Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 00:56 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Ik lees hele positieve dingen over dit kaartspel. Is het ook leuk of is het een hype omdat iedereen dit roept. En vanaf hoeveel personen is het al leuk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 02:05 
Avatar gebruiker
Sheila75 schreef:
Ik lees hele positieve dingen over dit kaartspel. Is het ook leuk of is het een hype omdat iedereen dit roept. En vanaf hoeveel personen is het al leuk

Het is een geavanceerde Russische roulette. Met de juiste groep is het een typisch licht partyspelletje met de nodige portie geluk en een hoog take-that-gehalte.
Ik vind het persoonlijk zwaar overroepen, de humor vind ik ook niet altijd echt geslaagd. Maar ik heb wel al hilarische potjes gespeeld met amper 3 en 4 spelers.
Kortweg: het hangt allemaal van de groep af.


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017, 02:10 
5. Puerto Rico (2002)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Filosoof schreef:
Sheila75 schreef:
Ik lees hele positieve dingen over dit kaartspel. Is het ook leuk of is het een hype omdat iedereen dit roept. En vanaf hoeveel personen is het al leuk

Het is een geavanceerde Russische roulette. Met de juiste groep is het een typisch licht partyspelletje met de nodige portie geluk en een hoog take-that-gehalte.
Ik vind het persoonlijk zwaar overroepen, de humor vind ik ook niet altijd echt geslaagd. Maar ik heb wel al hilarische potjes gespeeld met amper 3 en 4 spelers.
Kortweg: het hangt allemaal van de groep af.


Helemaal akkoord!
Het is niet mijn genre (te grillig/te weinig controle/te veel geluk), maar bepaalde groepen in onze spellenclub vinden het fantastisch. Zij vinden Munchkin, King of Tokyo,... ook fantastisch (moest dat jou iets voorthelpen).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 14:38 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Amstelveen
Iemand al met twee personen gespeeld? (wat elk spel uiteindelijk in de laatste ronde is)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 14:51 
Avatar gebruiker
janb schreef:
Iemand al met twee personen gespeeld? (wat elk spel uiteindelijk in de laatste ronde is)

Ja, niet doen. Het spel is beter (versta: chaotischer en meer backstabbing) met meer.


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 15:17 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
3 maanden lang hebben we altijd 2/3 potjes gespeeld voordat we een spellendag/avond beginnen. Nou is het ook wel klaar. Heel bijzonder is het niet, speelt lekker snel weg.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 13:19 
Meeple

Berichten: 19
Ik vind het extreem slecht, je hebt echt amper controle over wat je doet. Je kan idd veel beter iets als King of Tokyo spelen, ook een licht take that-partyspel maar gewoon een stuk beter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017, 10:59 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Beerse
Een leuk snel no-nonsense pak spel dat snel is uitgelegd. Het publiek dat dit goed vind, is ook meestal te vinden voor King of Tokyo. Waarbij dit spel wel veel sneller is uitgelegd en ook sneller speelt.
De prijs is wel aan de hoge kant voor alleen maar een hoopje kaarten. Nu ik het eenmaal heb, ben ik wel blij om het als filler, starter te gebruiken om even wat tijd te doden.
Er zit wat tactiek in, eenmaal iedereen dit doorheeft zit er terug een factor geluk in, zoals je ook bij Uno hebt ;-).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017, 15:55 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Opwijk
Kreeg vooral veel aandacht vanwege de cartoons tekeningen van Matthew Inman, maar na een paar potjes is de lol er wel af. Wel grappig dat het doosje een miauw geluid maakt(e) bij het openen. Met zo'n hoge geluksfactor dat er toch wel mee gemoeid gaat, zal het hier wsl ook nooit meer op tafel komen. Tenzij met de kids, die beginnen nu eindelijk de lol van bordspellen in te zien *snif* they grow so fast!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Exploding kittens
BerichtGeplaatst: za 18 mei 2019, 12:37 
6. Hanzesteden (2009)

Berichten: 154
Woonplaats: Nijmegen
Kan me niet vinden in de negativiteit hier. Vlot kaartspel dat door 'Russische-roulette-factor' steeds spannender wordt. Leuke, vlotte filler waarbij veel gelachten wordt - zelfs met z'n tweeën, al is het met meer mensen zeker nog leuker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Exploding kittens  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Exploding kittens



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®