Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 20:44 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Take it away, Britney!

http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... 62318.html

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 22:00 
Professor Pimpel

Berichten: 211
Woonplaats: Weert, Nederland
Topspel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 10:58 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Zeer goed spel inderdaad! Een van mijn persoonlijke toppers in Essen.

Wat ik wel een beetje onlogisch vind, is dat je een flesje (of punt) krijgt indien je valselijk beschuldigd wordt. Je hebt dan al het voordeel dat je in dat geval gratis een extra kaart krijgt. Een extra punt er bovenop lijkt me dan te veel van het goede gezien je er maar 5 nodig hebt om te winnen.
Een meer logisch gevolg zou dan voor mij eventueel zijn dat diegene die de valse beschuldiging uit, behalve zijn kaart ook nog een punt verliest (indien hij dit al zou hebben). Het lijkt me logischer diegene die de fout maakt te bestraffen dan het slachtoffer extra te belonen.

Ik vermoed dat dit dit goed getest is en dat er een goede reden is om de regels te maken zoals ze zijn, maar als iemand hier meer info over heeft, zou ik het graag horen.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 16:00 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Het extra punt toekennen aan een speler heeft verschillende gevolgen:

- Je gaat voorzichtig zijn om een beschuldiging te uiten, want je deelt niet graag punten uit aan iemand anders (en zoals je al aangeeft, je hebt maar 5 punten nodig om te winnen). Enkel de kaart cadeau geven zou trouwens niet voldoende zijn, want dan ga je op het einde altijd beginnen gokken volgens het principe "Als ik het niet doe doet iemand anders het wel en uitspelen doet hij anders toch". Nu kan je hem laten uitspelen zonder een extra punt te geven. Een punt afnemen bij een foute beschuldiging zou het spel vertragen.
- Het moedigt je meer aan te bluffen. Als bluf enkel een extra kaart gaat opleveren ga je niet bluffen om aan die kaart te komen als je ze ook gewoon kan nemen. Nu kan je proberen een kaart te laten liggen om je verdacht te maken en misschien een beetje later die kaart toch te ontvangen en een punt er bovenop. Je kan hier dus echt op gaan spelen wat het spel nog intenser maakt. Dikwijls is dit dus niet "het slachtoffer belonen", maar "de meest geniepige baby belonen" :D
- Het moedigt sociale interactie aan tussen de spelers, zoals "Durf hem dat niet geven als je niet zeker bent hé, want dan heeft hij nog een extra punt".

Een punt afnemen vinden we niet zo interessant omdat het een familiespel is en dit moet op korte tijd speelbaar zijn. Het is dus niet de bedoeling dat de punten op en neer gaan zodat we soms terug verder van het einde zitten. Het spel moet voortdurend richting het einde geduwd worden.

Er is inderdaad heel wat mee geëxperimenteerd en dit leek ons allemaal de beste optie die het meeste sfeer aan tafel bracht dankzij meer bluf en sociale interactie. Dit is iets dat we in elk Baby spel willen laten terugkomen. We doen ons best om nooit droge spellen in deze reeks te stoppen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 16:26 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Bedankt voor de snelle en duidelijke feedback.

Ik begrijp nu inderdaad hoe het blufaspect en de invloed van de sociale druk het spel zullen beïnvloeden en zal hier volgende keer zeker rekening mee houden!

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - De Tafel Plakt! - Baby Clues  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vdbmalmsteen en 5 gasten


Tags

Baby Clues, De Tafel Plakt!, Jumping Turtle Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®