelopen hiermee?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - Star Wars Edge Of The Empire  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Star Wars: Edge of the Empire



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®