Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2017, 22:04 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Eindhoven
Barst maar los! Hoe vonden jullie het?


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2017, 22:27 
.

Berichten: 229
Zoals ik in een ander topic al schreef vond ik het erg gezellig. Volgend jaar zeker weer.

Natuurlijk zijn er ook altijd wat puntjes. En die komen ook bij andere evenementen naar voren. Graag had ik wat spellen uitgeprobeerd. Helaas zijn er altijd spelers die een heel spel willen spelen. Dat vind ik niet zo'n probleem als het een kort spel van max 1 uur is. Jammer men ook een spel van 2 uur wil uitspelen.
Verder is er nog genoeg ruimte om extra tafels te plaatsen. Dan kunnen we een gekocht spel ook meteen uitproberen... misschien is dit ook een leuke suggestie voor de uitgevers die aanwezig waren. Lege tafels om spellen van de uitgever die gekocht zijn te spelen. Zij hebben demoers die dan ook nog kunnen helpen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 09:59 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Hoorn Nederland
Voor ons eerste maal Zuiderspel en op zeker niet de laatste. Wij waren met dochter van 10 (die al enige ervaring in evenementen heeft) en voor het eerst ook met dochter van 8. Zij heeft, net als wij, ook een topdag gehad! Uiteindelijk van het redelijk lange lijstje met wensen alleen Tokaido niet kunnen uitproberen. Van onze kant alle lof voor de organisatie!

Wat betreft het uitspelen van spellen, dat is iets wat wij inderdaad zelf eigenlijk nooit doen. Ook wij stonden duidelijk te wachten bij een potje Kingdomino en toen de mensen klaar waren gingen ze vrolijk nog een heel potje doen. Daar kan de organisatie natuurlijk niets aan doen, dat is gewoon een beetje minder autistisch met je omgeving omgaan. Gezien het feit dat dit ons één maal gisteren is overkomen, ook niet iets wat bij mij is blijven hangen. Topdag gehad, waarvoor aan allen dank!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 10:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Het was ook onze eerste Zuiderspel en voor mijn ega zelfs haar eerste spellenbeurs.
Wij hebben on prima vermaakt en genoten van de relaxte sfeer op deze Nederlandse voorjaarsbeurs. Het verblijf bij het hotel het hele weekend sloot hier prima bij aan. :)

Het was ruim opgezet en er waren voldoende winkels om lekker rond te neuzen naar leuke spellen, veel te doen voor de kleintjes en ook wel redelijk wat tafels om wat te kunnen spelen.

Wat ik bij deze beurs, in vergelijk met de wat latere beurzen in het jaar, miste of wat ik misschien ten onrechte had verwacht:
- Toch wat weinig echt interessante nieuwe spellen te spelen. Er ligt best wel wat te spelen, maar voornamelijk wat oudere spellen van 2016 of eerder. Op zich natuurlijk geen probleem, maar vaak heb ik die zelf al gespeeld of al in mijn bezit. Ook zou het leuk zijn als er wat meer verschillende publishers zouden zijn met misschien al wat prototypen voor het komende jaar? Het zijn veelal de Nederlandse uitgevers, designers en wat meer diversiteit in uitgevers zou wat mij betreft wel mogen.
(geen idee of dat kan of dat zoiets aansluit bij de visie van ZuiderSpel.)
- Een spellenbibliotheek. Veel demo tafels waren inderdaad soms best lang gevuld en dan is het zelf een spel uit kunnen zoeken en op een losse vrije tafel spelen wel leuk. Geen idee of er eerder wel zoiets is geweest en of er redenen zijn om dat niet te doen. Daarbij zou je dan misschien nog wel wat meer tafels nodig hebben of een speciale ruimte met enkel maar speeltafels?
- Ticket aankoop online mogelijkheden onderzoeken. Dat zou de doorstroom denk ik ten goede komen.

Maar, verder chapeau voor de organisatie en ook aan de winkels/uitgevers/etc voor de hele organisatie. Wat mij betreft een zeer leuke beurs op de kalender en vooral het weer even bijkletsen met de spel vrienden is een hele grote plus!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 10:42 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ik vond het allereerst een zeer leuke gezellige beurs!
Eerste keer zuiderspel, hoewel ik dichtbij woon was ik de voorgaande jaren altijd verhinderd.

In de zin, tip's en tops: (wat is goed en waar zou wat kunnen verbeteren):

Top:
- lokatie
- eten (hoewel ik wel een zeer lange wachtrij ineens zag om 12:30 bij de broodjes)
- ruimte
- gratis parkeren
- drukte in algemeenheid
- Karretje wat rond gaat met koffie! (geen gebruik van gemaakt, maar kan me voorstellen als je uur aan tafel zit dat dat wel heel fijn is!)

Tips:
- aanbod nieuwe spellen vergroten. (zoals hierboven al vaker beschreven)
- Spellenbibliotheek met veel tafels voor vrij te spelen
- Rond 10:00 uur betere logistiek aan de kassa. (relatief lange wachtrij buiten)
- Garderobe bewaakt maken, 1 euro voor vragen, en voor dat geld extra spellen voor te demo'en en/of tombola?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 10:49 
6. Grand Austria Hotel (2015)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Derde jaar op rij van de partij. Hierbij mijn plus en min punten

+ Locatie, veel parking, makkelijk bereikbaar
+ Veel ruimte om te spelen. (hiermee bedoel ik rond je tafel. Je kan rustig zitten zonder dat je tegen anderen stoot)
+ Veel mogelijkheid tot aankopen
+ Karretje met koffie!

- Akoestiek in grote zaal...
- In mijn opzicht weinig speltafels...
- Demoers die de regels nog moeten lezen voor ze het spel kunnen uitleggen... (Ik demo zelf, maar probeer er voor te zorgen dat ik de regels ken... Als ik ze niet ken zal ik het aan een collega vragen om het spel uit te leggen. En niet laten uitschijnen dat ik het ken en nog snel enkele details moet opzoeken (wat neerkomt op het regelboek uitpluizen)...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 11:23 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
De eerste keer op Zuiderspel gisteren, maar dat is zeer goed bevallen! Er komen wel aardig wat mensen op af, maar het is niet zo druk als Spellenspektakel en toch bijna even groot voor mijn idee, waardoor aanschuiven toch vaker mogelijk is. Het feit dat we 7 spellen (deels) hebben kunnen spelen in de 4.5 tot 5 uur dat we daar waren, geeft dat natuurlijk ook wel aan. Geen minpunten eigenlijk, ik vond zo´n wat rustigere ruimte tussen de hallen, zonder tafels, eigenlijk wel lekker. Daar kon je nog een beetje staan/hangen, maar anderen hadden zo te horen alles liefst gevuld met tafels gezien :P, dus daar zijn de meningen over verdeeld. Het is zeker mijn bedoeling volgend jaar terug te komen!

lordyazos schreef:
- Demoers die de regels nog moeten lezen voor ze het spel kunnen uitleggen... (Ik demo zelf, maar probeer er voor te zorgen dat ik de regels ken... Als ik ze niet ken zal ik het aan een collega vragen om het spel uit te leggen. En niet laten uitschijnen dat ik het ken en nog snel enkele details moet opzoeken (wat neerkomt op het regelboek uitpluizen)...

Dat ligt niet aan (de organisatie van) Zuiderspel zou ik zeggen. Of die persoon is zelf laks geweest, of het demoteam van de betreffende uitgever bestaat gewoon uit mensen die het niet echt voorbereiden. Waar ik gisteren allemaal uitleg heb gehad, was het goed op orde :). Een klein detail vergeten in de uitleg gebeurt iedereen weleens (zeker bij de ingewikkeldere spellen) en iets daarover moeten vragen vind ik geen probleem, alleen het regelboekje nog moeten bestuderen terwijl je mensen een uitleg gaat geven, is jammer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 14:07 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Hoor ook meerdere malen de suggestie om meer nieuwe spellen op tafel te leggen. Maar dit is vrij lastig als de meeste games een Essen release hebben. Daarna volgen Spsp en Spel nog.

Denk dat tussen Spel Antwerpen en Zuiderspel niet zoveel nieuwe titels verschijnen in het algemeen.

Aantal titels zijn ook nieuw in de zin dat ze in 2017 pas een Nederlandse uitgave kennen. Maar waren al eerder op essen met originele uitgave beschikbaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 14:59 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Edwin84 schreef:
Hoor ook meerdere malen de suggestie om meer nieuwe spellen op tafel te leggen. Maar dit is vrij lastig als de meeste games een Essen release hebben. Daarna volgen Spsp en Spel nog.

Denk dat tussen Spel Antwerpen en Zuiderspel niet zoveel nieuwe titels verschijnen in het algemeen.

Aantal titels zijn ook nieuw in de zin dat ze in 2017 pas een Nederlandse uitgave kennen. Maar waren al eerder op essen met originele uitgave beschikbaar.


Het hoeft wat mij betreft niet perse nieuw nieuw te zijn.
Maar waarom wel Blood Rage als Demospel en niet een Cry Havoc of een Hero Realms (of een Seafall, Conan... en zo nog 100 spellen meer). Ik denk dat Terraforming Mars gerust daar op een tafel of 3 a 4 had mogen liggen, voorlopend op de Nederlandse versie.

Daarom dat ik ook zeg, vraag 1 euro voor de jas (0,50 voor kids) en leg er een 10/20 tal extra titels neer. (of bijv voor Roll the Dice, open een stand/bibliotheek, en vraag 1 euro voor bepaalde titels). Het is maar een tip.

In mijn ogen is er meer dan ruimte genoeg voor extra stand(s) met tafels waar je vrij kunt spellen, zonder afbreuk te doen aan het ruimte gevoel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 16:18 

Berichten: 149
Woonplaats: 's-Gravenzande
Ik vond het een leuke beurs. Niet te druk en best wel wat plek om te spelen. Verder stonden er een paar verrassende stands met leuke spellen (de Spanjaarden, Henmar games).
Wat mij betreft was deze beurs echt ook om wat meer te spelen ipv te kopen. Daarbij ook een aantal gezichten aan usernames kunnen koppelen en dat is ook erg leuk.
En als je dan toch met een goedgevulde tas naar huis gaat....

Verbeteringen zijn er altijd. Daar kan ik me wel in vinden wat de anderen zeggen. Maar heb een uitstekende dag gehad!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 19:53 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Topdag wederom! Errûg gezellig!

Volgens mij waren er weer flink wat meer uitgevers dit jaar. Buitenlandse uitgevers is leuk, maar veel zullen er niet willen komen voor een dagje Veldhoven.

Meer nieuwe spellen op tafel.. uitgevers zullen kiezen voor wat ze goed kunnen verkopen. En de langere spellen blijven natuurlijk lastiger om op tafel te leggen voor een demo.

Al met al kom ik zeer graag op Zuiderspel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 23:19 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Nu ondertussen voor de vijfde of zesde keer naar Zuiderspel geweest en dit blijft toch een zeer gezellige beurs met veel ruimte, goede akoestiek, zeer schappelijke prijzen (enkel de spellen niet) en altijd wel ergens spelgelegenheid. Ook nu weer veel klapjes kunnen doen, wat spellen testen samen met mijn dochter en zelfs wat aankopen gedaan (doe k normaal niet snel hier vanwege de toch niet echt lage prijzen, maar ja).

Voor mij veruit de beste Eindhovense beurs !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 23:55 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Het was voor mij de eerste keer dat ik naar Zuiderspel ging. Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar ik heb me prima kunnen vermaken, vooral veel spellen gespeeld. Er is voldoende ruimte om nog meer tafels te plaatsen, zodat meer spellen gespeeld kunnen worden. Het lijkt mij ook een goede plek om prototypes te testen. Ik vond het ook leuk dat er een Spaanse uitgever was. Daar Isla Tortuga gespeeld. Leuk spelletje :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2017, 01:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
dirk schreef:
Voor mij veruit de beste Eindhovense beurs !!


En dat terwijl het niet eens een Eindhovense beurs is. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2017, 08:16 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Voor mij was dit een leuke ervaring ... deze beurs had ik al wel gedaan maar nog niet in Veldhoven. Dus voor mij was het eigenlijk één en al positiviteit.
Inderdaad er was nog wel heel wat ruimte over om tafeltjes te plaatsen, om zowel te kunnen eten eventueel als spelletjes te spelen.
Maar dat is een miniem puntje tov het geval van ruimte, geen hels kabaal van pratende mensen, enz ...
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2017 - De nabeschouwing......  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Zuiderspel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®