Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




49 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017, 11:05 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Wij spelen zonder 3 ptn regel. Maar meestal doe je van 1 type meer opdrachtjes als van een ander. Gewoon beetje rondkijken wat de anderen doen en dan beslissen wat goed lijkt. Je bent natuurlijk wel sterk afhankelijk van de kaartjes die je trekt en van de dobbelsteen. Soms trek je een kaartje dat direct afgehandeld kan worden. Maar het is dan ook een familiespel waar een dosis strategie en een dosis geluk bij komt kijken.

De dobbelsteen is je vriend als je steeds op elk type opdracht inzet, want dan kan je altijd wel iets nuttig doen. Dus als je pech hebt met de dobbelsteen ligt dat voor een stuk aan jezelf ;)

Soit dit draadje ging over spellen om aan te raden voor een 9 jarige zonder dat er (veel) tekst bij komt kijken. Maar waar best wat strategie mag inzitten.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017, 11:07 
kooiker

Berichten: 706
Droomhuis is wel echt leuk voor een meisje


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017, 11:41 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Dus takenoko, leuk familiespel, wat er ook nog es geweldig uitziet.

Legendarische uitvinders is een area control spel. Jouw team van wetenschappers werkt aan uitvindingen samen met de andere spelers. Maar enkel de 3 spelers die het hardst hebben gewerkt krijgen een beloning. De hardst werkende mag als eerste kiezen. Heel fijn spel vanaf 8 jaar (geen 10 zoals op de doos staat).

Ik dacht ook nog aan kanagawa, een spel waarbij je een schilderij maakt. Wederom grafisch tiptop met mooie componenten.

Een leuk en iets korter spel voor 2 spelers is patchwork. Hier ligt er wat meer nadruk op rekenen. De bedoeling is om tetris-gewijs een lappendeken aan elkaar te naaien.

The hive (pocket) is ook een zeer leuk spel voor 2. Is abstract en voelt wat aan als schaken, waarbij elk insect zn specifieke beweging maakt. De bedoeling is de koninginnebij van de tegenstander te omsingelen. Is beter als schaken omdat dit niet lang duurt.

Stenen Tijdperk is ook heel goed. Is een worker placement wat wil zeggen dat je een aantal meeples hebt die voor jou gaan werken, bv jagen, hout sprokkelen, gereedschap maken, kindje maken (heb je een extra meeple om te gebruiken), hutten bouwen en je beschaving verbeteren (= punten)

En als het echt iets moeilijker mag worden t.o.v. Catan kan je Istanbul overwegen, een spel waarbij je een handelaar bent met enkele assistenten die over de markt struinen. Je kan handelswaren en centen opikken, waarmee je dan uiteindelijk edelstenen mee probeert te halen wat het doel van het spel is.

Verder werd Ticket to Ride terecht aangeprezen, maar ik weet niet in hoeverre er een probleem met de plaatsnamen op het bord en opdrachtkaartjes voor jouw dochter.

Zelfde geldt voor pandemie wat een spel is waarbij iedereen samen tegen het spel speelt. Het fijne is wel dat je de moeilijkheid kan aanpassen. Er ziiten ook wat eventkaarten bij met een beetje tekst maar dat hoeft geen probleem te zijn.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 09:40 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Dank jullie wel voor alle reacties! De discussie vind ik niet erg hoor, dat is de kracht van een forum en zo doe ik gelijk wat praktische informatie over het spel op.

Dixit had ik al op het oog, dus die ga ik proberen.

Ticket to ride usa hebben we, dus die kunnen we eens op tafel gooien en proberen. Laatst wel een spel gedaan wat er een beetje op lijkt, namelijk rotterdam van de game master.

Ik zie ook dat niemand machi koro noemt, is ze daar alweer te oud voor?

De rest van de titels gaan we eens op ons gemak bekijken!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 09:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Hoeveel simpeler is stenen tijdperk tov agricola en caverna? En is dat een betere opstap dan agricola 2 spelers?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 09:47 
8. Brass: Lancashire (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 109
Woonplaats: Deventer
Ik speel al tijd Machi Kori met mijn zoontje van 7 en dochter van 9. Vooral mijn dochter vind het leuk, want zij scoort beter. De lol is er zeker nog niet van af, dus is zeker geschikt.
Verder zijn ze erg enthousiast over Quadropolis, dus zeker een aanrader. We spelen nu nog de classic versie, maar in de toekomst kunnen we het dus nog moeilijker maken door over te stappen op expert.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 10:05 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Zedaeni schreef:
Hoeveel simpeler is stenen tijdperk tov agricola en caverna? En is dat een betere opstap dan agricola 2 spelers?

Agricola 2 spelers kan ik niet over oordelen.

Maar Stenen Tijdperk is echt wel een stuk simpeler dan Agricola. Het is ook wat vergevingsgezinder.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 10:51 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Edwin84 schreef:
Zedaeni schreef:
Hoeveel simpeler is stenen tijdperk tov agricola en caverna? En is dat een betere opstap dan agricola 2 spelers?

Agricola 2 spelers kan ik niet over oordelen.

Maar Stenen Tijdperk is echt wel een stuk simpeler dan Agricola. Het is ook wat vergevingsgezinder.

Ik ken de nieuwe versie van Agricola dan weer niet, alleen de originele, maar dat is echt wel een stevig spel. Laatst gespeeld met mijn beide kinderen (10 en 13) en ze hebben echt nog moeite met de strategie. Je moet zoveel dingen tegelijk in de gaten houden als je goed wilt scoren, blijkbaar is dat voor kinderen erg lastig (ik vind het zelf ook al niet makkelijk :lol: ).

Stenen Tijdperk is m.i. een goede "opstap" voor Agricola: het is ook worker placement, resources verzamelen, dingen bouwen en je moet je bevolking te eten geven, maar precies wat Edwin zegt: een stuk simpeler en vergevingsgezinder.

Agricola 2 spelers lijkt qua mogelijke acties wat meer op het grote Agricola, maar is aan de andere kant makkelijker doordat je geen voedsel hoeft te verzamelen: er gebeuren alleen maar positieve dingen in het spel. Deze kun je ook zien als opstap naar Agricola.

Stenen Tijdperk en Agricola 2 spelers zijn prima geschikt voor een 9-jarige die al enigszins bekend is met bordspellen, met Agricola/Caverna zou ik nog een paar jaar wachten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 11:08 
1. Stenen Tijdperk (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Sleeuwijk
Stenen tijdperk kunnen ze hier ook spelen 10 en 8. Maar begrijpen hoe ze veel punten kunnen scoren is nog wel iets wat ze niet helemaal begrijpen of althans niet zo goed in zijn als ouderen.

Vindt dus wel dat je onderscheid zou moeten maken hierin. Die andere spellen ken ik niet.

Dus ja denk wel dat ze begrijpt hoe het spel werkt.. maar met kinderen grijp ik vaak naar iets met wat meer geluk, zodat ze ook kans maken om te winnen. Bloqs is hier nog steeds een veel gespeeld spel of takenoko, camel up en pinguin

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 11:40 
Avatar gebruiker
Als jullie vaak met zijn tweeën spelen, is Agricola voor twee een goede optie, anders zou ik toch maar voor Stenen Tijdperk gaan, beiden zijn een goede opstap naar Agricola of Caverna later. De punten krijgt ze uiteindelijk vast ook wel onder de knie, als kinderen vaker spelletjes spelen, komen dat soort dingen vanzelf.

Machi Koro vind ik nog steeds leuk, haha, negen jaar lijkt me daar niet te oud voor, maarja ik vind ook Takenoko, Splendor en Ticket to Ride nog steeds leuk. :lol: Er werd geschreven over de plaatsnamen op de kaartjes, zelfs al zou dat in het begin een klein obstakel zijn, denk ik, dat ze snel leert waar de plaatsen liggen.

Verder is Koehandel Master een top simpel kaartspel, leuk van twee t/m zes spelers...


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 13:28 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
helena schreef:
Droomhuis is wel echt leuk voor een meisje

+1 en niet alleen voor een meisje (Hoe kon ik die nu vergeten. Dit is het spel dat zelfs mijn vriendin aan de speeltafel krijgt!)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 20:54 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Nou dan hebben we zo wel een lijstje met mogelijke spellen om te bekijken! Bedankt allemaal!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 21:24 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
Mijn dochter (9 jaar en houdt niet van lezen) speelt graag

- dixit
- celestia
- Thebes
- pandemie
- saboteur
- splendor
- kingdomino
- colt express
- codenames (ik heb prentjes gemaakt van de woordjes, maar ondertussen is deze versie ook al te verkrijgen in de winkel)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017, 22:06 
Joker

Berichten: 9
Woonplaats: Overijse, Vlaams Brabant
Mijn dochtertje is 7, maar zit een jaar hoger op school. Dus tips voor 8 jaar :)

Speelt heel graag Codenames, en vraagt achter Codenames Pictures.

Ook Wie Is Het Extra, komt heel vaak op tafel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 feb 2017, 09:40 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Hebben van een selectie spellen samen de spellenzolder filmpjes bekeken en ze is enthausiast over droomhuis, machi koro, quadropolis, takenoko en potion explosion.. dus genoeg te doen de komende tijd :) bedankt voor alle reacties!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Spellen voor 9 jarig meisje  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®