Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012, 01:26 
5. In de Ban van de Ring (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 46
Woonplaats: Sydney
Is dat D&D bordspel van Parker geen heruitgave van Heroquest?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012, 08:23 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Het lijkt er goed op en volgt een beetje hetzelfde idee.

Ik geef toe dat zo'n bordspel een opstapje kan zijn maar het is en blijft een bordspel. Een rpg heeft een heel ander gevoel, ja het is wat abstracter maar dat is net het leuke. Daarom ook dat veel spelers ook werken met miniaturen, combat maps en hand outs om het wat grafisher voor te stellen. Maar dan nog komt het niet echt in de buurt van een bordspel en visa versa.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012, 11:06 
Rooster Booster

Berichten: 77
HEROQUEST heb ik op zolder liggen te wachten om te geven met onze oudste zijn verjaardag. Heb ik twee weken geleden in perfecte staat kunnen vinden bij iemand uit de buurt.

D&D BORDSPEL heb ik ook goedkoop op de kop kunnen tikken en is vorige week besteld.


Gisteravond begonnen met het OOG DES MEESTERS: opzetten van de helden en inleiding tot het eerste avontuur. De oudste is bijna 12 en die was wel mee, maar de kleinste vond het al direct maar niks en had er ook totaal het geduld niet voor. En daarbij schoot hij ook nog eens constant in de lach waardoor de oudste kwaad werd omdat de kleinste niet goed "meespeelde"


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012, 13:25 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Tja het is ook niet aan iedereen gegeven of misschien nog niet op dit moment. Leuk te horen dat je oudste het wel leuk vond! En thumbs up voor het initiatief! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2016, 00:39 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Eindhoven
Heb ook wel interesse in deze onderwerp (ja mijn zon is nog niet 2 jaar oud maar ik bereid mij :D ). Op het moment heb ik enkele bordspelen die rpg-achtig zijn wie heroquest, myth, en doom. Een heleboel oudere RPG ook maar ik denk niet voor jongere kinderen.

Heb wel gehoord van die cartoon achtige rpg zoals mouseguard. Heeft iemand die met jongere kinderen probeert?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2016, 10:57 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Den Bosch
Mouseguard ken ik niet maar misschien moet je eens naar Heldentaufe kijken, staat nu op kickstarter. Spelregels zijn wel in het engels/frans/duits maar verder is het taalonafhankelijk. Adviesleeftijd is 10+ maar kan al best met jongere kinderen volgens mij. Je kunt ook een online demo spelen zodat je eens kunt proberen of het wat voor je is :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: do 25 feb 2016, 16:28 
Veenboer

Berichten: 186
Mice & Mystics is misschien een overweging waard wanneer een bordspel een optie is. Een vriend van me speelde het met zijn dochters van, geloof ik, toen 4 en 6. Ik zou wel verwachten dat je dan moet helpen, maar omdat je tegen het spel speelt is dat niet erg. Voor zonder hulp spelen zou ik verwachten ongeveer vanaf 8-10 met Nederlandse handleiding (die vriend had die ergens online gevonden), maar dat is wel heel erg een gok, misschien iets te optimistisch terugdenkend aan hoe ik was dat ik zo oud was.

Het is zeker meer een opstapje in de juiste richting dan daadwerkelijk een RPG spelen.

_________________
Spellenclub Vrij & Blij


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 15:15 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Woonplaats: Delft
Ik ben nog vrij nieuw hier op het forum, maar rollenspellen met kinderen heb ik de nodige ervaring mee!

Zelf speel ik met mijn kinderen (nu 5 en 7) al enige tijd het spel Hero Kids.
Zie hier: http://www.drivethrurpg.com/product/106605/Hero-Kids--Fantasy-RPG

Dit is uitermate eenvoudig qua regels (gooi een d6), en de verhalen zijn best leuk en helemaal toegespitst op kinderen.
De regels en scenarios zijn in het engels, maar de karakter kaarten zijn ook vertaald in het nederlands!
En als je niet van fantasy houdt, geen probleem, er is ook een scifi variant: http://www.drivethrurpg.com/browse.php?keywords=Space&manufacturers_id=4846&x=0&y=0&author=&artist=&pfrom=&pto=

Ik speel dit met enige regelmaat met mijn kids en een vriendje van mijn zoon. En ik kan niet anders zeggen dan dat ze het GEWELDIG vinden!
Ze smeken continu om meer!

Voor mij is de truc met rollenspellen en kinderen eigenlijk heel eenvoudig : zeg altijd "ja" op hun ideeen tenzij het echt belangrijk is dat iets niet of anders gebeurt...
Dat houdt de vaart erin en laat ze machtige avonturen beleven!

Overigens ben ik zelf vroeger rond mijn 12e met het Oog des Meesters begonnen. Dus zodra ze die leeftijd hebben zou ik daar zelf op overstappen...

Succes en vooral veel plezier!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 15:20 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Woonplaats: Delft
Oh, ik vergat nog te melden dat er binnenkort ook een prachtig mooi spel uitkomt wat een goede mix tussen bordspel en rollenspel lijkt te worden.
Deze is een jaar of twee geleden alweer succesvol gefinancierd op Kickstarter.
Het heet Storm Hollow. Zie hier : https://boardgamegeek.com/boardgame/127324/storm-hollow-storyboard-game

En dit is de site van de producent: http://gamesalute.com/StormHollow

Deze heb ik zelf ook gekocht en ik kan niet wachten hem in mijn handen te krijgen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2016, 17:43 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 33
Woonplaats: Balen
't is niet specifiek voor kinderen gemaakt, maar vermits je de inhoud zo volwassen maakt als je zelf wil - we hebben vorige week een Nederlandstalig rollenspel gelanceerd genaamd Ambrosia, dat geïnspireerd is door de geschiedenis en de folklore van de lage landen. Net omdat het volledig Nederlandstalig is, kunnen kinderen het ook gemakkelijker begrijpen. Ik denk dat het speelbaar is vanaf ongeveer 13 jaar, en jonger (9 à 10 jaar) met een volwassen spelleider.

Meer info: http://www.redeyedrabbit.be/Website/nl/content/ambrosia :)


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2016, 21:26 
1. 7 Wonders: Duel (2015)

Berichten: 11
Woonplaats: Wageningen
Xendor, vanaf welke leeftijd is het geschikt denk je? Onze zoon is bijna 3 en heeft een levendige fantasie. Zijn taalontwikkeling kan nog wel een boost gebruiken overigens.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2016, 09:43 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Hallo allemaal.

Ik zag deze topic voorbij komen en ben zelf ook beetje aan het rondkijken voor een RPG met kinderen. Of dit uiteindelijk gaat aanslaan weet ik niet, maar dat kun je alleen weten als je het uitprobeert.
Anyway, ik wil ze niet aan de D&D zetten. Vooral omdat het engels is (daar zijn ze nog niet aan toe. Zijn nog onder de 10 jaar oud). Maar ook omdat het behoorlijk wat monsters bevat die ik zelfs niet in mijn nachtmerries niet tegen wil komen.
Ik heb naar Mouse Guard gekeken en die wereld is wat kindvriendelijker, naar mijn mening (al kan het daar ook behoorlijk wreed eraan toe gaan).
Maar Mouse Guard is geheel engels en is vrij ingewikkeld, al lijkt het simpel. Als je het eenmaal begrijpt zal het vast makkelijk zijn, maar voor kinderen om "erin" te komen is er een aardige drempel, schat ik in.

Na wat google-werk ben ik tot de conclusie gekomen dat er maar zeer weinig is te vinden voor kinderen. En bijna alles is in engels. Nu is engels geen probleem als de gameplay taalonafhankelijk is. Als DM/GM kun je het verhaal dan gewoon in het nederlands vertellen. Maar een dergelijke simpele RPG ben ik nog niet tegengekomen. Misschien moet ik me eens wagen aan Mice and Mystics, wat ook kindvriendelijk overkomt. Maar dat is geen echte RPG, maar meer een miniature wargame...

Zijn er nog andere ideeen? RPG's die ik nog niet ben tegengekomen? Zonder demonische monsters, geesten, magische engerds? Een simpel systeem met dice-checks? Ik hoor het graag.... ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2016, 11:56 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
En Avonturenland?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2016, 12:08 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Edwin84 schreef:
En Avonturenland?
Is een bordspel, geen RPG.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: rpg voor kids?
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2016, 13:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Mac-S schreef:
Edwin84 schreef:
En Avonturenland?
Is een bordspel, geen RPG.

Maar heeft wel RPG trekjes en dito gevoel.
Ik vind het een mooie suggestie van Edwin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - rpg voor kids?  

Gebruikers die deze topic waarderen

technorat

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

kinderen, kinderspellen, rpg



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®