Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017, 17:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingDe jury van de verkiezing Speelgoed v/h Jaar heeft de nominatielijsten van 2017 bekendgemaakt. Deze prijs is zoals gebruikelijk verdeeld in meerdere leeftijdscategorieën. Dit jaar wordt een nieuwe categorie 18 plus geïntroduceerd, waarin een elegant topspel van 999 Games het moet zien uit te houden met een opblaaspop van Identity Games. De winnaars van de verschillende categorieën worden later dit jaar via de gebruikelijke publieksverkiezing bepaald. De genomineerden van 2017 zijn:

Categorie A, 0 t/m 3 jaar:

  • My First Animal Train  (Smart)
  • MagiBook (Vtech Electronics)
  • Play-Doh Kleuren en Vormen (Hasbro)
Categorie B, 4 en 5 jaar:

  • Soggy Doggy (Spin Master)
  • Suzy en haar puppyvriendje (Vtech Electronics)
  • Speed Colors (999 Games)
  • Dessineo (Jumbo)
  • Baby Born Sister (Zapf Creation)
Categorie C, 6 en 7 jaar:

  • DOC – Educatieve Pratende Robot (Clementoni)
  • Leo moet naar de kapper (999 Games)
  • Build a Bot (Spectron)
  • Stoopido (Ravensburger)
  • Kidizoom Flix (Vtech Electronics)
Categorie D, 8 en 9 jaar:

  • Gel-a-Peel Fashion Maker (MGA Entertainment)
  • Macrobot (Spectron)
  • Speak Out Kids tegen Ouders (Hasbro)
  • Jolly & Roger (999 Games)
  • LaserX (Toys4Teen)
Categorie E, 10 en 11 jaar:

  • Agricola familie editie (999 Games)
  • Engino STEM Newton’s Laws (Canenco)
  • Nerf Modulus Regulator (Hasbro)
  • Drone Mission (Spectron)
  • Temple Connection (Smart)
Categorie F, 12 t/m 17 jaar:

  • Nikko Air Race Vision 220 FPV Pro (Toystate Europe)
  • Machiavelli (999 Games)
  • Sky Viper Stunt Drone Builder (Goliath)
  • 30 Seconds Everyday (999 Games)
Categorie G, 18 plus:

  • 3D puzzle Volkswagen T1 Bully (Ravensburger)
  • Who’s The Dude? (Identity Games)
  • Great Western Trail (999 Games)
  • Escape Room The Game Virtual Reality set (Identity Games)
Commentaar: Speelgoed van het Jaar levert elk jaar een cocktail van gezelschapsspellen en speelgoed. 999 Games heeft dit jaar maar liefst zeven nominaties in de wacht gesleept. 999 Games eigenaar Michael Bruinsma is erg blij met deze in de historie van de prijs unieke zevenklapper. Ik hoop dat een paar van zijn mooie spellen in de publieksverkiezing kunnen opboksen tegen het andere speelgoedgeweld. Deze nominaties kosten een uitgever immers een bom duiten. Het valt me op dat White Goblin Games er dit jaar niet tussen staat. Aan de kwaliteit van een spel als Kingdomino kan dat niet liggen. Merkwaardig.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/07/04/speelgo ... ties-2017/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 12:06 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Machiavelli vind ik een aparte keus. Het is immers al een redelijk oud spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 12:18 
6. Risk 2210 A.D. (2001)

Berichten: 21
Woonplaats: Leuven
Bordspeler.nl schreef:
999 Games heeft dit jaar maar liefst zeven nominaties in de wacht gesleept. 999 Games eigenaar Michael Bruinsma is erg blij met deze in de historie van de prijs unieke zevenklapper. Ik hoop dat een paar van zijn mooie spellen in de publieksverkiezing kunnen opboksen tegen het andere speelgoedgeweld. Deze nominaties kosten een uitgever immers een bom duiten. Het valt me op dat White Goblin Games er dit jaar niet tussen staat. Aan de kwaliteit van een spel als Kingdomino kan dat niet liggen. Merkwaardig.[/i]



Hoezo kosten zo'n nominaties een pak geld? Hoe verloopt zo'n procedure dan? Kan een uitgever zelf een spel insturen om in aanmerking te komen voor een nominatie en hangt daar een prijskaartje aan vast of worden nominaties onafhankelijk gedaan en wordt dan aan de uitgeverij een bedrag gevraagd om verder te kunnen als genomineerd spel?
Of doel je 'gewoon' op eventuele extra marketing kosten die toch wel zouden moeten gebeuren eens een spel genomineerd is?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 13:26 
Locomotief

Berichten: 35
Woonplaats: Amersfoort
Insturen is gratis maar voor elke nominatie wordt 4500 euro gevraagd. Dit geld wordt volgens het regelement gebruikt ter promotie van het product. Het regelement is te vinden op http://www.speelgoedvanhetjaar.nl/leveranciers


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 13:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
Machiavelli vind ik een aparte keus. Het is immers al een redelijk oud spel.


Machiavelli Deluxe is een maand of twee geleden uitgebracht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 13:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Remco1989 schreef:
Insturen is gratis maar voor elke nominatie wordt 4500 euro gevraagd. Dit geld wordt volgens het regelement gebruikt ter promotie van het product. Het regelement is te vinden op http://www.speelgoedvanhetjaar.nl/leveranciers


En die € 4.500 is nog maar een deel van het kostenplaatje. De uitgevers moeten veel exemplaren beschikbaar stellen, betalen voor stickers, voor persberichten enzovoort.

Het is best een dure grap voor zoiets ongrijpbaars als een publieksverkiezing. Ik heb in al die jaren dat ik spellenprijzen volg van deze prijs de indruk gekregen dat de jonge stemmertjes vooral gaan voor spectaculair speelgoed (mogelijk door een onderbewuste relatie tussen de uitgebrachte stem en het willen winnen van een kostbare, coole toy).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 15:26 
Locomotief

Berichten: 35
Woonplaats: Amersfoort
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat dit voor de meeste spellenuitgevers een rendabele manier is van zaken doen. Het zal mij ook niks verbazen als 999 met zeven spellen en als enige met spellen voor oudere kinderen een andere deal heeft gesloten. De prijs krijgt op deze manier in ieder geval een steeds dubieuzere uitstraling.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 15:38 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ook de 30 seconds versie is bijzonder te noemen. Dat lijkt mij ook een aftreksel te zijn van het populaire spel.

Maar zoals eerder gezegd moet je aan deze 'prijs' niet al te veel waarde hechten als de genomineerde eigenlijk al niet onafhankelijk worden gekozen en je geld moet betalen voor elke genomineerde.

Kingdomino had er eigenlijk wel bijgemogen en als Ice Cool in NL was verschenen dan had die er ook tussen moeten staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 16:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Ook de 30 seconds versie is bijzonder te noemen. Dat lijkt mij ook een aftreksel te zijn van het populaire spel.


Waarop baseer jij de veronderstelling dat dit een slap aftreksel is? Heb jij de genomineerde variant al gespeeld?

WTULTC schreef:
Maar zoals eerder gezegd moet je aan deze 'prijs' niet al te veel waarde hechten als de genomineerde eigenlijk al niet onafhankelijk worden gekozen en je geld moet betalen voor elke genomineerde.


Waarop baseer jij de stelling dat de genomineerden niet onafhankelijk worden gekozen? Ze werken toch met een onafhankelijke jury?

Probeer je te suggereren dat je moet betalen om genomineerd te worden? Volgens mij is een nominatie de uitkomst van een inhoudelijke beoordeling. Pas na de beslissing moet de portemonnee worden getrokken.

Een spellenprijs heeft sowieso alleen maar waarde wanneer de prijs de doelgroep voor de desbetreffende spellen weet te bereiken en te stimuleren. Daarvoor is geld nodig. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat uitgevers daarvoor bloeden. Zij profiteren er immers commercieel van.

WTULTC schreef:
.... als Ice Cool in NL was verschenen dan had die er ook tussen moeten staan.


Tja, zo kun je het hele buitenland er wel bij sleuren. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 21:01 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Erwin schreef:
WTULTC schreef:
Ook de 30 seconds versie is bijzonder te noemen. Dat lijkt mij ook een aftreksel te zijn van het populaire spel.


Waarop baseer jij de veronderstelling dat dit een slap aftreksel is? Heb jij de genomineerde variant al gespeeld?

WTULTC schreef:
Ik was wel benieuwd, dus had het nagevraagd. Het spel is exact hetzelfde, alleen andere kleuren speelbord en andere woorden op de kaartjes.

Citaat:
In 30 Seconds heb je vooral begrippen als bekende mensen, ketens, merken en bij Everyday Life gaat het meer om de dagelijkste begrippen, zoals "kussengevecht


Ik zal hem nog steeds willen hebben, maar ze hadden er best een uitbreiding van kunnen maken. Het bord heb je eigenlijk niks aan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017, 10:36 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Over het algemeen vind ik de Speelgoed van het jaar sticker niet altijd een garantie voor een goed spel - tenminste voor veelspelers. In de lagere leeftijdscategorieen zitten er trouwens niet enkel gezelschapsspellen tussen, integendeel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017, 14:31 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Erwin schreef:
WTULTC schreef:
Maar zoals eerder gezegd moet je aan deze 'prijs' niet al te veel waarde hechten als de genomineerde eigenlijk al niet onafhankelijk worden gekozen en je geld moet betalen voor elke genomineerde.


Waarop baseer jij de stelling dat de genomineerden niet onafhankelijk worden gekozen? Ze werken toch met een onafhankelijke jury?

Probeer je te suggereren dat je moet betalen om genomineerd te worden? Volgens mij is een nominatie de uitkomst van een inhoudelijke beoordeling. Pas na de beslissing moet de portemonnee worden getrokken.

Een spellenprijs heeft sowieso alleen maar waarde wanneer de prijs de doelgroep voor de desbetreffende spellen weet te bereiken en te stimuleren. Daarvoor is geld nodig. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat uitgevers daarvoor bloeden. Zij profiteren er immers commercieel van.


Ik begrijp beide standpunten.

Qua familiespellen en kinderspellen is er met Hasbro, Ravensburger, Jumbo, enz heel wat concurrentie. Wat de expertspellen betreft, zie ik weinig concurrentie voor 999 Games. Je ziet in de lijst geen expertspellen opduiken van bijvoorbeeld Asmodee, The Game Master, White Goblin Games, enz. Is dit omdat de spellen van deze uitgevers nooit worden genomineerd (lees: de jury vindt die spellen minder goed of deze spellen zijn hen onbekend) of is dit omdat deze uitgevers er geen budget voor willen vrijmaken? Ik weet het antwoord op deze vraag zelf niet, maar het maakt natuurlijk wel een groot verschil.

Uiteraard kiest de jury oprecht de beste spellen uit, maar hoe kleiner de vijver waaruit ze kunnen vissen, des te minder objectief de lijst wordt voor veelspelers.

Uiteraard doet dit niets af aan de mooie prestatie van 999 Games. Het is niet hun schuld dat de concurrentie niet wil betalen of niet wordt genomineerd. Bovendien is het logisch dat uitgevers betalen voor een campagne die hen commercieel veel oplevert. Reclame kost nu eenmaal geld.

Als veeleisende spellenliefhebber en veelspeler kan ik me wel voorstellen dat het hart van vele expertspelers bloedt als ze tussen een fantastisch spel als Great Western Trail 3D puzzels en opblaaspoppen zien staan. Dat is een gemiste kans, want er zijn zoveel topspellen die heel mooi in deze categorie hadden gestaan. Al begrijp ik dat er veel volwassenen meer plezier beleven aan een opblaaspop dan aan een topspel :D De sloebers :mrgreen:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017, 14:47 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
ditterio schreef:
Als veeleisende spellenliefhebber en veelspeler kan ik me wel voorstellen dat het hart van vele expertspelers bloedt als ze tussen een fantastisch spel als Great Western Trail 3D puzzels en opblaaspoppen zien staan. Dat is een gemiste kans, want er zijn zoveel topspellen die heel mooi in deze categorie hadden gestaan. Al begrijp ik dat er veel volwassenen meer plezier beleven aan een opblaaspop dan aan een topspel :D De sloebers :mrgreen:


Als spellenliefhebber kan ik me het voorstellen dat je zo denkt. Echter, dit is geen spellenprijs, maar een speelgoedprijs, en er is veel meer aan speelgoed dan spelletjes. Ook de reden dat ik niet zoveel waarde hecht aan deze prijs.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017, 16:04 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Weet iemand wie er in de jury van deze verkiezing zitten? Ik meen eens gelezen te hebben dat het (voornamelijk) vertegenwoordigers van winkelketens zijn, en die zullen hun eigen commerciële belangen uiteraard ook zwaar laten doorwegen. Dat een niche-product als een expert-bordspel dan uberhaupt genomineerd wordt, is al heel wat, want ik denk niet dat de Bart Smit en de Intertoys daar veel aan verdienen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017, 16:28 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Voila: http://www.speelgoedvanhetjaar.nl/jury

Er zit van alles in de jury: spellenwinkel, ontwikkelingspsycholoog, Troskompas, Intertoys,...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Speelgoed van het Jaar: nominaties 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

30 Seconds Everyday, 999 Games, Agricola: familie-editie, Bordspeler.nl, Escape Room The Game Virtual Reality set, Great Western Trail, Identity Games, Jolly & Roger, Leo moet naar de kapper, Machiavelli, Smart, Speelgoed van het Jaar 2017, Temple Connection, nominaties, spellenprijs



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®