Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017, 22:50 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
En wat vinden jullie ervan?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 07:40 
It's a Small World!
Avatar gebruiker

Berichten: 87
Woonplaats: Hoofddorp, NL
Geweldig!

Een hele unieke deckbuilder met veel variatie in speelwijzen. Ik vind hem vooral leuk als 2 speler spel, maar speel gerust met meer.

_________________
{ The Art Of Existing, The Games That We Play }


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 09:41 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Ik heb beide delen liggen. Deel 2 is meer van hetzelfde, maar toch ook een aanvulling. Het spel maakt gebruik van het deck builidng principe, maar niet overheersend. Zelf ben ik geen fan van dit spelmechanisme, maar bij dit spel vind ik het leuk.

Je kiest een aantal diersoorten op basis van het aantal spelers, elke diersoort voegt een spelelement toe. Te denken valt aan push you luck of direct conflict. In de uitbreiding zitten nieuwe diersoorten (meer van hetzelfde) maar met andere spelelementen (aanvulling).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 09:48 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik vind dit een zeer leuk spel voor een kleine prijs. Ik heb de 2 delen en ze pakken lekker weining plaats in de spellenkast.

Tot nu begrijp ik nog steeds niet waarom hier geen NL uitgever op springt. Waarschijnlijk de te vertalen kaarten.

Twijfel om te kopen? Niet doen en aanschaffen die handel!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 11:11 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb het 1x gespeeld, in een potje waar best veel pestkaarten in zaten (discard attacks en zelfs kaarten van elkaar kunnen jatten). Ik vond het wel aardig, maar niet meer dan dat, maar mijn mening is wel gekleurd door die pestkaarten want die waren wel een storende factor.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 12:12 
1. Piraten & Kooplui (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Ik vind het een heel leuk spel. Deckbilder maar dan toch anders!
Ik speel het niet vaak, maar wel graag :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 12:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Mac-S schreef:
Ik heb het 1x gespeeld, in een potje waar best veel pestkaarten in zaten (discard attacks en zelfs kaarten van elkaar kunnen jatten). Ik vond het wel aardig, maar niet meer dan dat, maar mijn mening is wel gekleurd door die pestkaarten want die waren wel een storende factor.

Met de uitbreiding, is een losstaand tweede spel, heb je keuze uit vele rassen en ik denk dat er 2 rassen inderdaad meer "take that" kaarten zijn. Dus van de 12, plus nog 1 promo set van de KS, valt het relatief mee en kun je kiezen die rassen niet te gebruiken.
Nu speel ik het meestal met 2, dus dan kun je denk ik wel meer kiezen welke rassen wel/niet te gebruiken.

Spel is een leuke twist op het deck bouwen en daarna juist weer deck slopen.
Het slopen staat gelijk aan het bouwen van je marktstallen. Het spel speelt vlotjes en ziet er erg mooi uit. I speel het zelf eigenlijk ook bijna niet, is toch wel erg licht, maar heeft nog steeds wel een mooi plaatje in mijn collect. Heb beide spellen en de KS promo set, the Eurasian Beavers :D

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 14:08 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Twee keer gespeeld waarbij de eerste keer eindeloos duurde doordat de take-that elementen (ik dacht de krokodillen?) er voor zorgden dat de twee kanshebbers voor de winst steeds maar niet uit konden.

Het tweede potje had een wat schappelijkere lengte, maar het verschil tussen winst en verlies lag ook hier puur op wie als eerste de goede kaartcombinatie pakte.

Het grootste probleem bij deze deckbuilder is volgens mij dat tijdens het spel al snel duidelijk is waar je voor moet gaan en dat iedereen dat vervolgens doet. De variatie is daardoor erg beperkt. Omdat het belangrijk is tijdig aan je "marktkramen" te gaan werken, raak je kaarten soms eerder kwijt dan je zou willen. Dat hoort bij het spel natuurlijk, maar zorgt er ook voor dat je deckbuildplan niet een coherent geheel is maar meer een fluctuerende mix van kaarten die toevallig in het veilingsaanbod lagen.

Kortom, je hebt wel iets van invloed op de uitkomst in Dale of Merchants; Je kunt slechter of beter plannen, maar mijn ervaring is dat die invloed beperkt is. Ik vind het niet echt een deckbuilder.

Ik wilde dit spel leuker vinden dan het was, hopende dat het een frisse variatie op deckbuilding zou zijn.

Voor:
- Koddig artwork;
- Eens geen Fantasy, Middeleeuws of SciFi thema.
Tegen:
- Weinig variatie;
- Veel te geluksafhankelijk naar mijn smaak.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 23:52 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
Ik ben om te beginnen helemaal weg van het artwork. Het spel speelt lekker vlot. Hier en daar wel wat veel teksten om te lezen. Het kiezen van verschillende diersoorten in het spel zorgt voor veel variatie. Voor mij een topper. :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 14:42 

Berichten: 149
Woonplaats: 's-Gravenzande
Gisteren nog gespeeld. Leuke builder die echt niet zwaar is. 2 is inderdaad een uitbrieding en geeft meer rassen. Tot nu toe alleen maar met 2 gespeeld en dan is ie wel aan de lichte kant maar ik verwacht dat het met meerdere spelers iets meer chaos gaat worden

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 20:58 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Ik heb alleen het eerste deel liggen en vind het wel een goed spel.
Als ik de mogelijk heb ga ik ook het tweede deel kopen.
Ik vindt dit spel nu ook geen deckbuilder maar eerder een soort van race spel om zo snel mogelijk je stapel van 8 kaarten te bouwen.
Hiervoor bouw je een engine op die sterk genoeg blijft om net die laatste kaart te kunnen leggen die het spel eindigt.
Diegene die dat het beste kan wint het spel.
Maak je stapel te arm door te snel te bouwen en het spel gaat langer duren dan nodig.

Wij vinden het leuk omdat je ziet dat de anderen al aan het bouwen zijn en jij net die ene sterke kaart in de rij toch nog wel gauw erbij wil.
En het neemt inderdaad niet al teveel plaats in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017, 00:49 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Dank voor de reacties.
Hoe is het Engels op de kaartjes?
Leert een leergierig mannetje van 11 die gemakkelijk?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017, 07:37 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Ik vind dit zeker niet het gemakkelijkste Engels.
Sommige kaarten ga je echt wel een paar keer mogen vertalen aan een 11 jarige.
De text is wel niet heel veel dus dat valt wel mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 13:27 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 230
Woonplaats: Beusichem
Regelvraag:

Is het toegestaan om minder dan 6 kaarten in je deck te hebben? Door omstandigheden had ik nog maar 4 kaarten in mijn deck en kon ik elke beurt d.m.v. technique kaarten een volgende stack bouwen.

Kon niet in de regels vinden dat dit niet mocht, maar het 'voelde raar' om in een deckbuilder steeds met dezelfde hand te spelen.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017, 13:24 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Als je jouw hand niet meer kunt aanvullen met kaarten uit jouw deck dan moet je aanvullen met trash kaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wie kent Dale of Merchants?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Dale of Merchants



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®