Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 20:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
AlliantieAJ schreef:
Raiders is een heel goed spel maar snap toch niet goed wat die hier te zoeken heeft.


Waarom niet? Te complex?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 21:01 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
AlliantieAJ schreef:
Al vind ik deze spellenprijs toch niet echt representatief.


2016
Isle of Skye: From Chieftain to King

2015
Broom Service

2014
Istanbul

2013
Legends of Andor

2012
Village

2011
7 Wonders

Daar valt amper over te discussiëren vind ik, want dit is een zeer mooie lijst. Hou er wel rekening mee dat het spel in het Duits moet uitgegeven zijn. Verder is het algemeen geweten dat ze vooral een boon hebben voor toegankelijke spellen hebben die iedereen kunnen aanspreken, niet de enkel de "geeks" zoals wij.

Voor spiel des jahres heb ik enkel Kingdomino gespeeld. Over de andere 2 spellen kan ik helemaal niet oordelen.

Verder vind ik het vreemd dat de meesten onder jullie "Exit" tippen als kennerspiel-winnaar. Die zit in hetzelfde schuitje als Pandemic Legacy en Time Stories vorig jaar: geen herspeelbaarheid. Het lijkt me dus quasi onmogelijk dat die het haalt.
Terraforming Mars is dan weer net dat tikkeltje te moeilijk in mijn ogen, dus dan lijkt er nog 1 valabele kandidaat over en dat is Raiders of the north sea! Wat echt wel een prima spel is! Maar ben wel verrast om die er tussen te vinden! :)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 22:47 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Nee inderdaad, natuurlijk heeft de prijs zijn plaats en waarde.

Ik bedoel eerder dat het een beetje wordt gezien als DE prijs terwijl het voor een bepaald publiek is en o.a. in het Duits uitgegeven moet zijn.
Ze geven de prijs ook al heel wat jaren en ondertussen is het publiek en aanbod groter geworden.

Er zijn natuurlijk nog genoeg andere spellen prijzen die aanvullend dienen.

Misschien dat de Dice Tower het wel goed doet met veel soorten categorieën maar hun aanpak is het ook niet helemaal.

Misschien dat deze prijs wel de rol zou kunnen nemen van een globale prijsuitreiking, Duits of niet, breder.

Of misschien sla ik de bal er helemaal naast :D

Ik kan weinig prognose maken omdat ik niet alles heb gespeeld maar Icecool, Raiders, Kingdomino en Terraforming Mars zijn allen goed bevallen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2017, 09:31 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
The dice tower awards of the golden geek awards zijn voor ons interessanter. Alhoewel... wij laten ons oordeel niet meer afhangen van een spel omdat het een bepaalde prijs heeft gewonnen, toch?!

Het nadeel van beide awards is dat er zoveel categorieën zijn, waardoor Jan met de pet wellicht geen waarde hecht aan zulk een prijs. En dus net wel aan bv de Nederlandse Spellenprijs, de Gouden Ludo of het Spiel des Jahres. Bijkomend voordeel is dat deze prijzen eerder gewonnen worden door gateway(-ish) games waardoor ze niet worden afgeschrikt van boardgames (behalve Terra Mystica misschien in 2013) en mensen zodoende makkelijker kunnen worden besmet door het boardgamevirus :)

Trouwens, bijkomend nadeel bij the Golden Geek awards: heeeeeel veel stemmers kiezen in elke categorie gewoon voor hun favoriete spel. Ik vind Scythe bv een geweldig spel maar als dat 2e eindigt bij innovatief of als 1e bij thematisch, dan stel ik me daar serieuze vraagtekens bij. Maar dit is nu ff naast de kwestie dus ga ik hier niet verder over doorbomen ;)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2017, 10:32 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Nee dat klopt helemaal.

Je moet deze prijs gewoon in zijn klasse zien maar meer ook niet ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2017, 16:56 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
AlliantieAJ schreef:
Je moet deze prijs gewoon in zijn klasse zien maar meer ook niet ...


Mee eens. Deze prijs staat eenzaam aan de top.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nominaties Spiel des Jahres bekend gemaakt  

Gebruikers die deze topic waarderen

murzim

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®