Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vikings on Board
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 13:09 
Rooster Booster

Berichten: 90
Worker Placement
2-4 spelers
30-60 minuten

Worker placement game waarbij je vikings controleert die elke ronde van de ene kant naar het dorp naar de andere kant worden gezet. De actie die je dus in ronde 1 kiest, bepaalt de spelersvolgorde in ronde 2 (enzoverder). Ook is het aantal rondes variabel. Eens er 7 schepen zijn vertrokken, is het spel gedaan. Alleen bepalen de spelers zelf óf er in die ronde een schip vertrekt of niet. Twee aspecten die dit spel in mijn ogen nét dat tikkeltje interessanter maken dan de basic worker placements.

De regels in detail uitleggen zou me te ver leiden. Er zijn genoeg filmpjes te vinden op BGG of youtube die het spel goed uitleggen. De rulebook is goed, maar niet super.

Vikings zijn alomtegenwoordig in bordspellen, maar deze verdient toch een plaatsje in mijn collectie. Het is één van de weinige spellen die zowel met twee, drie als vier spelers leuk blijft en dat is toch vrij uitzonderlijk. Met twee wordt het zeer strategisch omdat je elke move van je tegenstander probeert te voorspellen en boycotten. Bij drie en vier spelers wordt het meer random, maar dat is niet noodzakelijk slecht. Zo neigt het spel naar de onvoorspelbaarheid van bijvoorbeeld Mission: Red Planet (een persoonlijke favoriet). Je kunt proberen redeneren wat je tegenstanders zullen doen maar uiteindelijk kom je toch voor verrassingen te staan. Aanpassen is de boodschap!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vikings on Board  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Vikings on Board



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®