Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 dec 2016, 18:19 
8. Agricola: All Creatures Big and Small (2012)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Eldrion schreef:
Nu al voor de tweede keer teleurgesteld bij het kopen van een White Goblin Games editie van een populaire titel.

De eerste keer was bij het kopen van "De Lampionnen van Lanzhou", hun versie van Lanterns. Eerst en vooral de doos. Mijn god, konden ze die doos niet nog groter maken voor wat er maar inzit, zo wordt de spellenkast snel gevuld. Ten tweede de kwaliteit van de componenten. Alle kaarten hebben een witte rand in tegenstelling tot de originele versie. De tegels zijn zo te zien ook kleiner, in de originele versie zijn de "dedication tokens" aparte kleine tegels, bij WGG zijn het gewone kaarten met, jawel, een witte rand.
Niet alles is echter negatief want de prijs is de helft (!) van de originele versie.

Vet heb ik net toegevoegd aan het citaat.

Bedankt voor de waarschuwing. Ik vind het een mooi spel om te zien en het speelt lekker op de app, dus ik heb wel interesse. En ik heb inmiddels ook al wat promo tegels uit de BGG-shop. Goed om te weten dat die niet te matchen zijn met de Nederlandse versie. Nu maar op zoek naar de Engels versie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 dec 2016, 18:38 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Naar mijn weten zijn de tegels wel even groot en de quote van Bridget bevestigt dit:
Bridget schreef:
Ik vind de fiches wel beter als de houten bootjes en de tegels zijn wel even groot, want ik heb ook de Renegade promo uitbreiding en een Dice-Tower tegel erbij en dat gaat prima.

Verder zijn er ook promotegels beschikbaar voor de WGG versie. Twee daarvan zijn zelfs hetzelfde als die van Renegade.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 dec 2016, 19:05 
3. Kingdom Builder (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Ik kreeg bij lanzhou 4 promotegels geen idee welke uitbreiding dit is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016, 07:33 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
ikspeelmetgroen schreef:
Ik kreeg bij lanzhou 4 promotegels geen idee welke uitbreiding dit is?


Dit zijn wellicht de white goblin games promotegels. Er zijn geen aparte regels voor, gebruik ze gewoon als pontonnen (of hoe heten die speciale tegels ook al weer?)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016, 08:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
maxitaxi777 schreef:
Mac-S schreef:
En aangezien wij spellenliefhebbers nog steeds maar een klein percentage van de markt vormen, denk ik niet dat men zich veel van deze oproepjes zal aantrekken.

Ik vraag me dan wel af waarom WGG overgestapt is van de vele blikken doosjes naar nieuwe uitgaven in kartonnen dozen. Of het moet niet meer geproduceerd kunnen worden, maar ik denk eerder dat het is omdat het ondingen zijn die nauwelijks stapelbaar zijn en als bonus je kast beschadigen.

Die reden is puur economisch van aard. De productie van de blikken doosjes werd te duur en daardoor zou de prijs per stuk een euro duurder worden dan hetzelfde spel in de kartonnen verpakking. Tevens zou de adviesprijs dan boven de voor consumenten vrij kritische grens van EUR 9,95 uitkomen en beide werden door WGG niet wenselijk geacht wat ik wel kan begrijpen.


Bovendien passen de dikkere blikjes niet door de brievenbus, wat niet bevorderlijk is voor de verkoop via webshops.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016, 10:15 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Van de 4 tegel uitbreiding van WGG zijn 2 tegels exact dezelfde als de Renegade uitbreiding. Nou ja die noem ik zo omdat op 1 tegel dat logo staat.
WGG heeft op die tegel een afbeelding uit het spel Hong en een tegel met een afbeelding van Matrosjka.

Ik heb ze allemaal en allemaal te combineren.

Alleen heb ik nu dus 9 extra tegels met plaatjes en dan zou ik andere tegels met plaatjes uit het spel moeten halen anders is het heel ongebalanceerd dat iedereen alleen maar plaatjes aanlegt of daaraan aanlegt en daarmee lampionfiches verdient.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2016, 00:40 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
Bridget schreef:
Alleen heb ik nu dus 9 extra tegels met plaatjes en dan zou ik andere tegels met plaatjes uit het spel moeten halen anders is het heel ongebalanceerd dat iedereen alleen maar plaatjes aanlegt of daaraan aanlegt en daarmee lampionfiches verdient.


Ik zie niet in wat daar ongebalanceerd aan is?
De plaatjes liggen er voor iedereen, dus elke speler kan er gebruik van maken.

Ook bij het nemen van een tegel, heeft iedere speler evenveel kans om er ene te trekken met plaatje, ongeacht of er nu veel of weinig speciale in zitten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2016, 00:44 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Spelmaecker Davy schreef:
Bridget schreef:
Alleen heb ik nu dus 9 extra tegels met plaatjes en dan zou ik andere tegels met plaatjes uit het spel moeten halen anders is het heel ongebalanceerd dat iedereen alleen maar plaatjes aanlegt of daaraan aanlegt en daarmee lampionfiches verdient.


Ik zie niet in wat daar ongebalanceerd aan is?
De plaatjes liggen er voor iedereen, dus elke speler kan er gebruik van maken.

Ook bij het nemen van een tegel, heeft iedere speler evenveel kans om er ene te trekken met plaatje, ongeacht of er nu veel of weinig speciale in zitten.

Er verandert niets in de balans tussen de spelers nee, maar het kan wel zo zijn dat het spel dan te snel/langzaam speelt of te makkelijk/moeilijk wordt, als er meer plaatjes bij zitten dan bedoeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2016, 00:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
maxitaxi777 schreef:
Spelmaecker Davy schreef:
Bridget schreef:
Alleen heb ik nu dus 9 extra tegels met plaatjes en dan zou ik andere tegels met plaatjes uit het spel moeten halen anders is het heel ongebalanceerd dat iedereen alleen maar plaatjes aanlegt of daaraan aanlegt en daarmee lampionfiches verdient.


Ik zie niet in wat daar ongebalanceerd aan is?
De plaatjes liggen er voor iedereen, dus elke speler kan er gebruik van maken.

Ook bij het nemen van een tegel, heeft iedere speler evenveel kans om er ene te trekken met plaatje, ongeacht of er nu veel of weinig speciale in zitten.

Er verandert niets in de balans tussen de spelers nee, maar het kan wel zo zijn dat het spel dan te snel/langzaam speelt of te makkelijk/moeilijk wordt, als er meer plaatjes bij zitten dan bedoeld.

Het is toch sowieso de bedoeling dat die promotegels als vervanging dienen voor andere plaatjes tegels in het spel en niet als extra tegels. Dan veranderd er niks aan de balans, alleen wel aan het uiterlijk.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017, 23:15 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Bridget schreef:
Van de 4 tegel uitbreiding van WGG zijn 2 tegels exact dezelfde als de Renegade uitbreiding. Nou ja die noem ik zo omdat op 1 tegel dat logo staat.
WGG heeft op die tegel een afbeelding uit het spel Hong en een tegel met een afbeelding van Matrosjka.


Hong en Matroyska zijn er dus twee die verwijzen naar andere spellen van WGG.
Verwijzen die kraanvogel en die tegel ook nog naar spellen van WGG? Of zijn dat gewoon de tekeningen die komen van de Renegade-uitbreiding en zijn die twee tekeningen dus random gekozen door de tekenaars van die editie?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017, 09:57 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
De andere 2 zijn gewoon extra bonus afbeeldingen.

Er zijn inmiddels meer tegels in omloop:

Zoals dan die andere promo met de kop van de vos van Eggert Spiele en de R van Renegade en die andere 2 zijn dezelfde afbeeldingen weer als bij WGG.

Maar ook 1 met de toren van de Dice Tower.
1 met een sneeuwvlok.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017, 13:37 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Bridget schreef:
De andere 2 zijn gewoon extra bonus afbeeldingen.

Er zijn inmiddels meer tegels in omloop:

Zoals dan die andere promo met de kop van de vos van Eggert Spiele en de R van Renegade en die andere 2 zijn dezelfde afbeeldingen weer als bij WGG.

Maar ook 1 met de toren van de Dice Tower.
1 met een sneeuwvlok.


Bedankt voor deze info!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 16:21 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
nee dan Splendor.

Belachelijke doos. Ga daar een dezer dagen serieus de schaar in zetten. Verder zijn
Pursuit of Happiness,
Metro,
Catan+SR
Bloom
Pangaea
een stuk beter door ze kleiner te maken. Conquistador meteen gehalveerd.

Klein doosje = veel geluk.

Voorbeeld van mensen die het wel hebben begrepen: makers van
One Deck Dungeon
Villages of Valeria
Innovation

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Kwaliteit WGG edities  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Lampionnen van Lanzhou, Sushi Go Party!, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®