Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





39 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: di 16 mei 2017, 18:00 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Op de speldoos valt soms af te lezen dat je het kan spelen tot je 99 jaar bent. Geeft wat speelruimte. :)

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 09:48 
Matroos

Berichten: 40
kattaklop schreef:
Shame slaagt niet op het woord schaamte maar is eerder bedoeld als zonde.
Dit wil zeggen spellen die een zonde zijn dat ze nog steeds ongespeeld blijven en zeker niet dat je er schaamte moet voor hebben. :)


Dan hoef ik me dus niet te schamen dat Trickerion al sinds de aankoop (Kickstarter) ongespeeld in de kast ligt ?

Zonde is het wel natuurlijk, net zoals van Bruxelles 1893 dat we één keer gespeeld hebben (maar slechts 2 jaar geleden, dat valt dus nog mee :oops: ).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 10:59 
6. Scythe (2016)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
Gelukkig heb ik vrijwel alles uit mijn collectie gespeeld, al zijn er wel een aantal die ik NADAT ik ze gespeeld heb, heb aangeschaft en die sindsdien nog stof staan te vangen, maar ik heb me tot doel gesteld dit jaar alles in mijn collectie minimaal 1x te spelen en de top 10 minimaal 10x. Dat laatste wordt nog een uitdaging, het jaar is een heel eind op weg, maar tot dusverre speel ik toch vooral steeds andere (en nieuwe) spellen....

In de shame-categorie heb ik drie "winnaars" in de kast:
-Pandemic Legacy
-Star Wars: Imperial Assault
-Star Wars: Rebellion

Alledrie spellen die mij waanzinnig leuk en goed lijken, maar het lukt me maar niet om deze op tafel te krijgen :lolno:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 13:56 
Meeple

Berichten: 19
Torres. Nog niet aan toegekomen


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 18:24 
Jakkiebak!

Berichten: 52
Leuk topic, dit!

Ik heb vrij klein deel van de boekenkast van mijzelf en mijn verloofde gereserveerd voor bordspellen, precies met het oog op het indammen van een wildgroei aan ongespeelde spellen. Desalniettemin zijn er een paar die maar niet gespeeld worden, maar waar ik ook niet echt vanaf wil.

Warcraft: The boardgame

Tweedehands overgenomen van een vriend die het ook nooit speelde. Het komt er maar niet van. Het is in die zin een "shame" omdat het de naar Nederlands vertaalde versie betreft en dat is eigenlijk voor IP als Warcraft funest. In plaats van The Undead Scourge hebben we het nu letterlijk over de Ondode Gesel, dat soort werk. Ik was vroeger echter redelijk fanatiek met Warcraft en World of Warcraft, dus wil hem eigenlijk nog wel eens proberen.

Monopoly: Coca Cola-editie.

Ook letterlijk een beetje een shame, want Monopoly. Ik ga hem echter niet weg doen, want er zit een mooi verhaal aan vast. Een jaar of wat terug had Albert Heijn een promotie-actie voor Coca Cola. Koop vier flessen Coca Cola, lever je kassabon met daarop je naam en telefoonnummer in en maak kans op de unieke Coca Cola-editie van Monopoly! En ik won. Mijn kassabon werd uit de ton gegrabbeld. Daar was een reden voor. Er waren namelijk geen andere kassabonnen. Ik was letterlijk de enige klant van die betreffende vestiging die de moeite had genomen zijn bon in te leveren.

Foute Vrienden, Vette Feesten

Ooit geruild met iemand voor twee MtG-kaarten (foil forests). Ik had het jaren daarvoor eens op mijn oude spelvereniging gespeeld en vond het toen hilarisch. Ik heb het echter nog steeds niet opnieuw gespeeld en dat heeft voor een deel te maken met dat de spelregels onnodig ingewikkeld zijn opgesteld. Ik heb nog niet de kans gevonden daar doorheen te komen.


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2017, 16:42 

Berichten: 151
Woonplaats: 's-Gravenzande
Vorig jaar veel spellen gekocht die nog niet gespeeld zijn.
Maar wegdoen kan ik niet. Vind ik lastig. Al zou ik er zo 10 kunnen selecteren die nooit meer op tafel gaan komen. Maar dat zijn dan ook weer niet de spellen om te verkopen want ze zijn ook niet zo interessant.
Dus laat ik ze maar staan en heb ik een groeiende collectie...... Kan wel heel blij worden als ik die kasten vol zie!!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2017, 17:27 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Hippe schreef:
Vorig jaar veel spellen gekocht die nog niet gespeeld zijn.
Maar wegdoen kan ik niet. Vind ik lastig. Al zou ik er zo 10 kunnen selecteren die nooit meer op tafel gaan komen. Maar dat zijn dan ook weer niet de spellen om te verkopen want ze zijn ook niet zo interessant.
Dus laat ik ze maar staan en heb ik een groeiende collectie...... Kan wel heel blij worden als ik die kasten vol zie!!!!


Ik was met @Hippe in Essen en sluit me erbij aan. Soms word ik er treurig van en vraag ik me af "waarom?". 2017 gaat een stuk beter; ik koop vooral tweedehands en mondjesmaat. Het stadium volle kast ben ik ruim voorbij; ik zal jullie het aantal verhuisdozen besparen ;)

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2017, 17:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Dat blijft het verschil als spelers ook verzamelaars zijn ;-)

Ik kan mij niks voorstellen waarom je spellen zou behouden waarvan je zeker weet die nooit meer te gaan spelen. Zelf heb ik ook nog wel flink wat ongespeelde spellen, maar deze ga ik wel spelen. Als ik het idee heb dat ik ze nooit meer ga spelen, dan gaan ze mooi in de ruil of in de verkoop.

Zou het begrijpen als je sommige spellen misschien maar aantal keer per jaar speelt en behoud, maar hé, uiteraard ontzettend leuk voor je als je er helemaal gelukkig van wordt.
Uiteindelijk het belangrijkste ;)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017, 23:29 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
Ik heb al veeeele keren verlekkerd naar Dungeon Petz zitten kijken. Maar hij is nog niet op tafel gekomen. Grrr... En die moest ik echt met alle geweld hebben :shifty:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 00:29 
8. Terraforming Mars (2016)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
kolibri-75 schreef:
Ik heb al veeeele keren verlekkerd naar Dungeon Petz zitten kijken. Maar hij is nog niet op tafel gekomen. Grrr... En die moest ik echt met alle geweld hebben :shifty:


Moet je zeker proberen, ik vind het echt een leuk spel, dat met alle spelersaantallen (2-4) prima speelt. Afhankelijk van het aantal spelers worden er velden geblokkeerd, anders iet het natuurlijk te makkelijk om je imps te plaatsen. Artwork is er leuk, mechanieken zitten goed in elkaar en, net als bij Galaxy Trucker, de spelregels zijn hilarisch. Ik zou eens beginnen met het lezen van de spelregels, dan krijg je meteen zin om te gaan spelen.

Grote broer Dungeon Lords heb ik recent verkregen via een math trade, die wil ik ook binnenkort uitproberen. Van wat ik me heb laten vertellen is Dungeon Petz wat minder fiddly, maar verder zou ik nu nog niet kunnen zeggen welke het betere spel is. Dungeon Petz heeft sowieso een mooi permanent plekje in de collectie verdiend.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 13:41 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
baaigones schreef:
kattaklop schreef:
Shame slaagt niet op het woord schaamte maar is eerder bedoeld als zonde.
Dit wil zeggen spellen die een zonde zijn dat ze nog steeds ongespeeld blijven en zeker niet dat je er schaamte moet voor hebben. :)


Dan hoef ik me dus niet te schamen dat Trickerion al sinds de aankoop (Kickstarter) ongespeeld in de kast ligt ?

Zonde is het wel natuurlijk, net zoals van Bruxelles 1893 dat we één keer gespeeld hebben (maar slechts 2 jaar geleden, dat valt dus nog mee :oops: ).

Overweeg je mogelijk deze te verkopen? Zo ja welke uitbreidingen zitten erbij?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 13:59 
Matroos

Berichten: 40
Edwin84 schreef:
baaigones schreef:
kattaklop schreef:
Shame slaagt niet op het woord schaamte maar is eerder bedoeld als zonde.
Dit wil zeggen spellen die een zonde zijn dat ze nog steeds ongespeeld blijven en zeker niet dat je er schaamte moet voor hebben. :)


Dan hoef ik me dus niet te schamen dat Trickerion al sinds de aankoop (Kickstarter) ongespeeld in de kast ligt ?

Zonde is het wel natuurlijk, net zoals van Bruxelles 1893 dat we één keer gespeeld hebben (maar slechts 2 jaar geleden, dat valt dus nog mee :oops: ).

Overweeg je mogelijk deze te verkopen? Zo ja welke uitbreidingen zitten erbij?


Voorlopig is verkopen nog niet aan de orde, studies en verbouwingen zijn voorbij dus nu weer meer tijd voor spelletjes ... Dit jaar beiden spelen is een nobel streven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 14:21 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Edwin84 schreef:
baaigones schreef:
kattaklop schreef:
Shame slaagt niet op het woord schaamte maar is eerder bedoeld als zonde.
Dit wil zeggen spellen die een zonde zijn dat ze nog steeds ongespeeld blijven en zeker niet dat je er schaamte moet voor hebben. :)


Dan hoef ik me dus niet te schamen dat Trickerion al sinds de aankoop (Kickstarter) ongespeeld in de kast ligt ?

Zonde is het wel natuurlijk, net zoals van Bruxelles 1893 dat we één keer gespeeld hebben (maar slechts 2 jaar geleden, dat valt dus nog mee :oops: ).

Overweeg je mogelijk deze te verkopen? Zo ja welke uitbreidingen zitten erbij?


Trickerion staat te koop in de markt

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 15:00 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Bedankt voor de tip. Heb gekeken en ook gezocht met de zoekfunctie maar niet kunnen vinden. Heb je toevallig een linkje?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: List of Shame
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 15:20 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Edwin84 schreef:
Bedankt voor de tip. Heb gekeken en ook gezocht met de zoekfunctie maar niet kunnen vinden. Heb je toevallig een linkje?


markt/single_ad.php?ad_id=2798

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
39 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pile of Shame  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akahige en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®