Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




96 berichten | Pagina 6 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014, 18:31 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
@ Evelyne, wellicht is het ook handig om spellen die je leuk lijken eerst te spelen bij een spellenclub of bij iemand het forum etc.. Waar kom je vandaan? Dan kunnen we je verder helpen hierin.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 01:33 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Herkenbaar lijstje. Als ik kijk naar de volgorde hoe ik spellen bij mijn dochter van ( nu 8 ) introduceer, zijn we inderdaad begonnen met kolonisten en carcassonne. Machiavelli, puerto rico kaartspel en sushi go zijn leuke kaartspellen voor jonge beginners. Ticket to ride vind ze nog lastig vanwege het overzicht. We hebben nu mr jack klaarliggen en rotterdam, maar die zijn wat minder bekend of geliefd geloof ik. Ik let bij mijn dochter niet zo zeer op complexiteit (kan altijd regels weglaten of aanpassen) maar meer op het leeswerk. Ik vind het draften van kaarten ook een leuk spelelement voor beginners, in ieder geval doet het het goed onder de 8jarige beginnertjes :)

Het is een leuk stukje, echter klopt nu niet alle tekst meer.. zo wordt er gerefereerd naar puerto rico, welke er niet meer in staat. Ik kan me echter best vinden in puerto rico, agricola of caverna als beginnersspellen omdat veel mensen er mee starten door hun goede scores en beoordelingen. Die spellen zijn bij veel mensen de doorbraak van beginner naar verslaafde :p


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 01:41 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Kleine aanvulling op risk varianten: small world was al gezegd geloof ik, maar leeuwenhart is ook een aanrader. Is al een wat ouder spel maar nogsteeds in productie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 13:50 
Meeple

Berichten: 19
Dominion is niet echt beginnervriendelijk ondanks de redelijk simpele regels. Een beginner zal bijna 100% van de tijd kansloos verliezen tegen een ervaren speler. Er zit weinig geluk in het spel en het wordt pas leuk als je de strategie begrijpt, wat een flink aantal potjes duurt. Beginners zijn overdonderd door alle verschillende kaarten en helemaal als er tijdens het volgende potje weer andere kaarten liggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 01 jun 2017, 00:44 
Matroos

Berichten: 41
Skandrino schreef:
Dominion is niet echt beginnervriendelijk ondanks de redelijk simpele regels. Een beginner zal bijna 100% van de tijd kansloos verliezen tegen een ervaren speler. Er zit weinig geluk in het spel en het wordt pas leuk als je de strategie begrijpt, wat een flink aantal potjes duurt. Beginners zijn overdonderd door alle verschillende kaarten en helemaal als er tijdens het volgende potje weer andere kaarten liggen.



Als je die redenering volgt, mag je alle niet-coöperatieve spellen eruit zwieren. Iemand die ticket to ride regelmatig speelt, wint ook gemakkelijker van iemand die het de eerste keer speelt (uiteraard zijn er ook uitzonderingen).
Voor mij is een beginnersspel, vooral een spel dat je zeer snel uitgelegd krijgt en dat mensen snel weten hoe het in elkaar zit. En daar hoort volgens mij Dominion nog bij.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 09:54 
Meeple

Berichten: 14
Woonplaats: Ranst
Citaat:
En een meerderheden-spel misschien. El Grande is natuurlijk de klassieker in deze categorie, maar is die nog makkelijk verkrijgbaar?


El Grande is tegenwoordig in "Big Box", dus met (alle?) uitbreidingen vlot verkrijgbaar. Ik zie het zelfs in Vlaanderen in supermarkten staan. Voor € 42,95 als ik me niet vergis verkrijgbaar. Afgelopen zaterdag op "Spel" in Antwerpen nog mee gepresenteerd en de reacties waren unaniem positief.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 10:58 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Mr. Jack vind ik niet beginnersvriendelijk.

Zoveel opties met haxagpn vlakken, verschillende karakters en objecten om te verplaatsen.

Beter dan Fantome de L'Opera


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2018, 15:14 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Zedaeni schreef:
Herkenbaar lijstje. Als ik kijk naar de volgorde hoe ik spellen bij mijn dochter van ( nu 8 ) introduceer, zijn we inderdaad begonnen met ..
Ik kan me echter best vinden in puerto rico, agricola of caverna als beginnersspellen omdat veel mensen er mee starten door hun goede scores en beoordelingen. Die spellen zijn bij veel mensen de doorbraak van beginner naar verslaafde :p


Het is maar net hoe je een spel introduceert. Je merkt meteen al wie een potentieel gamer is bij een potje Carcassonne, en bij sommige mensen moet je gewoon niet aankomen met spellen, die willen alleen realisme, en raken vervolgens na hun pensioen verveeld en overspannen en sterven voortijdig.

Agricola of Caverna zou ik nooit introduceren. Beide duren te lang en zijn al die tijd te deprimerend voor woorden, moet er zelf niet aan denken. Als ik NU aan newbies spellen zou voorleggen - die waren er vroeger gewoon niet - dan zou dat worden:

* Sagrada: shiny happy dice. Meteen beginnen, geen setup time, geen downtime.
* Pyramix: lekker tactiel. Ook geen setup time. Wel downtime.
* Peloponnes: puur, duidelijke componenten, stukje spanning en bouwen. Geen setup time, geen downtime.

Concreet en overzichtelijk. Anders clank ofzo. Maar dat vergt setuptime en downtime. Mensen hebben gewoon geen aandachtsspanne meer.

Puerto Rico duurt lang, veel setup time, dus alleen als het #spelers in steen geetst is en ik het van tevoren heb opgezet. Setup time == down time.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2018, 15:18 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
de_Corneel schreef:
El Grande is tegenwoordig in "Big Box", dus met (alle?) uitbreidingen vlot verkrijgbaar.
en de reacties waren unaniem positief.

Huh? Is groter en meer tegenwoordig beter? Ken EG van vroeger, vond het helemaal niks: gimmick met speelkaarten, de 5 acties te chaotisch, en geneuzel op de vierkante caballero. Wel lekker smijten in de castillo.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018, 08:53 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Wellicht verdient deze lijst (openingspost) na 6 jaar wel een up-date.

Een abstract spel als bijv. Azul zou ook nog een goede optie zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 01:03 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Santorini is ook abstract

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2021, 12:21 
Joker

Berichten: 7
Kan er iemand nog een update doen? Ik ben een beginnende solospeler en wil mijn kast graag uitbreiden met allerlei soorten spellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2021, 13:31 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Je speelt voornamelijk alleen dus?

Ook daar heb je tegenwoordig aardig wat keus in.

Vrijdag is helemaal een solospel bijv.
Wingspan heeft een leuke solomodus vind ik.
Everdell heeft ook solomodus (geen idee of die goed is, maar op basis van filmpjes vond ik van wel).
Lord of the Rings: journay to middle earth (Engelstalig), is een spel dat naast het bord gebruikt maakt van een app. dat dacht ik ook goed alleen gespeeld kan worden.

Daarnaast zijn er veel spelletjes waarbij je telkens je hoogste score kunt verbeteren en je dus niet tegen het spel speelt. Dit vind ik zelfs minder, zoals bij Keer op Keer en Clever.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2021, 14:42 
Joker

Berichten: 7
WTULTC schreef:
Je speelt voornamelijk alleen dus?
Al bedankt voor de suggesties, ik ben nu Nova Luna aan het spelen, tof spel maar ik zoek ook wel iets met meer verhaal.
Spellen zoals Vrijdag en spellen waar je dingen moet samenzoeken en bouwen, zijn niet echt mijn ding.
Dus ik ben nog op zoek naar een RPGachtig iets... ik bots alleen vaak op het feit dat zulke spellen vaak niet voor beginners zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2021, 14:54 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Waar kom je precies vandaan? Wie weet kan je na de lockdown ergens bij een spellengroepje aansluiten. Ik ken aardig wat mensen en clubs.

Ook leuk is nu bijv. BGA (boardgamearena), daar kun je on-line bordspellen spelen met en tegen andere mensen. Daar kun je ook veel spellen uitproberen. Het is gratis ook nog (op sommige spellen na, die je gratis niet zelf kunt opstarten maar wel aan mee kunt doen als een premiumlid ze op start).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
96 berichten | Pagina 6 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beginnershoek  
 Feed - Onderwerp - Advies voor Beginnende Verzamelaars  

Gebruikers die deze topic waarderen

dunco, jehamming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®