Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: wo 01 maart 2017, 22:56 
Joker

Berichten: 7
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een moderne variant van levensweg, aangepast op de economie van de 21ste eeuw (dus wat minder optimistisch dan het originele levensweg) en ik ben op zoek naar tips. Het doel van het spel is dat het per beurt deprimerender wordt (dus: schuld krijgen, scheiden i.p.v. trouwen). Denken jullie dat dit een leuk idee is?

_________________
Mijn vreemde blog


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 00:18 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Echt een spel om eens lekker te ontsnappen aan het dagelijkse leven dus. :P :lol:

Een gamers versie van Levensweg zou best leuk zijn. De zaken die je beschrijft zouden prima als stressfactor ingebouwd kunnen worden, zoals bij bijvoorbeeld Agricola en In The Year Of The Dragon.
Puur een negatieve variant van Levensweg zou mij niet trekken. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 09:37 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Zelf heb ik het spel The Pursuit of Happiness in de collectie. Dit voelt ook aan als een moderne levensweg. Al is het natuurlijk geen werp een dobbelsteen en verplaats je pion spel.

Zelf vind ik het een erg leuk thema. Denk alleen dat veel mensen afhaken doordat het alleen slechter wordt zoals je vertelt.

Spelers bouwen graag iets op tijdens een spel middels een motor of andere vooruitgang. Alleen negatieve effecten spreekt minder aan denk ik.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 10:33 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Doet me ook wel een beetje denken aan Infarkt.
Daar is het juist de bedoeling om door middel van aanpraten van een slechte levensstijl, je medespelers te laten overlijden en als enige over te blijven.
En dat dan in party-style.
Dus dat is enkel lachen geblazen. :twisted:

https://boardgamegeek.com/boardgame/110331/infarkt

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 10:52 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
In Last Will moet je het ook "slecht" doen om te kunnen winnen. Geld verbrassen aan dure etentjes, feestjes, villas kopen voor heel veel geld en die laten verloederen etc. Dit maakt het een grappig spel.

Als je een "realistische" levensweg wil maken met scheiden en schulden etc, dan vrees ik dat het een veel te deprimerend thema wordt. In een spel wil je juist leuke dingen doen, niet je leven verbrodden. Of je moet er net een heel grappige twist aan kunnen geven zoals in last will, of infarkt die hierboven staat beschreven.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 11:05 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik weet het niet. Je hebt 'Euphoria: build a better dystopia' waar je toch ook vooral negatieve zaken probeert te 'bouwen', niet? En ik ben er zeker van dat er nog spellen zijn die draaien om het bereiken van negatieve zaken, maar ik kan er zo direct niet opkomen. :?

En het zou wel eens verfrissend kunnen zijn. Het speelmechanisme van Levensweg is uiteraard enorm gedateerd en hoegenaamd niet meer bruikbaar in deze tijden, maar het thema heeft nog wel een plaats denk ik.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Moderne levensweg
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 12:32 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Kort samengevat van bovenstaande posts:

Bij een negatief thema moet het doel zijn om te winnen door negatieve dingen te bereiken zoals als eerste doodgaan.

Een positief doel zoals welvaart waarbij je alleen tegenslagen krijgt is dan minder populair.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Moderne levensweg  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®