Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: zo 12 maart 2017, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Duitse uitgever Huch! & friends komt dit voorjaar met twee heruitgaven en een fonkelnieuwe titel uit Kris Burm’s GIPF project. Dit zijn hoogwaardige abstracte tweepersoonsspellen. De spelregels zijn meertalig, waaronder Nederlands. 999 Games distribueert de spellen in Nederland.

AfbeeldingLYNGK wordt gespeeld met 48 speelstukken in zes verschillende kleuren. De stukken worden aan het begin willekeurig op snijpunten op het speelbord gelegd. Aanvankelijk zijn alle kleuren neutraal en mogen de stukken door beide spelers worden verplaatst. In de loop van het spel claimt iedere speler twee eigen kleuren. Stukken bewegen over de lijnen en mogen daarbij niet over andere stukken springen. Je mag wel op een ander stuk landen, maar niet wanneer deze op een hoger niveau staat. Het is de bedoeling om stapels te maken van vijf speelstukken in verschillende kleuren, met een stuk in jouw eigen kleur bovenop. Een voltooide stapel haal je van het bord. Deze stapels zijn aan het einde jouw winstpunten. LYNGK wordt in de loop van maart uitgebracht.

Afbeelding

Dit voorjaar verschijnen verder heruitgaven van de GIPF project spellen DVONN en PÜNCT.

AfbeeldingBij PÜNCT is het de bedoeling om twee tegenover elkaar liggende zijden van het speelbord te verbinden. De actieve speler heeft twee mogelijkheden: breng een nieuw stuk in het spel of speel met een stuk dat al op het bord ligt. De speelstukken hebben allerlei vormen en worden tijdens het spel ook op elkaar gestapeld. Hoe meer stukken je in het spel brengt, hoe meer mogelijkheden je hebt om een verbinding tot stand te brengen.

AfbeeldingDVONN bevat 23 witte en 23 zwarte stukken, alsmede 3 rode DVONN-stukken. Deze laatste stukken worden eerst op het speelbord geplaatst, gevolgd door de stukken van de spelers. Het spel begint met het stapelen van stukken. Je mag een los stuk één veld bewegen, een stapel van twee stukken twee velden enzovoort. Een stapel moet altijd eindigen op een andere stapel of een los stuk. Wanneer losse stukken of stapels het contact met DVONN-stukken verliezen, verdwijnen ze zonder pardon van het speelbord. Het spel is afgelopen als er geen zetten mogelijk zijn. Dan plaatsen de spelers hun eigen stapels op elkaar en wint degene met de hoogste stapel.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/03/12/lyngk-en-meer/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: ma 13 maart 2017, 12:06 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Woonplaats: eeklo (belgië)
ik ben echt blij voor Kris .. de spellen zijn het stuk voor stuk waard. Ik denk dat ik de nieuwe uitgaven zeker in mijn bezit zou willen hebben.
Starten maar met het nieuwe LYNGK ...
Een héél aangename man overigens en heel knappe spellen !


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: wo 15 maart 2017, 20:12 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
kwazimodo schreef:
Een héél aangename man overigens en heel knappe spellen !


Mee eens :thumbup:

Vanaf de eerste ontmoeting in de jaren negentig vind ik Kris een toffe gast. Krijg nou wat, jij bent ook een Belg uit deze categorie. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2017, 12:35 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Kijk de krasse oudjes eens onder elkaar...
:lol:

(maar ik twijfel niet aan jullie woorden.)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: vr 17 maart 2017, 18:24 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Woonplaats: eeklo (belgië)
Erwin schreef:
kwazimodo schreef:
Een héél aangename man overigens en heel knappe spellen !


Mee eens :thumbup:

Vanaf de eerste ontmoeting in de jaren negentig vind ik Kris een toffe gast. Krijg nou wat, jij bent ook een Belg uit deze categorie. :D


gouwe ouwe Erwin ... :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: za 18 maart 2017, 13:30 
Party Animal

Berichten: 473
Woonplaats: Heiloo
Jammer dat het formaat van de dozen anders is, ik hou van symmetrie!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: za 18 maart 2017, 13:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
delia schreef:
Jammer dat het formaat van de dozen anders is, ik hou van symmetrie!


Simpel op te lossen door van alle oude titels de nieuwe editie te kopen. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: LYNGK en meer
BerichtGeplaatst: za 18 maart 2017, 13:37 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
delia schreef:
Jammer dat het formaat van de dozen anders is, ik hou van symmetrie!

Nu heb ik deze spellenserie niet, maar kan ik me helemaal voorstellen! Zo irritant die irreguliere maten dozen, vooral als ze dan nét iets anders zijn. Wat mij betreft stoppen ze alles gewoon in formaat Carcassonne, TTR, Agricola en evt Hoogspanning als het een grote doos betreft (maar die maat zie je de laatste tijd al een stuk minder heb ik het idee).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - LYNGK en meer  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, DVONN, GIPF project, HUCH! & friends, Kris Burm, LYNGK, PÜNCT



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®