Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 17:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
RvdH83 schreef:
el_crosso schreef:
51St State?

Dit is de "voorloper" van Imperial Settlers toch? Ik vind Imperial Settlers wel een aardig spel, maar eigenlijk wat te random voor de lengte van het spel. Sommige kaarten zijn gewoon veel sterker dan andere kaarten uit je persoonlijke deck.

Hoe verhouden zich deze spellen tot elkaar?

51st Master Set had ik duidelijker moet aangeven. Dat is weer de opvolger van Imperial Settlers.

Kan ze niet vergelijken, heb enkel 51st Master Set gespeeld en die vind ik heel gaaf. Groot verschil met IS dat ik weet, is dat die asynchrone landen heeft met eigen specifieke decks. Dat is bij 51st State MS minder en komt alles van 1 centraal deck. Wel hebben de facties wat verschillen aan inkomsten, maar minder verschillend dan de landen dus.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 21:52 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Noviomagum schreef:
Ik vind persoonlijk deckbuilders ook heel vermakelijk

Citaat:
Een deckbuilder is wel wat anders dan een tableau-builder. ;)
Dat terzijde, Arctic Scavengers (geen tableau-builder overigens m.i.) heb ik eenmaal gespeeld, maar ik vond de replayability laag. Ik had het gevoel dat het spel elke keer ongeveer hetzelfde zou spelen. Omdat er met rondes werd gewerkt (itt bijv. Dominion), werkte het ook een beetje raar met de beurtvolgorde. Al met al thematisch best aardig om een keer te spelen, maar ik had niet het idee dat ik dit spel elke maand zou willen doen.


AS is eigelijk ook geen deckbuilder, meer een hand-manager. En kan me voorstellen dat je de replayabilty in twijfel trekt. De uitbreidingen zij dan ook een must, maar het skirmisch gedeelte aan het einde vd ronde vind ik toch wel een orginele toevoeging en bij ons komt ie met veel plezier geregeld op tafel. Overigens ook meestal als filler/ afsluiter.

Maar ik ben nu toch wel heel erg benieuwd naar het verschil tussen een deckbuilder en een tableaubuilder?
De term TB ken ik eigelijk niet. Zou u dit nader willen verklaren :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 23:10 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Het skirmish-gedeelte is zeker origineel. Maar origineel maakt nog niet herspeelbaar. Uiteindelijk werd het gros van de kaartjes die te koop waren gekocht. Dat is gewoon teveel. Voor mijn gevoel was m'n strategie na een paar ronden al klaar. En toen moesten we nog een flink aantal ronden. Ik keek uit naar Arctic Scavengers en heb lang getwijfeld om het aan te schaffen. Maar toen ik het eenmaal had gespeeld, viel het een beetje tegen. Of althans, voor m'n gevoel heb ik het trucje gezien.

In het algemeen:
In een deck-builder verzamel je kaarten waarmee je een deck maakt. Je gaat vaker door dat deck heen. Soms vaker, soms minder vaak. Soms kun je kaarten op een bepaalde manier uit je deck kwijtraken. Meestal discard je (het gros) van je kaarten weer naar een discard pile (die je later mogelijk weer schudt).
In een tableau-builder maak je een tableau op tafel. Meestal van kaarten of tiles. Soms hebben kaarten of tiles een afhankelijkheid tot elkaar: waar ze naast liggen of juist niet. Een tableau-builder hoeft ook geen gebruik te maken van een deck. Je gaat de kaarten op tafel ook niet aan het einde van elke ronde discarden of schudden.

Ik zie dat je Saint Petersburg hebt. Dat is een voorbeeld van een tableau-builder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 mei 2017, 01:08 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Bedankt voor de opheldering.
Ik heb st.Petersburg altijd als n deckbuilder beschouwd/genoemd, overigens net als meerdere uit jouw lijst zoals o.a. Race for the Galaxy, 7 wonders en Machiavelli...
Bijdeze is mijn spellen vocabulair verruimd ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - een goede tableaubuilder  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®