Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





262 berichten | Pagina 11 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 10, 11, 12 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2017, 15:58 
Locomotief

Berichten: 36
Vandaag nog eens gespeeld met de kinderen, was al ff geleden ... toch nog ff wat vragenboek de gebeurteniskaarten zijn er 3 verschillende soorten... gouden, zilveren en groene tentakels kaarten :-)
Maakt het uit met welke soort je speelt of mogen die allemaal door elkaar?
Had daarnet in legende een gebeurteniskaart die sloeg op boeren maar die deden nog niet mee in legende 1... wat heb ik verkeerd gedaan of welke stapel kaarten is de juiste?
Morgen klaar voor legende 2 met hopelijk al wat meer info?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2017, 20:00 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Als je Legende 1 gaat spelen moet je dit doen volgens de opzet van het blad 'Direct van start'. Ook als je de legende al eens gespeeld hebt. Als je dit doet zie je dat er rechtsboven op het eerste blad staat dat je de 12 gebeurteniskaarten met de zilverkleurige achterkant (en de kaart met de groene pijl) moet gebruiken. En volg zo het blad.
De goudkleurige gebeurteniskaarten gebruik je vanaf Legende 2 (zie de 'Checklist' die je vanaf Legende 2 telkens als opzet moet gebruiken). De zilverkleurige heb je vanaf dat moment niet meer nodig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 10:34 
Locomotief

Berichten: 36
bedankt, ondertussen legende 2 ook al kunnen winnen, nu hop naar legende 3...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2017, 16:05 
Grote Dienaar

Berichten: 116
En, legende 3 goed gegaan Winny?

Vraagje over de bonuslegende De bevrijding van de Mijn...nu 3 keer geprobeerd maar Varkur is veel te sterk op het einde...met 2 en 3 spelers geprobeerd...iemand een geniale tip voor me? :shock:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 10:13 

Berichten: 146
Wat zijn jullie ervaringen met Legende 5, met 2 (Tovenaar en Boogschutter) lijkt deze erg lastig. De runestenen verdwenen voordat we deze konden verzamelen en vanaf dat moment leek het eigelijk al kansloos?!

Wellicht volgende keer met Thorn met Helm en tovenaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 15:25 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Mvdbeld schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met Legende 5, met 2 (Tovenaar en Boogschutter) lijkt deze erg lastig. De runestenen verdwenen voordat we deze konden verzamelen en vanaf dat moment leek het eigelijk al kansloos?!

Wellicht volgende keer met Thorn met Helm en tovenaar.


er is hierover heel veel op boardgamegeek al gezegd. Ik zou vooral eens in die draadjes gaan kijken (ben zelf ook aan het neuzen, want eerste keer legende 5 was erg lastig (maar we hadden de draak wel 1x verslagen van de 5, dus we vonden dat we al aardig op weg waren) :P

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017, 23:09 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Hier ook met legende 5 bezig

Al een keer of 6 gedaan maar het is hopeloos met 2 spelers..er gaat elke keer iets anders mis..te weinig tijd

Teveel monsters, boeren opgegeten...is t wel te doen met 2? Welk aantal spelers is het handigst voor legende 5?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017, 11:34 

Berichten: 146
NatashaBart schreef:
Hier ook met legende 5 bezig

Al een keer of 6 gedaan maar het is hopeloos met 2 spelers..er gaat elke keer iets anders mis..te weinig tijd

Teveel monsters, boeren opgegeten...is t wel te doen met 2? Welk aantal spelers is het handigst voor legende 5?


Herkenbaar :crazy:

Moet ook nog maar eens goed op BGG spitten naar antwoorden voor met 2 spelers of evt. allebei 2 karakters pakken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017, 13:33 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ja, ik heb ook wel wat zitten lezen op BGG maar mijn engels is niet zo goed dat ik dat allemaal goed snap..als je npg geniale tips hebt gevonden, zou je ze hier dan met me willen delen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2017, 16:15 

Berichten: 146
NatashaBart schreef:
Ja, ik heb ook wel wat zitten lezen op BGG maar mijn engels is niet zo goed dat ik dat allemaal goed snap..als je npg geniale tips hebt gevonden, zou je ze hier dan met me willen delen?


Aantal tips:
- Warrior (met Helm) & Tovenaar (met Runenstenen). In deze combinatie is het soms waardevoller om de dobbelsteen van de warrior om te draaien en zo dubbele resultaten (mag je optellen als je een helm hebt) te genereren in plaats van de dobbelsteen van de tovenaar.
- Probeer zoveel mogelijk hulp te krijgen Thorald en of de Schilddwergen en de toren.
- Focus niet op het kasteel, zorg dat je alleen de nodige monsters verslaat. Anders gaat de tijd te snel en verlies je veel mogelijkheden.

Tip van mijzelf, ik probeer altijd eerst het kasteel vrij te spelen wellicht handig om eerst de hulp vrij te spelen en runenstenen te verzamelen en boeren veilig te leggen voor op de terug weg?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 10 jun 2017, 23:43 
Grote Dienaar

Berichten: 116
We hebben t geprobeerd met 4 helden (elk 2 helden), we hadden de boogschutter, de dwerg, fennah en bragor uit de nieuwe helden doos. We zijn redelijk ver gekomen..maar maar 1 ronde gewonnen van de draak, we hadden net te weinig punten elke keer. Volgende keer zullen we de tovenaar en de krijger idd eens mee laten doen. Er gebeurde wel iets vreselijka
.bragor was op weg naar de burcht met 3 boeren toen er een wardrak aankwam die we even niet gezien hadden
.hij vrat 3 boeren in een keer op :mrgreen: .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jun 2017, 23:22 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Joehoe vanavond legende 5 gewonnen!!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jun 2017, 23:38 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
NatashaBart schreef:
Joehoe vanavond legende 5 gewonnen!!!!

Hiep hoi!!! Gefeliciteerd, knappe prestatie!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jun 2017, 23:48 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Dankje JeVo! We hebben wel de tipjes om t iets makkelijker te maken van de Duitse site gehaald en met 2 spelers met 5 helden gespeeld..was nog best druk :). Ik heb in t begin van mijn Andor avonturen veel tips gekregen van Pleunie-William, is die eigenlijk nog hier actief op t forum?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017, 08:03 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
NatashaBart schreef:
Joehoe vanavond legende 5 gewonnen!!!!

Zie je wel dat het uiteindelijk lukt! Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huisdier:
Tarok, de tamme.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
262 berichten | Pagina 11 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 10, 11, 12 ... 18  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legende van Andor-beginnersvragen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Joslyn, pleunie.william, Redlob

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

De Legenden van Andor, beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®