Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 20:34 
Meeple

Berichten: 13
Hallo iedereen,

Ik weet het, weer een topic over welk 2 speler spel, maar mijn vraag is vrij specifiek.
Wij spelen nu toch al enkele jaren spelletjes, dus het mag gerust iets van een zwaarder niveau zijn.
De meeste courant aangeraden twee speler spellen hebben we reeds of hebben we toch al een keer gespeeld. Ik denk hierbij aan patchwork, 7 wonders : duel, carcassonne, dominion, agricola all creatures big and small,... Er is zeker niks mis met deze spellen maar... Enkele weken geleden kochten wij Dungeon Petz. Dit vinden wij schitterend. Het onderscheidt zich van onze andere spellen in die zin dat het iets ingewikkelder in mekaar zit ( al valt dat reuze mee eens je door de regels bent), langer duurt en dat het een "echt" bordspel is met veel attributen. Dat laatste kan stom klinken maar wij vinden dat eigenlijk heel gezellig om mee te prullen :).

Sedert we dit spel hebben komt er quasi niks anders meer op tafel en dat smaakt naar meer! In de categorie "echte bordspellen" is het echter moeilijk om uit te pluizen of ze ook leuk zijn met 2. Wij spelen namelijk zo goed als uitsluitend met 2. Dungeon Petz is dit in mijn ogen zeker wel! (Overigens bedoel ik met "echt bordspel" dus gewoon: een bord :P , veel attribuutjes, langere speelduur en wat ingewikkelder, niks denigrerend naar de andere spellen!)

Dus, kunnen jullie ons iets aanraden wat:
- een langere speelduur heeft: 1,5uur of meer
- een leuk thema heeft ( wat is voor ons niet leuk: realitische oorlogsspellen of zo de tekenstijl van puerto rico / wel leuk: fantasy, ruimte achtige dingen,...)
- liefst niet cooperatief maar ook niet geheel uitgesloten ( wij hebben verboden eiland en ghost stories, waren we snel beu..)
- mag al wat ingewikkelder zijn
- het mag een worker placement zijn, maar hoeft niet
- er mag directe interactie inzitten
- goed herspeelbaar

Om idee te geven wat ons verder niet bevalt: small world(teveel chaos), het dorp ( droog en saai)

Alvast bedankt om te willen meedenken!


Laatst bijgewerkt door Bart op di 28 feb 2017, 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
titel aangevuld


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 21:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 380
Woonplaats: Doetinchem
Hmm... Een wat complexer 2 speler spel... dan vind je misschien Stronghold wel leuk.

Met dit spel verdedigt de ene speler een kasteel.
De andere speler valt aan met o.a. trollen, orks en goblins.

Beide spelers hebben voordelen en nadelen. De nieuwste versie is naar mijn mening beter gebalanceerd en daarmee leuker.

Het is wel een lange zit (langer dan 1,5 uur), maar het is een verfrissend, complexer spel voor 2 spelers.

Misschien dat Caverna (lijkt op Agricola) nog een optie is, maar dat duurt ook langer en ken je misschien al wel.

Targi ken je denk ik ook al wel.

Succes!

Succes!

_________________
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 22:25 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Neem dan zeker eens een kijkje naar Trickerion, hieronder een linkje naar een Rahdo runthrough, als je deze bekijkt weet je ineens of het iets is voor jou.
Thema zit prachtig verwerkt in het spel (magie), het ziet er goed uit en eens je in het spel zit zijn alle acties logisch. Serieus strategisch spel waarbij je toch wel het één en ander hebt om over na te denken !!


https://boardgamegeek.com/video/62132/t ... s-illusion

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 22:37 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Fields of Arle is speciefiek voor één of twee spelers en past geheel in de beschrijving denk ik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 23:21 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Louis & Clark. Cool thema, mooie artwork, complex spel en anderhalf uur ben je wel bezig.
Als je drie uur niet te veel vind dan is Through the ages ook erg goed met twee.
Misschien suburbia als je een complexe carcasonne variant zoekt?

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2016, 01:12 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Zelf nooit gespeeld maar het zal vast niet voor niets hoog op plaats 3 staan op bgg. Twilight Struggle. Uiteraard is dit wel een heel stevige titel want het spel duurt 3 uur.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2016, 01:41 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Grand Austria Hotel
+1 Lewis&Clark
+1 Trickerion (incl Dark Alley)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2016, 09:23 
Avatar gebruiker
Mage Wars misschien? Het is speciaal voor twee spelers... In het begin duurt het wel langer dan 1,5 uur meestal.

Caverna dat bovengenoemd wordt, vind ik ook super leuk met zijn tweeën, maar ik dacht omdat jullie Puerto Rico niet leuk vinden, dat misschien ook niet aan zal slaan. Als jullie dat wel leuk vinden, dan zijn er ook nog Agricola en Het Dorp, die hetzelfde gevoel hebben...


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 17:42 
PIZZA KNIFE . NL

Berichten: 10
Woonplaats: Zeist
Sentinels of the Multiverse,
Card based, co-operatief in een comicwereld samen als superhelden een schurk verslaan.
Erg pittig wel, maar thematisch erg goed.

Ascension
Deckbuilding game, fantasy stijl, pure competitie maar relatief weinig interactie.
Veel verschillende versies en uitbreidingen, dus al hij bevalt kun je hier nog jaren mee vooruit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 19:36 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Helaas moet ik je teleurstellen. Dungeon Petz is as good as it's going to get :wink: :D
Nog altijd één van m'n favoriete spellen en inderdaad heeeeerlijk thematisch.

Verder sluit ik me aan bij:
- Lewis & Clark
- Grand Austria Hotel


En verder ook:
- Great Western Trail
- K2 (+ uitbreiding Broad Peak)
- Imperial Settlers

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 23:12 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Zwijndrecht
Misschien is Civilization (van FFG) iets voor jullie.
Misschien dat het thema jullie wat minder aanspreekt, maar aan de overige criteria wordt zeker voldaan!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 12:38 
Jakkiebak!

Berichten: 60
Als Star Wars in de smaak valt kan ik Star Wars: Rebellion niet genoeg aanbevelen. 2 speler spel, een groot bord, veel poppetjes/vliegtuigjes/kaartjes/tokens/etc, erg thematisch (je leeft je er echt helemaal in), en je bent er wel even mee zoet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 20:01 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Voor het zwaardere werk qua 2 pers spelen, zijn dit dan wel geen bordspellen maar wel echte toppers:

Spelduur 20min - 1 uur (maar zeer hoge herspeelbaarheid... je doet zo 3 potjes, en ben je evengoed 1,5 uur aan t spellen)

- Android Netrunner
- Star Realms (deze is wel minder zwaar)
- Strife (ik vind deze persoonlijk echt geweldig)

En als bordspel voor langere spelduur kijk ook eens naar:
- BattleLore 2nd Ed

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 18:10 
Sojaboon

Berichten: 27
Zoals eerder gezegd: Fields of Arle of In Friesche Velden. Expert Agricola zonder downtime, duurt een kleine 2u en speelt enorm vlot. Easy to learn, hard to master.

Als alternatief 1960 The Making of a President, moeilijk te vinden, maar absurd cool spel. De presidentsverkiezing tussen Kennedy en Nixon, mano a mano.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welk spel? 2 spelers
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 19:19 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Reucht schreef:
Zoals eerder gezegd: Fields of Arle of In Friesche Velden. Expert Agricola zonder downtime, duurt een kleine 2u en speelt enorm vlot. Easy to learn, hard to master.

Als alternatief 1960 The Making of a President, moeilijk te vinden, maar absurd cool spel. De presidentsverkiezing tussen Kennedy en Nixon, mano a mano.


1960 staat op het P500 programma dus komt er weer aan ...

https://www.gmtgames.com/s-2-p500.aspx


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Welk spel? 2 spelers - complexer  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®