Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginners spel advies
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 17:19 
6. Hoogspanning Deluxe: Europa & Noord-Amerika (2014)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Komende 2 weekenden gaan we met verschillende vrienden een spelletje spelen (4 spelers)
Nu snap ik ook wel dat we niet gelijk oom Uwe op tafel moeten gooien, maar wat dan wel?

Heb nu dit in gedachten?
- Ticket to ride Europe
- Stenen Tijdperk
- Alhambra
- Splendor
- Pandemic
- Cacao

Iemand suggesties/adviezen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 17:24 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Lijkt mij een prima lijst.

Welke spellen heb je nog meer in je collectie?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 18:14 
サイコロさん
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Maarssen
Dat zijn zeker sterke keuzes! Ik ben nog altijd niemand tegengekomen die Splendor en/of Stenen Tijdperk niet leuk vindt, en met Alhambra heb ik zelfs mijn oma weten te overtuigen. :P

Ik weet niet of het bij jullie het geval is, maar bij ons wil nog wel eens gebeuren dat de speler(s) die Pandemie al kennen nogal eens de neiging hebben nieuwelingen te vertellen wat de beste zetten zijn. Dus het is misschien handig om daarop te letten en niet te vertellen wat ze moeten doen, maar het ze lekker zelf laten uitvogelen en op die manier een gezonde discussie te voeren en ze zo actief laten deelnemen. :)

Daarnaast zou je eventueel bij TtR Europe de regel met de stationnetjes kunnen weglaten de eerste keer en het later als variant invoegen. Scheelt misschien toch weer wat gedoe en (keuze)stress tijdens het uitleggen/spelen.

Qua eventuele andere spellen die op tafel zouden kunnen komen:
Ik weet niet wat je allemaal in de kast hebt staan, maar wat korte kaart- en/of dobbelspelletjes die niet al te moeilijk zijn om uit te leggen en meestal niet langer dan een kwartiertje duren zijn ook altijd goed. Denk hierbij aan spellen als Gesjaakt, Hanabi, Love Letter, Regenwormen, Geharrewar in de Sushibar, Candy Chaser, Qwixx...

Biblios, Carcassonne en Sushi Go vallen ook altijd in de smaak met beginners naar mijn ervaring.

Codenames kan ik ook nog wel aanraden met vier als een 'stand-off' twee-tegen-twee spel, hoewel sommigen dat spel zullen prefereren met meer.

Veel plezier gewenst!

_________________
'Wie 'A' zegt, moet ook 'gricola' zeggen!'


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 18:49 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Lyon schreef:
Dat zijn zeker sterke keuzes! Ik ben nog altijd niemand tegengekomen die Splendor en/of Stenen Tijdperk niet leuk vindt, en met Alhambra heb ik zelfs mijn oma weten te overtuigen. :P


Met splendor heb ik eigenlijk nooit succes bij de gelegenheidsspelers, ze vinden het maar saai, geen thema en nutteloos fiches verzamelen met geen 'duidelijk' einddoel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 20:35 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Je hebt al een aantal erkende "instap"-spellen uitgekozen, daar gaat vast wel iets van in de smaak vallen.
Ik zou verder nog King of Tokyo aanraden, als je in de stemming bent voor een beetje direct conflict tenminste.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 20:40 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Begin met TTR; als dat "naar meer smaakt", doe dan daarna een potje Stenen Tijdperk.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 22:52 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Wellicht nog een partygame zoals Love Letter, Codenames, Bang the Dice Game, Colt Express of Dixit etc...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 23:02 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Mysterium doet het ook altijd goed. Tot op heden vond iedereen aan wie ik dit spel introduceerde het zeer geslaagd en smaakte het naar meer. Dit was ook het geval bij groepen die zelden tot nooit spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 07:50 
4. Machi Koro (2012)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
WTULTC schreef:
Wellicht nog een partygame zoals Love Letter, Codenames, Bang the Dice Game, Colt Express of Dixit etc...


Heb alleen love letter van dit rijtje, maar is zeker een goede.

Mijn favo klein spelletje is nog altijd na 15 jaar Frank's zoo

Stoffel schreef:
Mysterium doet het ook altijd goed. Tot op heden vond iedereen aan wie ik dit spel introduceerde het zeer geslaagd en smaakte het naar meer. Dit was ook het geval bij groepen die zelden tot nooit spelen.


Heb ik zelf nog nooit gespeeld (en dus niet in collectie)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017, 16:03 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Speel je nog steeds met deze mensen? Of wil je nieuwelingen rond de tafel krijgen :) Kingdomino is een leuke om tussendoor te spelen, speelt vlot met nauwelijks downtime, is leuk en niet moeilijk. Clank is ook een leuke om met 4 te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beginnershoek  
 Feed - Onderwerp - Beginners spel advies  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®